יוחננוף זכתה במכרז למסחר ותעשיה באור יהודה ב-9.5 מיליון שקל לדונם - פער משמעותי מהמציע השני

יוחננוף תשלם 300 מיליון שקל עבור קרקע בשטח של 31.5 דונם באור יהודה שמיועדת לתעשייה, מסחר ולוגיסטיקה • מדובר בפער משמעותי מההצעה השנייה במכרז, שעמדה על 89.61 מיליון שקל בלבד • "ההצעה של יוחננוף מופרזת, אני לא מכיר מכרזים בכאלה פערים, מה גם שאין הצדקה למחיר ששולם בהשוואה למחירי הקרקעות באזור", אומר איתי שפרן, מנהל הפיתוח העסקי בקבוצת גיאוקרטוגרפיה

איתן יוחננוף, מנכ''ל ובעל השליטה ביוחננוף / צילום: איל יצהר
איתן יוחננוף, מנכ''ל ובעל השליטה ביוחננוף / צילום: איל יצהר

חברת יוחננוף זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל עבור קרקע בשטח של 31.5 דונם באור יהודה המיועדת לתעשייה, מסחר ולוגיסטיקה, ותשלם 300 מיליון שקל (9.5 מיליון שקל לדונם), לא כולל 85 מיליון שקל עלות פיתוח. מדובר על פער משמעותי מההצעה השנייה בתור שעמדה על 89.61 מיליון שקל (2.85 מיליון שקל לדונם). סך הכל הוגשו למכרז 5 הצעות.

על הקרקע ניתן לבנות כ-12.5 אלף מ"ר למסחר, כ-91 אלפי מ"ר לתעסוקה ולוגיסטיקה וכן כ-76 אלפי מ"ר שירות בקומות תת קרקעיות. בהתאם לתנאי המכרז, על החברה לסיים את הבנייה במקרקעין עד תום 48 חודשים ממועד הזכייה.

"ההצעה של יוחננוף מופרזת"

"בכל בקעת אונו יש 130 אלף תושבים, זה בעצם גודל של עיר ובצינורות התכנון יש 2.4 מיליון מ"ר לתכנון עתידי. המיקום של המגרש הוא יחסית נחות", מסביר איתי שפרן, מנהל הפיתוח העסקי בקבוצת גיאוקרטוגרפיה. לדבריו, "ההצעה של יוחננוף על המגרש הזה מופרזת, אני לא מכיר מכרזים בכאלה פערים, מה גם שאין הצדקה למחיר ששולם בהשוואה למחירי הקרקעות באזור"

במכרז של רמ"י שווקו שלושה מתחמים בשטחים של 20.586 דונם, 14.134 דונם ו-31.583 דונם שכאמור זכתה בהם חברת יוחננוף, אולם בשני המגרשים הראשונים ההצעות הזוכות עמדו על 3.48 ו-3.43 מיליון שקל לדונם בהתאמה - מה שמסביר שהפער בהצעות הוא משמעותי.

יוחננוף ציינה בדיווח הבורסאי שלה כי "החברה רואה בקרקע רכישה אסטרטגית, הנמצאת באזור מרכזי ונגיש אשר יגוון וירחיב את יכולות השינוע של החברה". עוד הוסיפה החברה שהיא מתכננת להקים במקום חנות מכר וכן מרכז לוגיסטי חדיש, לרבות מרכז לאספקת הזמנות מקוונות בעתיד. "החברה טרם החלה בהליכי תכנון ואינה יכולה במועד זה לאמוד את השטחים שתבנה, ומשכך גם את עלויות הבנייה בגינם".