משרד האוצר | בלעדי

בכיר באוצר פורש: סגן הממונה על התקציבים אסף וסרצוג הודיע על סיום תפקידו

וסרצוג הביע את רצונו לעבור למגזר הפרטי ויחל בקרוב לחפש את תפקידו הבא • בשלוש השנים האחרונות, כסגן הממונה על התקציבים, היה וסרצוג אחראי על פעילות המגזר העסקי, כמו גם על תחומי התעסוקה, התקשורת, המו"פ, ההשכלה גבוהה ועוד

אסף וסרצוג. היה גורם מרכזי בתקופת משבר הקורונה / צילום: דוברות משרד האוצר
אסף וסרצוג. היה גורם מרכזי בתקופת משבר הקורונה / צילום: דוברות משרד האוצר

לאחר כעשור במשרד האוצר, אסף וסרצוג, סגן הממונה על התקציבים האחראי על המשרדים הכלכליים והמגזר העסקי ואחד האנשים הבולטים בצמרת האוצר, הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו באגף בשבועות הקרובים. וסרצוג הביע את רצונו לעבור למגזר הפרטי ויחל בקרוב לחפש את תפקידו הבא.

בשלוש השנים האחרונות, כסגן הממונה על התקציבים, היה וסרצוג אחראי על פעילות המגזר העסקי, כמו גם על תחומי התעסוקה, התקשורת, המו"פ, ההשכלה גבוהה, התיירות, משרד הכלכלה, ויוקר מחייה. שלוש שנים אלה היו מאתגרות במיוחד באגף לנוכח חוסר היציבות הפוליטית שמנעה העברת תקציב מדינה, לצד משבר הקורונה.

וסרצוג היווה גורם מרכזי בתקופת משבר הקורונה, במהלכו היה אחראי על הקשר בין הממשלה והמגזר העסקי בכל הנוגע לצמצום מגבלות הפעילות במשק, גיבוש ויישום תוכניות הסיוע וכן לניהול מדיניות התעסוקה בתקופת המשבר ואחריה עד לחזרת המשק להיקפי התעסוקה ערב הקורונה.

הממונה על התקציבים: "יודע להוביל"

יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים, אמר לגלובס כי "אסף זוכה להערכה גדולה בממשלה ומחוצה לה, במגזר העסקי. הוא עמד בממשק עם כל הגורמים בתקופות מסובכות, ומאוד מעריכים אותו למרות שהוא לא תמיד הסכים לכל מה שהם אמרו לו. הוא יודע להוביל ובתקופת הקורונה אסף ניהל גם את נושאי התעסוקה והפיצויים לעסקים".

גרדוס הוסיף כי וסרצוג ניהל את שתי הרפורמות הכי משמעותיות בחוק ההסדרים. לדבריו, "הרפורמה הראשונה היא בייבוא, שכבר רואים את התוצאות שלה בשטח עם הגעת רשת קרפור לארץ. שנית, אסף קידם את הרפורמה ברגולציה, ובניהול נחוש אבל חכם הצליח להביא אותה לקו הגמר. אסף הוכיח יכולות לנהל משברים ולקדם הבנה טובה של המגזר העסקי והממשלתי. אני מעריך את האופן שהחליט לעזוב בצורה מסודרת, שתאפשר העברת מקל וחפיפה למי שיחליף אותו. היום נתחיל בהכנת מכרז פנימי באוצר לאיתור מחליף לאסף".

לאורך עשור של פעילות באגף תקציבים ניהל והוביל וסרצוג שורה של רפורמות מבניות ותהליכים משמעותיים במשק וביניהם רפורמות היבוא ואסדרת רגולציה שעברו בחוק ההסדרים האחרון, גיבוש ויישום מתווה הסיבים, רפורמת השוק הסיטונאי והשימוש בתשתיות בזק, הקמת תאגיד השידור כאן, רפורמות בשוק התעסוקה בתחום ההכשרות המקצועיות ושילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה בכלל ואוכלוסיית החרדים בפרט, וכן תוכניות מו"פ ממשלתיות בתחום הקוונטום ובינה מלאכותית.

וסרצוג, בעל תואר ראשון בכלכלה ומשפטים מאוניברסיטת תל אביב, כיהן במהלך שנותיו באגף תקציבים במגוון תפקידים אשר חולשים על שלל גווניה של הכלכלה הישראלית, ביניהם ריכז את צוותי תקשורת ותחבורה.

וסרצוג הודה לשר האוצר אביגדור ליברמן, למנכ״ל משרד האוצר רם בלינקוב ולממונה על התקציבים יוגב גרדוס על האמון והגיבוי המקצועי באחת התקופות המאתגרות והמרתקות של הכלכלה הישראלית והגלובלית.