מעצבת הפנים שהקורונה דחפה אותה לצאת מהבית ולפתוח משרד: "תקופה שהפכה להזדמנות"

נועה קופרמן, אבן יהודה, בת 39 • נשואה + 3 • מעצבת פנים • "לא תמיד הלקוח הוא בעל ראייה מרחבית המאפשרת לו לדמיין את החללים בביתו. לכן אני מקפידה לייצר הדמיות בתלת-ממד שתורמות להבנת התכנון ויוצר שקט נפשי ללקוח" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

נועה קופרמן / צילום: סמדר כפרי
נועה קופרמן / צילום: סמדר כפרי

משחר ילדותה עולם האמנות והעיצוב ריתקו את נועה קופרמן והיא ציירה, איירה וקראה בשקיקה ספרי אמנות. היא מספרת שכל מי שהכיר אותה כילדה זוכר אותה מציירת. גם מוסיקה הייתה חלק בלתי נפרד מעולמה והיא שרתה בלהקה צבאית.

אל עולם האדריכלות, ההנדסה והעיצוב התוודעה מגיל צעיר הודות לאביה הקבלן והיא בלתה שעות רבות בפרויקטים שאביה היה מעורב בהם. אביה שיתף אותה בתהליך הבנייה והיא עקבה, מוקסמת, משלב התוכניות ועד גמר הביצוע. היה זה אך טבעי, שנועה תמשיך בלימודי אמנות, אדריכלות ועיצוב. היא בחרה בלימודי תואר B.Design בעיצוב פנים במכללה למנהל מתוך מטרה להפוך את סביבת החיים של האדם לפונקציונלית, נוחה, חכמה, ואסתטית.

לאחר סיום התואר לפני כ-14 שנים, החלה את עבודתה כעצמאית בעלת משרד לתכנון ועיצוב פנים. "כחלק מהאני מאמין שלי, לאורך השנים אני ממשיכה ללמוד, להתחדש, להעמיק, לחקור ולהעשיר את הידע. כיום כל פרויקט של תכנון ועיצוב בין אם זו דירת מגורים, חללים מסחריים, מבני ציבור ואחרים, מצריך ידע ברמה גבוהה בתחום מאד מתוחכם המתפתח ומתחדש בקצב מהיר. יש צורך מתמיד בלימוד והבנה של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, הכרת חומרים שונים, שימושים חדשים ושילובים נכונים" מסבירה קופרמן.

היא רואה עצמה כחוקרת סביבת חיים. "התפיסה התכנונית-עיצובית שלי מתבססת על כך, שתכנון ועיצוב של החלל צריך לשלב באופן מיטבי בין פונקציונליות ואסתטיקה. שילוב נכון תורם רבות לאיכות חייו ותפקודו של האדם באותו מרחב בו הוא חי, עובד ומבלה. לפיכך, אני מאמינה כי בחירת מעצב מקצועי בעל השכלה וידע נרחב ומעמיק היא מאד משמעותית להצלחת התהליך."

כמעצבת מקצועית היא אחראית על דיאלוג פורה בינה לבין לקוחותיה המביא להכרת הצרכים שלהם, הגדרתם והתאמת החללים באופן מושלם לדרישותיהם תוך התחשבות בתנאי המבנה. הסגנון שלה מאופיין בניקיון עיצובי וקווים מודרניים. הפרויקטים שבהם היא עוסקת מאפשרים לה לממש את הפנטזיות של הלקוחות תוך הקפדה על איזון נכון וירידה לפרטים תכנוניים ועיצוביים היוצרים בית שמח והרמוני, שנעים לחיות בו.

לדבריה "לא תמיד הלקוח הוא בעל ראייה מרחבית המאפשרת לו לדמיין את החללים בביתו. לפיכך אני מקפידה עבור כל פרויקט לייצר הדמיות ריאליסטיות בתלת-ממד. ההדמיות תורמות להבנת התכנון ויוצר שקט נפשי ללקוח".

בהתייחסה למשבר הקורונה היא מסבירה כי היא הייתה "תקופה שהיוותה עבורי הזדמנות והאיצה את פתיחת המשרד. לנוכח העובדה שהילדים שהו זמן ממושך בבית, לא נותרה לי ברירה אלא לעבור מעבודה מתוך הבית למשרד ששכרתי בנתניה ולעבוד בשקט, בריכוז וברוגע. כמו קסם, המעבר למשרד היווה תפנית חיובית ומשמעותית עבורי להתפתחות העסק. הפניות של לקוחות הלכו והתרבו והעסק גדל. המעבר למשרד הצריך ממני התייעלות, ניהול זמן נכון ואחריות גדולה". תחום העיצוב המקצועי מאוד חשוב ויקר לליבה ולכן היא פעילה מאוד, בהתנדבות מלאה, בוועד המנהל של אגודת מעצבי הפנים האקדמאיים בישראל IID. במסגרת האגודה היא אחראית על מפגשי סטודיו וסדנאות אמן להעשרה והרחבת אופקים של מעצבים צעירים.

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il