מגע הקסם של דותן ובן שלום: הרכישות התעשייתיות של טי.ג'י.איי הובילו לזינוק של 160% במניה

לאחר שהודיעה בחודש שעבר על רחיכת פעילות חברת תחמש, מעדכנת כעת החברה על מזכר הבנות לרכישת 55% בחברת מחליפי החום לורדן, בתמורה לכ-13 מיליון שקל • ב-2021 הציגה לורדן הכנסות של 71 מיליון שקל ורווח נקי של 4.3 מיליון שקל

יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

חברת טי.ג'י.איי  תשתיות (לשעבר תדיר-גן) מבצעת השקעה שנייה מאז עברה לשליטתם של ברק דותן ויוסי בן שלום. החברה חותמת על מזכר הבנות לרכישת השליטה (55%) בחברת מחליפי החום לורדן, בתמורה לכ-13 מיליון שקל. שתי הרכישות - הנוכחית והקודמת שדווחה, של חברת תמחש - הובילו את מניית טי.ג'י.איי (TGI) לזנק כ-160% בתוך פחות מחודש, וכעת נסחרת החברה לפי שווי של כ-122 מיליון שקל.

לורדן, בבעלותו המלאה של קיבוץ כפר סאלד, עוסקת בתכנון וייצור מחליפי חום למיזוג אוויר וקירור, ובתכנון וייצור מערכות קירור וחימום, סוללות מעבים וסוללות מאיידים. החברה, שהוקמה ב-1961, מספקת מוצרים לחברות מתחומי התעשייה, הבנייה, ההייטק והתחבורה. אותם מוצרים מותקנים, בין השאר, במזגנים מרכזיים, במזגנים לתחבורה ציבורית, במשאיות, במפעלים ובחדרי קירור.

במסגרת העסקה תזרים טי.ג'י.איי ללורדן 10 מיליון שקל במזומן, כנגד הקצאה של זכויות השתתפות, ו-3 מיליון שקל נוספים ישולמו לקיבוץ כפר סאלד. בהסכם נקבעה גם תמורה מותנית בסכום של עד 8 מיליון שקל, שתשולם לקיבוץ כנגזרת של ההוצאות הכספיות של לורדן בשנים 2022-2024.

לורדן מחזיקה בשני אתרי ייצור, המרכזי מביניהם בקיבוץ כפר סאלד והשני בבריטניה. לחברה גם מחסנים קדמיים המשרתים לקוחות באירופה, בארה"ב, באוסטרליה ובאסיה. ב-2021 הציגה לורדן הכנסות של 71 מיליון שקל, ורווח נקי של 4.3 מיליון שקל. לדברי טי.ג'י.איי, הרכישה נעשית כחלק מיישום האסטרטגיה של החברה להפיכתה לקבוצה תעשייתית מובילה, באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות תעשייתיות המשרתות את ענפי הרכב, הנדל"ן והתשתיות.

קיבלו את השליטה מידי קרן פימי

את האסטרגיה הזו מובילים דותן ובן שלום, שקיבלו אשתקד את השליטה ב-TGI מידיה של קרן פימי. השליטה הועברה ללא תמורה מיידית, אלא בסכום עתידי שיכול להגיע לסך מקסימלי של 10.9 מיליון דולר, בהתאם לתוצאותיה של החברה בעתיד.

במסגרת העברת השליטה העניקו הרוכשים לתדיר-גן הלוואה של 4 מיליון שקל לצורך פירעון אשראי חוץ-בנקאי, ואף העמידו לחברה קו לקבלת הלוואות של עד 25 מיליון שקל, אשר שימש להסדר עם ארבעה בנקים ישראליים שמימנו את פעילותה (הפועלים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי הראשון).

במסגרת ההסדר פרעה החברה לארבעת הבנקים סכום של 8.45 מיליון שקל, שהיווה 50% מכלל ההתחייבויות שלה כלפיהם, ואילו הבנקים מחלו לחברה על יתרת ה-50% מחובותיה והתחייבויותיה.

באותה עת החזיקה טי.ג'י.איי בבעלות מלאה על אורטל יציקות מגנזיום, העוסקת בייצור ושיווק מכלולים ממגנזיום לתעשיית הרכב המסורתית ולרכבים חשמליים. כחלק מיישום האסטרטגיה החדשה הודיעה טי.ג'י.איי בחודש שעבר, כי התקשרה בהסכם לרכישת פעילות תמחש תעשיות מתכת וחשמל בתמורה לכ-51.5 מיליון שקל במזומן והקצאה של 16.4% ממניותיה.

תמחש עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים. מוצרי החברה מיועדים בעיקר למגזרי התעשייה והבנייה. על בסיס נתוני 2021, המחזור המצרפי של שלוש הפעילויות (הקיימות והנרכשות) של קבוצת טי.ג'י.איי מסתכם בכ-220 מיליון שקל.