מה ההבדל בין רייזר לבין איזי ריידר? המדריך המלא לטיולים על כלים ממונעים בפסח

6 אפשרויות לטיולים על כלים ממונעים - ממסלולי אקסטרים ועד נסיעה נינוחה, מה מתאים לאיזה סוג מסלול ולאיזה טיפוס של מטיילים, ואיפה מומלץ

איזי ריידר בחוף אכזיב. יציר כלאיים חשמלי / צילום: באדיבות חוף אכזיב
איזי ריידר בחוף אכזיב. יציר כלאיים חשמלי / צילום: באדיבות חוף אכזיב

פסח הוא חג טיולים ונסיעות, והזדמנות לטייל ולהתגלגל באופן אלטרנטיבי. בדיוק בשביל זה, מצאנו לכם מגוון כלים מוטוריים ותיקים וחדשים שיודעים להתמודד עם כל אתגר, החל מאספלט, דרך שבילי עפר ואפילו עד מים.

הם אמנם שונים, אבל מציעים חוויה מיוחדת וחשוב לא פחות, כל המסלולים חולפים בדרכים מורשות לשמירה על הנוף והטבע ולא גורמים נזק לסביבה, כך שאפשר ליהנות ללא רגשי אשם. בואו להתגלגל ביחד.

איזי ריידר - פיתוח ישראלי

הכלי: דמיינו משטח עמידה בין ארבעה צמיגי שטח, כידון, כיסא, יכולות עבירות מרשימות ותחושת ביטחון, וקיבלתם את האיזי ריידר, כלי על-חלל, כמעט כל יכול. הכלי החשמלי, פרי פיתוח ישראלי, הוא יציר כלאיים בין קורקינט, סקייטבורד ואופניים, ובעל נגישות גבוהה בשטח, חזק דיו להתמודד עם תוואי מאתגר.

מרגע שפרץ לשוק בסערה הוא התקבל באהבה, פשוט כי הוא מושלם לטיולי שטח ובניגוד לכלים מוטורים אחרים, שקט ואינו מפריע למנוחת הזוחלים והמכרסמים. כשעליתי עליו לראשונה, לקח כמה רגעים להתרגל לתפעול, אבל מרגע שמסתגלים להיגוי, לקצב ולשליטה, נכנסים לאווירה ונוסעים באיזי ממש בתוך הנוף.

איפה מומלץ: כלי נפוץ ברחבי הארץ. מחוף אכזיב יוצא טיול בנהיגה עצמית (מגיל 16) לאורך רצועת החוף הצפונית היפה, וחולף בדיונות חול, חורשות טבעיות ושוניות קסומות ויש גם מסלול שקיעה בן שעה וחצי עם הפסקת קפה תצפיות ועוד

(https://achzivbeach.co.il/ ). איזי ריידר יש גם בחוף בצת, בקיסריה, בירושלים ועוד.

קורקינט חשמלי - שד נינוח 

הכלי: תשכחו מהקורקינט החשמלי שאתם מכירים, זה שצעירי הארץ דוהרים עליו במדרכות ובכבישים, והכירו את trikke, הדור הבא של הקורקינט החשמלי, שממש לא נראה כמו קורקינט.

הכלי מבוסס על שלושה גלגלים. שני האחוריים מחוברים בשני מוטות לקדמי, ועליהם גם עומדים, בפישוק קל אבל מלא יציבות ובטיחות. הנהיגה פשוטה והחוויה כיפית ומהנה. את הכלי הביא ארצה עדו גביש, מדריך והרפתקן, שמוציא טיולים במגוון אזורים בארץ, בהתאם לעונה ולמזג האוויר.

איפה מומלץ: בימים אלה אפשר להתגלגל בעקבותיו באזור הרי ירושלים, לצאת ממוצא אל אגם בית זית ועד כפר עין כרם הציורי, ולשוב בחזרה. הטיול משולב בהדרכות, סיפורים וטעימות ונמשך שעתיים עד שלוש, מתאים מגיל 16. אפשרויות נוספות הן טיול בנווה צדק, טיול צפרות בנחל אלכסנדר או טיול רטוב לאורך נחל ציפורי (050-6996969).

 מתגלגלים/https://www.macaroni.co.il

סגוויי - מסיבי ורגיש 

את הסגוויי הוותיק והטוב עוד אפשר לפגוש בכמה נקודות תיירות, אבל אם תשאלו אותי, אחרי התנסות בכלי גם בשטח, הוא מתאים רק לטיולים עירוניים, וגם ההיצע בתחום לא רחב.

