השב"כ סיכל ניסיון של הג'יהאד האיסלמי להקים תשתית טרור באיו"ש

במסגרת הפרשיה נעצרו ע"י שב"כ וצה"ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים אשר גויסו ע"י ראשי הארגון מרצועת עזה לפעילות צבאית

רצועת עזה: מבט על / צילום: Shutterstock, Val_Yankin
רצועת עזה: מבט על / צילום: Shutterstock, Val_Yankin

שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל ניסיון של הג'יהאד האיסלמי (גא"פ) ברצועת עזה להקים תשתית טרור באיו"ש על מנת לבצע פיגועים בישראל. לפי הודעת השב"כ, במסגרת הפרשיה, נעצרו על ידי שב״כ וצה״ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים אשר גויסו ע"י ראשי הארגון מרצועת עזה לפעילות צבאית. הממונה על הגיוס שנעשה דרך הרשתות החברתיות היה אחמד ג'ודה - תושב רפיח ברצועת עזה, ואחד מהממונים בג'יהאד האיסלמי על איתור וגיוס של צעירים בשטח.

בין העצורים בולטת יאסמין שעבאן, כבת 40, תושבת הכפר ג'למה הסמוך לג'נין, אם לארבעה ילדים, פעילת הג'יהאד שריצתה בעבר עונש מאסר על רקע מעורבות בתכנון פיגוע התאבדות בהכוונת ראשי הארגון ברצועה. מהחקירה עלה כי שעבאן פעלה לתווך בין אחמד ג'ודה, תושב רצועת עזה, לבין חברי החוליות באיו"ש וסייעה להם בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת. מעצרה של יאסמין וחקירתה היוו גורם מפתח בפענוח הפרשייה.

החקירה הובילה למעצרם של כ-7 מגויסים מאיו"ש. אחד מחברי החוליות באיו"ש הוא מחמד יאסין, תושב הכפר דיר אבו דעיף הסמוך לג'נין. מהחקירה עלה כי גייס תחתיו מספר אנשים נוספים מכפרו, שנעצרו גם הם.

יאסין וחברי חולייתו קיבלו חומרי הדרכה מרצועת עזה וייצרו מטען חבלה איכותי דמוי רקטה שעימו תכננו לבצע פיגוע נגד חקלאים באיזור חבל התענכים.

בשבוע שעבר הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד שעבאן ויאסין, בבית המשפט הצבאי בשומרון, ובהם מיוחסות להם עבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף הוגשו לאחרונה כתבי אישום כנגד 4 חברי חוליה נוספים.

מהשב"כ נמסר כי בשנים האחרונות מזוהים צירי הכוונה בלתי פוסקים של כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלסטיניים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור. מדובר בפעילות שיטתית ורחבה שמניעים הארגונים ובהם ארגון הג'האד האסלאמי כדי לערער את היציבות בכלל האזור.