"איבדו את רוב חוקרי ה-AI בתוך שישה שבועות": דיווח על גל עזיבות במטא

לפי דיווח של "CNBC", לפחות ארבעה ממפתחי הבינה המלאכותית המובילים של מטא עזבו את החברה בחודשים האחרונים • העזיבות עשויות להקשות על המשך הפיתוח בתחום

חברת מטא / צילום: Shutterstock, Michael Vi
חברת מטא / צילום: Shutterstock, Michael Vi

לפני כחודשיים, מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר) מארק צוקרברג חשף במסיבת עיתונאים פריצות דרך משמעותיות בתחומי הבינה המלאכותית, כחלק מבניית המטא-וורס. כעת, על פי פרסום ב"CNBC", מטא איבדה בתקופה האחרונה כמה ממפתחי הבינה המלאכותית המובילים שלה, מה שעשוי להקשות על המשך דרכה בתחום.

על פי המקור, לפחות ארבעה עובדים בולטים ב-Meta AI, מעבדת הבינה המלאכותית שהוקמה ב-2013, עזבו בחודשים האחרונים את החברה. חלקם פרסמו עשרות מאמרים אקדמיים בכתבי עת בעלי שם עולמי, והיו אחראיים לפריצות דרך משמעותיות שעזרו לשפר את ביצועי הרשתות החברתיות של החברה, פייסבוק ואינסטגרם.

בדיווח אמנם מצוין שארבעה עובדים עזבו, אך גורמים אמרו ל"CNBC" כי עובדים נוספים מתכוונים לעזוב בשבועות הקרובים. קארל הרמן, שעבד בעבר ב-DeepMind שמתחרה ב-Meta AI, סיפר כי מספר העזיבות האמיתי קרוב יותר לשישה ונרשם מספר מדאיג של עזיבות במעבדת הבינה המלאכותית של מטא בלונדון: "המשרד של מטא פשוט קרס והם איבדו את רוב החוקרים שלהם בטווח של שישה שבועות".

לדברי המקורות השונים, אין סיבה אחת עיקרית לעזיבת העובדים, חלק עזבו, למשל, מסיבות של קידום עצמי וחלק העדיפו לעבוד בסטארט-אפ.

אחד מהעוזבים הוא אדוראד גרפנשטט, חוקר שהוביל את פיתוח יכולות ה-AI של החברה ועזב לפני חודשיים. לצידו, גם היינריך קוטלר, אחד ממנהלי הנדסת המחקר של Meta AI, עזב בשבועות האחרונים כדי להצטרף לסטארט-אפ בשם Inflection AI, שהוקם על ידי מייסד DeepMind, מוסטפא סולימאן, והמיליארדר ריד הופמן. על פי הדיווח, גם אחמד ביראמי, שהיה מדען חוקר במטא, עזב לגוגל לתפקיד מקביל. עובד נוסף שעזב הוא דאו קילה, שהתפטר בדצמבר 2021 מתפקידו כחוקר ועבר להיות ראש מחקר בסטארט-אפ AI בשם Hugging Face. אף אחד מהעוזבים לא הגיב לבקשות התגובה של "CNBC".

יאן לקון, מדען הבינה המלאכותית הראשי של מטא, אמר ל-"CNBC" כי אנשים המשיכו הלאה בגלל תחומי עניין משתנים.