הכלי: נסיעה בסגוויי יכולה להיות טריקית. מצד אחד זהו כלי גדול חזק, מסיבי ויציב, מצד שני הוא מאוד רגיש לתנודות, וזו גם הדרך לשלוט בו. כדי שהסגוויי יתחיל לנוע, צריך לרכון בגוף ישר מעט קדימה ולשמור על שווי המשקל. ככל שנשענים קדימה יותר, המהירות עולה. רוצים לעצור? שבים למצב זקוף. זקוקים לרברס? נשענים מעט לאחור והוא נשמע להנחיות. גם מוט ההיגוי רגיש, וכדי לפנות צריך להטות אותו בקטנה ימינה או שמאלה. כל אדם מגיב אחרת לדרישות הסף שמציב הסגוויי והוא לא מתאים לכל אחד, אבל מרגע שקולטים את העיקרון, החוויה מדליקה.

איפה מומלץ: אישית אני מעדיפה לטייל בסגוויי בעיר, כאמור, כי כך מרגישים את הווייב והקצב ומשתלבים בהוויה. בנמל תל אביב יש כמה אפשרויות לטיולי סגוויי, עם ZUZU, סגוויי בעיר או SmartTour. הנסיעה מגיל 16.

רייזרים דישון - טקרטורונים לחובבי אקסטרים

רייזרים דישון / צילום: טרקטורוני דישון
 רייזרים דישון / צילום: טרקטורוני דישון

הכלי: אם אתם חובבי טיולים ונהיגה שיודעים להעריך כלי טוב, טרקטורוני דישון הם האתר שלכם. השם ההיסטורי משמר את הכלים ששימשו בתחילת הדרך, אבל מאז זרמו הרבה מים בנחל דישון. בתקופת הקורונה הכלים הוחלפו ושודרגו לרכבי RZR מקוריים (ויקרים) מבית פולאריס. מכאן אפשר לצאת למגוון טיולי שטח, אבל לטעמי, הטיול בנחל דישון מנצח, וזו החברה היחידה שמציעה טיול שכזה. עם זרימה מטורפת, מעיינות שופעים ונופים מעלפים, החוויה משכרת.

איפה מומלץ: הטיול מתחיל בקרן נפתלי וממשיך בנחל דישון. נוסעים במים, עוצרים להפסקות תה/קפה, לשכשוך בבריכות סודיות ועם קצת מזל תספיקו את פריחת האירוס הנצרתי. הכלי העוצמתי הוא הלהיט האמיתי, עם מתלים נפרדים ונעילת דיפרנציאל להתמודדות עם כל מכשול טכני, הוא משולב 4X4 למקסימום מקצועיות ומאוד נוח.

לחברה כ-50 כלים כך שתוכלו לבוא עם המשפחה והחברים, לשמוע הסברים להכיר את האזור ולהתענג. הנהיגה עצמית לבעלי רישיון נהיגה לרכב או לטרקטור, והטיולים החל משעה, בנחל דישון בין שעה וחצי לשעתיים. במתחם שוכן מרכז המבקרים של יקב בן זמרה, אפשר להשלים את החוויה בטעימות. סגור בשבת. http://www.tractoron.net/

קלאב קאר - לכל המשפחה  

מכירים את ה"גולפיט"? הקלאב קאר מוכר גם בשם "רכב גולף", רכב חשמלי הנפוץ במגרשי גולף רחבי ידיים. הנהיגה בו עצמית ואין ספק שהוא תפור למידותיה של משפחה חובבת טיולים רגועים ובכל גיל. שלא כמו אחיו הזריזים, הקלאב קאר אינו מגיע למהירויות גבוהות, להפך, הוא מאפשר נסיעה נעימה ושלווה כדי לספוג את אווירת המקום בנחת. הכלי מגיע בשני גדלים, לארבעה או עד שישה אנשים, ומלבד גגון הוא פתוח מכל עבר ואפשר לחוש את סביבת הטיול ואת האוויר. זהו כלי רכב בטיחותי, מותר לנהיגה לבעלי רישיון בלבד, קל, פשוט וכיפי לתפעול.

איפה מומלץ: באגמון החולה, בעמק המעיינות, בבית הלל, בטיולי הדן, בנחל כזיב, בבית זרע ועוד.

ריינג'ר - משפחתי אבל שובב 

הכלי: בין הקלאב קאר הרגוע לרייזר הקופצני, משתלב הריינג'ר, כלי רכב שובב, בעל יכולות עבירות טובות בשטח, אבל פחות אקסטרימי. לריינג'ר בגרסה זוגית או משפחתית עד ארבעה נוסעים, והנסיעה בו חווייתית ונינוחה, אבל כאמור הוא מסוגל להתגבר על מכשולים בקלי קלות, כולל מקורות מים. לריינג'ר תא מטען אחורי פתוח, מאוד נוח לנשיאת ציוד בטיולים והוא נפוץ בקרב חקלאים ושטחים תפעוליים. עם הריינג'ר תרגישו בנח גם בנסיעה משפחתית, ואם תרצו להשתובב מעט, הוא יזרום וישתף פעולה.

איפה מומלץ: טיולי ריינג'רים יש בדליית אל כרמל, באחוזת ציפורי ובמושבה מגדל.