אלפאבית החמיצה במעט את התחזיות והודיעה על תוכנית רכישה עצמית

ענקית הטכנולוגיה והחברה האם של גוגל החמיצה את תחזיות האנליסטים ויורדת במסחר המאוחר בוול סטריט • דיווחה על רווח של 24.62 דולר למניה והכנסות של 68.01 מיליארד דולר

גוגל / צילום: Shutterstock
גוגל / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה אלפאבית  פרסמה הלילה (ג') את דוחותיה הרבעוניים. האנליסטים בשוק לא היו אופטימיים, ולראשונה זה שבעה רבעונים העריכו שהרווח ירד ויעמוד על 25.6 דולר למניה (לעומת כ-26.3 דולר ברבעון המקביל אשתקד). בפועל, החברה האם של גוגל דיווחה על רווח למניה של 24.62 דולר, לעומת תחזיות שעמדו על 25.91 דולר למניה. עוד הודיעה החברה על תוכניות רכישות עצמיות בהיקף של 70 מיליארד דולר.

המניה הגיבה בתחילה בירידה של כ-4.5%, אך כעת עולה בכ-0.5%, במסגרת המסחר המאוחר בוול סטריט.

גם בשורת ההכנסות קונצנזוס האנליסטים צפה לראשונה זה שנתיים האטה. בפועל, דיווחה אלפאבית על הכנסות של 68.01 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות שעמדו על 68.11 מיליארד דולר. ירידה של כ-10% בהשוואה לרבעון האחרון של 2021 לאחר ארבעה רבעונים רצופים של צמיחה בהכנסות. 

שנת 2021 היתה שנה מעולה עבור גוגל (אלפאבית), עם רווח למנייה שהגיע לשיא והכנסות שחוצות את רף רבע טריליון הדולר. לפני חמש שנים בלבד חצו לראשונה ההכנסות את רף 100 מיליארד הדולר. אלא שהשנה שעברה התאפיינה גם בהיותה שנת-המשך למגפת הקורונה שבה יותר משתמשים נותרו בביתם וצרכו מדיה דיגיטלית, שגוגל, והפרסומות המשולבות במנוע שלה, הם חלק בלתי נפרד ממנה.

לפי תחזיות האנליסטים, הרבעון הראשון של 2022 מסמן לא רק לגוגל תקופה חדשה, זו של הפוסט-קורונה, ואיתה צפי לירידה ברווח למנייה לראשונה מזה שבעה רבעונים ולירידה בקצב הצמיחה בהכנסות. אתגרים חדשים בדמות כללי פרטיות חמורים שהולכים ונכפים על חברות הפרסום באירופה ובמספר מדינות הולך וגדל בארה"ב, כמו גם באמצעות חברות טכנולוגיה כמו אפל, הולכים ומאפילים על יכולתן של ענקיות הפרסום לצמוח. מטא, שהתרסקה אחרי דוחות הרבעון הקודם, הוכיחה את פריכות הביצועים שלה. עם זאת, החולשה היחסית של פייסבוק ואינסטגרם עשויה להיות דווקא ההזדמנות של גוגל למשוך את תקציבי הפרסום הגדולים שנמנעו ממנה.

לצד ההכנסות מפרסום, מוצר הענן גוגל קלאוד נמצא גם הוא במרכז תשומת הלב כחוד החנית של החברה בתחרות מול אמזון AWS ומיקרוסופט אז'ור. גם כאן צפו האנליסטים האטה בקצב העלייה בהכנסות, מה שמסמל אולי התקררות בענף חוות השרתים, לאחר הרעב הגדול לטכנולוגיה שהביאה עמה הקורונה.

בשנה האחרונה היו ביצועי המנייה של גוגל גבוהים באופן יחסי לשוק ההון והכו את מדד S&P 500 בתשואה כפולה. מאז אמצע השנה שעברה החל הפער להצטמק אך נותר משמעותי.