דוחות אימאג'סט: צבר ההזמנות הוכפל, ההכנסות עלו ב-40% אשתקד

החברה, שמספקת תצלומי לווין ברזולוציה גבוהה, הונפקה בת"א לפני כחודשיים בלבד • רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 13 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 93% בהשוואה לרבעון המקביל • עקב עלייה בהוצאות, בסיכום שנתי גדל הרווח הנקי ב-4% בלבד, ל-7.4 מיליון דולר

לוויין מסדרת ארוס של אימאג'סט / צילום: אתר החברה
לוויין מסדרת ארוס של אימאג'סט / צילום: אתר החברה

פחות מחודשיים לאחר השלמת הנפקתה בבורסה בת"א, מפרסמת חברת אימאג'סט  אינטרנשיונל (ISI) תוצאות כספיות טובות לרבעון הרביעי של 2021. אימאג'סט, המספקת תצלומי לווין ברזולוציה גבוהה, רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 13 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 93% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.

עוד עולה מנתוני הרבעון הרביעי, כי הרווח הגולמי צמח ב-93% ל-8 מיליון דולר, ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) זינק ב-139% ל-6.1 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי קפץ ב-151% ל-5.2 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי ב-3.8 מיליון דולר, לעומת כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עם זאת, בסיכום שנתי גדל הרווח הנקי ב-4% בלבד ל-7.4 מיליון דולר ב-2021, עקב עלייה בהוצאות השונות. ה-EBITDA גדל בשנת 2021 ב-31% ל-14.2 מיליון דולר.

הכנסות החברה עלו בשנת 2021 כולה ב-40% ל-36.3 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה משני לקוחות חדשים שגייסה החברה ושבגינם הוכרה לראשונה הכנסה במהלך 2021. הנהלת החברה מעריכה, כי בשנת 2024, יעמדו ההכנסות השנתיות על 102-134 מיליון דולר ואילו ה-EBITDA השנתי יעמוד על 48-76 מיליון דולר.

צבר ההזמנות עמד על 153 מיליון שקל בסוף 2021

אימאג'סט עוסקת בתחום פתרונות מודיעין מהחלל, במסגרתו הקבוצה מספקת ללקוחותיה, בתחום הצבאי והאזרחי, מגוון פתרונות מערכתיים, מערכות טכנולוגיות ושירותים המבוססים על לווייני חישה מרחוק, לרבות עיבוד וניתוח התוצרים אשר נאספים ע"י לוויינים אלו לכדי תוצרים ותובנות. פעילות הקבוצה בתחום פתרונות המודיעין מהחלל, מנוהלת בשלושה קווי מוצר מרכזיים: שירותי לוויין, אנליטיקות ובינה מלאכותית ותשתיות מודיעין מבוססות חלל.

שירותי הלווין כוללים שירותי תצפית מלווייני צילום ברזולוציה גבוהה מאוד, המתבססת על קונסטלציית לווייני התצפית המתקדמת EROS Next Generation, וכן תוצרים מודיעיניים המתבססים על ניתוח ועיבוד מידע מלוויינים אלו. במסגרת פעילות תשתיות המודיעין עוסקת הקבוצה בפיתוח ואספקה של מערכות לוויינים מתקדמות המתבססות על טכנולוגיית New Space, למגוון שימושים המשלימים את שירותי הלווין.

במהלך השנה החולפת צבר ההזמנות של החברה יותר מהוכפל ועמד בסוף 2021 על 153 מיליון דולר, לעומת 63 מיליון דולר בסוף 2020. כמו-כן, במהלך הרבעון הראשון של 2022 נחתם חוזה נוסף בסך של כ- 17.6 מיליון דולר, שאינו נכלל בצבר לסיכום 2021.

בחברה מציינים כי אחד משני הלקוחות החדשים, הקרוי לקוח ה', הוא לקוח מסחרי המספק שירותים למדינה מסוימת והיה אחראי ל-28% מהכנסות 2021. במהלך ינואר 2021 נחתם עמו חוזה לתקופה של שנה אחת עבור מתן שירותי לווין בתמורה לסכום של 9 מיליון דולר, וכן נמכרה לו תחנת קרקע בתמורה ל-1.85 מיליון דולר.

