אפל פרסמה דוחות חזקים; תרכוש את מניותיה בחזרה ב-90 מיליארד דולר

אפל דיווחה על הכנסות של כ-97.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 94 מיליארד דולר • הרווח למניה עמד על 1.52 דולר - ב-9 סנט מעל צפי האנליסטים • מניית החברה ירדה ב-2.2% במסחר המאוחר

אייפון 13  / צילום: Shutterstock
אייפון 13 / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית האייפון, אפל, מפרסמת הערב את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה. החברה דיווחה על הכנסות של כ-97.3 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.52 דולר, ב-9 סנט מעל צפי האנליסטים.

האנליסטים המסקרים את אפל  ציפו, בממוצע, להכנסות של 94 מיליארד דולר ברבעון, ולרווח של 1.43 דולר למניה. 

מניית החברה רשמה ירידה של 2.2% במסחר המאוחר, לאחר שמנהל הכספים הראשי של החברה אמר שיש "אתגרים" ברבעון הנוכחי שקשורים להגבלות שנוצרו בשל הקורונה שעלולות לפגוע במכירות בטטוח של 4 עד 8 מיליארד דולר. אפל גם אמרה שהביקושים בסין נמצאים בירידה עקב הסגרים במדינה. 

במקביל לפרסום התוצאות הודיעה אפל כי תרכוש את מניותיה בחזרה בסכום עצום של כ-90 מיליארד דולר.

מכירות האייפונים עמדו ברבעון זה על כ-50.57 מיליארד דולר, עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל. אנליסטים ציפו לכ-47.9 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים גדלו ב-17.3% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על כ-19.8 מיליארד דולר.

אפל, כמו יצרניות חומרה אחרות, מתמודדות עם בעיית אספקת השבבים שפוקדת את כל העולם. חברות רבות נאלצות להתמודד עם חוסרים משמעותיים בגלל מגפת הקורונה ועוד, אפל דיווחה ברבעון הקודם על נזק בהיקף של 6 מיליארד דולר בשל מחסור בשבבים. לצד זאת, במהלך החודשים האחרונים מפעל הייצור של פוקסקון בשנזן, מהמפעלים הגדולים של אפל בסין, הודיע על השבתת פעילות בשל עליה מדאיגה במקרי הדבקות חדשים מקורונה. גם בשנחאי היו בעיות כי נרשמו סגרים רבים שהשביתו פעילויות או ייצוא של מוצרים מהאזור. כך שהחברה נאלצה למצוא פתרונות אחרים, כמו הכשרת מפעלים בהודו לייצור מכשירים.

אחד המהלכים של אפל משנה שעברה שעדיין מניבים לה הצלחה רבה - זה המעבר למעבדים עצמאיים שלה ולא של חברה חיצונית. כך אפל יכולה להתאים את היכולות שהיא צריכה למפרטים שלה והיא לא נסמכת על חברות אחרות. ברבעון האחרון החברה השיקה כמה מוצרים חדשים, בהם אייפון מוזל חדש, iPhone SE 2022 . לצידו, החברה השיקה מחשב שולחני חזק במיוחד בשם Mac Studio , שנועד למשתמשי פרימיום.

גם המלחמה באירופה נתנה את אותותיה ובעלת יכולת השפעה על דוחות אפל: במהלך העימותים בין רוסיה לאוקראינה, אפל הודיעה כי היא הקפיאה את מכירת כל מוצריה ברוסיה בתגובה לפלישה לאוקראינה. מכשירי אייפון ומוצרים נוספים לא הוצגו בחנות האינטרנטית של החברה ברוסיה, נתח שוק גדול .

בנוסף, אפל רשמה היסטוריה בטקס האוסקר: "CODA", סרטה של שון הידר, שהופץ בלעדית בשירות הסטרימינג של אפל זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ובכך הפך לסרט הסטרימינג הראשון שזכה בפרס.