משרד התחבורה ייזום הסכמי גג מול הרשויות המקומיות לקידום פרויקטים

הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"

שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

משרד התחבורה יוזם הסכמי גג מול הרשויות המקומיות לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הליכתיות ורשת שבילי אופניים, כך נודע לגלובס. במסגרת מכתב שישלח המשרד ל-9 רשויות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, מוסבר כי משרד התחבורה יכרות עמם הסכמים בשנה הקרובה. ההסכמים יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות".

בנוסף לקידום התחבורה הציבורית במסגרת התוכנית, במהלך השנה הבאה באותן רשויות אמורים להיסלל שבילי אופניים כחלק מתוכנית האופניים הלאומית.

ואולם, ההצלחה של התוכנית תבחן לא רק בחתימת הסכמים אלא גם בביצועם. הסכמים קודמים שנחתמו במסגרת פרויקט מהיר לעיר לסלילת נתיבי העדפה למשל לא תמיד כובדו במשך השנים ורשויות הערימו קשיים על הביצוע. ולצד ההשקעה בתשתית ובשירות על הרשויות המקומיות לקדם מדיניות של תקן חניה מופחת, ואכיפה אגרסיבית של חניית כלי רכב על המדרכות ושבילי האופניים שיבנו וכן בנסיעה בנת"צים, כיום האכיפה של הרשויות המקומיות והמשטרה לוקה בחסר וגם היכן שנסללו נתיבי העדפה, אוטובוסים עומדים בפקק.