החוזה הנ"ל הסתיים בסוף ינואר 2022 ואימאג'סט פועלת כיום לחידוש ההתקשרות, כאשר להערכתה תהיה ההתקשרות החדשה לתקופה של שנתיים. הלקוח השני הוא סוכנות החלל של צ'ילה, אשר בחרה במאי 2021 באימאג'סאט כקבלן הראשי לבניית תוכנית חלל לאומית על כל מרכיביה בחוזה למשך חמש שנים.

חוזה ההתקשרות בין הצדדים הכולל בניה ושיגור של תשעה לווינים, מכירת דאטה, מתן שירותים ויצירת יכולות אצל הלקוח, וזאת בתמורה לסכום של 109.9 מיליון דולר. ללקוח אפשרות להגדיל את השירותים בתמורה נוספת של 9.5 מיליון דולר.

"העסקה בצ'ילה תפתח לנו הזדמנויות עסקיות נוספות"

נועם סגל, מנכ"ל אימאג'סט, ציין כי "אנו שמחים מהתוצאות הטובות וממגמת הצמיחה המואצת שאנו רואים ברבעון האחרון". ציין כי החברה חתמה השנה על חוזה משמעותי עם סוכנות החלל הלאומית של צ'ילה בעבור בניית תכנית חלל לאומית על כל מרכיביה עבור המדינה, וכי "עסקה זו ממחישה את היכולות יוצאות הדופן של החברה ואנו מאמינים כי תפתח לנו הזדמנויות עסקיות נוספות. בשנה הקרובה אנו צפויים להמשיך בפיתוח הפעילות כולל שני לוויינים חדשים, שיתווספו למערך הפעיל, כאשר אחד מהם יפתח בפנינו פלח נרחב יותר בשוק האזרחי.

"בתחום הביטחוני, אנו מזהים לאחרונה התעוררות נוספת בביקושים וצפי לגידול בתקציבי הביטחון. לאור מגמה זו, והגידול המשמעותי בצבר, אנו אופטימיים לגבי היכולת שלנו לשמור על המומנטום החיובי בשנת 2022 ואחריה. השלמנו לאחרונה בהצלחה את הנפקת החברה ואנו מודים לכל בעלי המניות החדשים על הבעת האמון ונפעל נמרצות להצדיק אמון זה", סיכם סגל.

אימאג'סאט נסחרה היום בבורסה במחיר של 22.56 שקל, המשקף לחברה שווי של 1.375 מיליארד שקל ותשואה של 19% מאז ההנפקה (שהושלמה לפי מחיר של 19 שקל למניה). עם זאת, מניית החברה סובלת מסחירות נמוכה, לאחר שאת מרבית המניות הנמכרות רכש בית ההשקעות אלטשולר שחם .

אימג'סאט הגיע לבורסה כחברה פרטית הנמצאות בבעלות קרן פימי, התעשייה האווירית ובנק דיסקונט . הנפקת החברה בבורסה כללה הנפקה של 11.23 מיליון מניות חדשות בידי החברה, וכן הצעת מכר של 5.61 מיליון מניות בידי קרן פימי, בנק דיסקונט וחלק מהמנהלים (שמימשו אופציות) תמורת סכום כולל של 320 מיליון שקל.

לאחר השלמת ההנפקה, ירד שיעור ההחזקה המצרפי של התעשייה האווירית, פימי ובנק דיסקונט ל-72% בלבד. עם זאת, בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש לבדו בהנפקה כ-21.4% ממניות אימאג'סט, עבור קופות הגמל, קרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות, קרנות הנאמנות וקרנות הגידור שבניהולו.

כך, שכל יתר הגופים המוסדיים והמשקיעים הפרטיים רכשו יחדיו רק כ-6.6% ממניות אימאג'סאט, להן שווי שוק נוכחי של כ-92 מיליון שקל. במצב זה, הפכה החברה הלכה למעשה מחברה של שלושה משקיעים לחברה של ארבע משקיעים, מה שהופך את הסחירות במניה לדלה ביותר עם מחזור יומי ממוצע של כ-200 אלף שקל בלבד.