הון סיכון | בלעדי

קרן ההון סיכון קומרה מוכנה להזרים עשרות מיליוני דולרים כדי לרכוש את חברת הרחפנים של NSO

קומרה העבירה לנאמן של קונווקסום הצעה, לפיה תרכוש הקרן את החברה ותזרים לה עשרות מיליוני דולרים במטרה לשקם אותה • מאחורי ההצעה עומדת הכוונה לפצל את החברה מ-NSO, להפכה לחברה עצמאית בתחום ההגנה האזרחית מפני רחפנים, ולפתח לה יכולות הגנה חדשות המבוססות בין השאר על תקשורת סלולרית

קרן קומרה קפיטל Qumra Capital / צילום: יח''צ
קרן קומרה קפיטל Qumra Capital / צילום: יח''צ

קרן ההון סיכון קומרה (Qumra Capital) הגישה ביום שני האחרון הצעה לרכוש את חברת הרחפנים קונווקסום הנמצאת בתהליך שיקום מטעם בית המשפט, כך נודע לגלובס. לפי ההצעה שהועברה על ידי עו"ד ארז חבר, תרכוש הקרן את החברה ותזרים לה עשרות מיליוני דולרים במטרה לשקם אותה לגייס לה עובדים נוספים ולהקים לה מערך שיווק, מכירות וכספים עצמאי. ההצעה הועברה לפני מספר ימים לנאמן החברה, עו"ד אורי גאון תוך מתן מועד פקיעה קצר על מנת לאפשר לקומרה להשתלט מיידית על החברה במטרה לשמר את העובדים ולצאת לדרך חדשה.

מאחורי ההצעה עומדת הכוונה לכסות את חובותיה, לפצל את החברה מ-NSO, להפכה לחברה עצמאית בתחום ההגנה האזרחית מפני רחפנים, ולפתח לה יכולות הגנה חדשות המבוססות בין השאר על תקשורת סלולרית. ארגוני פשע וגורמי טרור עושים שימוש הולך וגובר ברחפנים, כמו למשל להעברת משלוחי סמים או לשם צילומי מודיעין, והצורך בפתרון ליירטם מבלי להשתמש בנשק חם הופך לקריטי עבור ארגונים כמו שירותי בתי סוהר, משטרה ושדות תעופה.

קונווקסום (Convexum) נרכשה לפני כשנתיים על ידי יצרנית רוגלת פגסוס, חברת NSO, בסכום של כ-4 מיליון דולר ועוד כמה עשרות מיליונים בתלות בעמידה באבני דרך שבסופו של דבר לא יצאו אל הפועל. למרות ששמרה על מעמד עצמאי ועל משרדים נפרדים מאלה של NSO - קונווקסום פעילה ממגדל תוהא היוקרתי במזרח תל אביב - החברה קשורה בעבותות על חברת הסייבר הישראלית באמצעות העובדה ש NSO מספקת לה שירותי שיווק, מכירות ופיננסים. בפועל, מעסיקה קונווקסום מעל לשלושים עובדים העוסקים בפיתוח תוכנה וחומרה בלבד.

במקרה שבו תצא אל הפועל עסק שכזו, יש להניח כי קונווקסום ו-NSO ימשיכו לעבוד יחד, לפחות במסגרת הזמן המיידית לאחר הרכישה.

בחודש ינואר האחרון מונה לקונווקסום נאמן בבית המשפט המחוזי בתל אביב אביב לאחר סכסוך שהתגלע בין המשקיעים בקבוצת NSO - קרן BRG וקבוצת מנהלי החברה בראשות שלו חוליו - על מימון החברה הבת. בסופו של דבר הסכימו שתי קבוצות ההשקעה להמשיך ולממן את קונווקסום תחת נאמן על מנת לשקם את החברה ולמכור אותה לכל המרבה במחיר.

ככל שנודע לגלובס, עד כה התקבלו שתי הצעות: הצעה מצדה של BRG, בעלת המניות, לרכוש את החברה בעשרות מיליוני דולרים, והצעה חדשה יותר שהגיעה, כאמור, לפני מספר ימים מקרן קומרה. עם זאת, לא נערך דיון מהותי על רכישת החברה בין הנאמן לבעלי המניות על כך וכן לא נפתח חדר מידע הדן באפשרויות השונות, ככל שנודע לגלובס. בנוסף, לנאמן יש עוד מספר ימים להגיב להצעת הרכישה של קומרה.

קרן קומרה

קרן קומרה, שבה שותפים סיוון שמרי דהן, ארז שחר ובועז דינטי, פועלת בתחום חברות הצמיחה - חברות בוגרות המציגות גידול נאה בהכנסות והתאמה מוכחת לשוק. בין השקעות הקרן חברות מובילות כמו קונקטים, דאטהריילס, אקוואנט, אוגורי, לייטריקס ואפספלייר. החברה חתומה על כמה אקזיטים מוצלחים כמו ג'ייפרוג, טאבולה וגארדיקור, ועל עוד כמה חברות שספגו כמה מכות בשוק ההון לאחרונה, בהן ריסקיפייד וטוקספייס.

קונווקסום מייצרת הכנסות בהיקף מצומצם של מיליוני דולרים בודדים בשנה, וחובותיה לספקים נאמדים ב-4.5 מיליון שקל. בפברואר האחרון דיווחה קבוצת NSO על כך שבחשבון של קונווקסום יש 1.7 מיליון דולר בלבד ועוד חוב של כמה מיליוני דולרים ל-NSO. בנוסף, קונווקסום נמצאת בכותרות כבר מאז חודש ינואר כחברה הנמצאת במוקד סכסוך משפטי וסובלת ממשבר תדמית, על כן חשים בקומרה נחיצות לפעולה מהירה.

על פי דיווח של הנאמן בחודש פברואר האחרון בדיון שנערך על גורל קונווקסום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ההוצאות הצפויות להפעלת החברה בחודשים מרץ ואפריל בלבד נאמדות ב-4.1 מיליון דולר. בעלי המניות בחברה, NSO וקרן BRG הזרימו יחד 3 מיליון דולר להמשך קיומה ושיקומה תחת הנאמן נוסף על שירותים בסך 700 אלף דולר שתספק NSO.

מנאמן קונווקסום, עו"ד אורי גאון, נמסר: "באופן טבעי, ישנם גורמים בעלי עניין שונים ומנוגדים שבוחשים ומנסים להפעיל לחץ באמצעם שונים, כולל באמצעות התקשורת. כנציג בית המשפט שמונה מטעמו, לנגד עיני עומד דבר אחד בלבד והוא טובת החברה, העובדים והנושים וכך אני פועל".

מחברת NSO נמסר: "הופתענו לשמוע על ההצעה ואם אכן הוגשה הצעה כזו, מן הראוי להביאה לידיעת כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בית המשפט, עובדי החברה וחברת NSO".