הביקוש לטוס חוזר: הפניקס מחדשת את ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה, אבל עם סייגים

לפי תנאי הפוליסה, הפניקס תשפה את המבוטחים שיבטלו את טיסתם עד 12 שעות ממועדה עומד על 80% מסכום הביטוח • מי שמקבל החזר חלקי מחברת התעופה על פי תנאי הכרטיס שרכש, יקבל השלמה של 80% החזרה מהחלק היחסי • רכישת הפוליסה מוגבלת לחברות תעופה מסוימות ולרוכשים את הכרטיסים ישירות מחברות התעופה או מידי סוכנים מסוימים

חוזרים לטוס / צילום: Shutterstock
חוזרים לטוס / צילום: Shutterstock

פוליסת הביטוח של טריפ גרנטי המאפשרת ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה - חוזרת. אחרי השבתה ממושכת ובצל אי הוודאות של פעילות הטיסות הסדירה על ידי חברות התעופה - חוזרת האפשרות לבטח את הטיסה ולקבל פיצוי (חלקי) במקרה של ביטול שמגיע מיוזמת הנוסעים, ומכל סיבה שהיא.

חברת הפניקס המציעה את הפוליסה מציבה תנאים לרוכשים: ראשית את הפוליסה ניתן לרכוש עד 7 ימים ממועד רכישת הטיסה/חבילת הנופש ובהנחה שמועד הטיסה הוא בטווח של 15 ימים לפחות. אלא שכעת רכישת הפוליסה מוגבלת לחברות תעופה מסוימות ולרוכשים את הכרטיסים ישירות מחברות התעופה או מידי סוכנים מסוימים.

חברות התעופה שמצויות ברשימה שמאפשרת רכישת פוליסה כוללות את אל על, ארקיע, ישראייר, יונייטד איירליינס, דלתא, לופטהנזה, אייר קנדה, איזי ג'ט אתיופיאן איירליינס, klm ואחרות. לא ברשימה: חברות התעופה מאיחוד האמירויות (איתיחאד איירווייז, פליי דובאי), גאלף אייר מבחריין, רויאל אייר מרוקו, אמריקן איירליינס, ריאנאייר, וויז אייר, אגאן וטורקיש איירליינס.

סוכני הנסיעות שנמצאים ברשימה שהרוכשים מהם יכולים לבטח את טיסתם כוללים את איסתא, אליס, סמאראייר, הולידיי פיינדר, גוליבר, קשרי תעופה, האתר אקספלורר ואקספרסלי. רוב הסוכנים דוגמת דיזנהאוז, אשת טורס, השטיח המעופף, הדקה ה-90 - לא נמצאים ברשימה זו כאשר גם לא ניתן לבטח טיסות שנרכשו באמצעות סוכני נסיעות בינלאומיים (OTA).

ומה המחיר? לשם הבדיקה - הביטוח לטיסה לפריז לשני נוסעים שעלותה 1,000 דולר יעלה 125 דולר, ביטוח ביטול נסיעה לחמישה נוסעים לארה״ב בטיסה שנרכשה ב-5,000 דולר יעלה 625 דולר.

ההחזר למבוטחים שיכולים לבטל את טיסתם עד 12 שעות ממועדה עומד על 80% מסכום הביטוח. מי שמקבל החזר חלקי מחברת התעופה על פי תנאי הכרטיס שרכש, יקבל מהפניקס השלמה של 80% החזרה מהחלק היחסי - כך לדוגמה אם מבוטח רכש כרטיס טיסה ב-700 דולר וקיבל החזר של 200 דולר מחברת התעופה - הוא יקבל מהביטוח החזר נוסף של 400 דולר שהם 80% מיתרת הכרטיס שנותרה לאחר החזר חברת התעופה (500 דולר).

בנוסף, מי שרכש כרטיס טיסה בשובר זיכוי (למשל כזה שהתקבל במקרה של ביטול טיסה בתקופת הקורונה) לא זכאי לרכוש את פוליסת ביטול הטיסה. בכל מקרה הפוליסה תקפה למי שמזמין טיסה מישראל כשהיא מכסה גם עלויות נוספות בחופשה - עלויות אלה מפרטים המבוטחים בעת רכישת הפוליסה. יצוין כי לא ניתן לקבל החזר על ביטול העלויות הנוספות בנפרד, כך שההחזר מתקבל רק ביחד עם ביטול הטיסה.