מנכ"לית תיאטרון גשר מסבירה למה כדי לראות הצגה טובה כדאי להרחיק עד ברלין

מהי התערוכה האהובה עליה, איזו סדרה ריתקה אותה למסך, איזה ספר מצליח להפתיע אותה גם על הבמה והטיפ שיהפוך אתכם למנהלים טובים יותר • ההמלצות של לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר

לנה קריינדלין / צילום: דניאל קמינסקי
לנה קריינדלין / צילום: דניאל קמינסקי

לנה קריינדלין, אם לסשה, גרה ביפו. ייסדה את תיאטרון גשר לצד יבגני אריה, ומשמשת כמנכ"לית התיאטרון ב-15 השנים האחרונות. משחקת טניס ארבע פעמים בשבוע.

1. ספר

אלף שמשות זוהרות, חאלד חוסייני
אלה ימי מלחמת האזרחים ועליית הטליבאן לשלטון באפגניסטן, וליילה ומריאם נשואות לאותו הגבר, ראשיד. זה סיפור על דיכוי ועל מלחמה כואבת שמנהל שלטון פנאטי, אבל זה גם סיפור מלא עוצמה נשית, חמלה ותקווה. בתיאטרון גשר רץ בימים אלה העיבוד הבימתי לרומן, והתגובה של הקהל מזכירה לי את תגובתי לספר כשקראתי אותו לראשונה.

2. תערוכה

מונק, מוזיאון אלברטינה בווינה
מוזיאון אלברטינה הקדיש את תערוכת האביב שלו לאמן אדוורד מונק. לצד עבודותיו, בהן "הצעקה" המפורסמת, מוצגות עבודות של אמנים עכשוויים שמתכתבות עם יצירתו. כך אפשר להבחין בהשפעה יוצאת הדופן של מונק, שרוב יצירותיו מהמאה ה־19 ותחילת המאה ה־20, על האמנות המודרנית (התערוכה מוצגת עד יוני).

3. הצגה

העלמה יוליה, Deutsches Theater בברלין
הבמאי טימופיי קוליאבין יצר גרסה מודרנית ורלוונטית למחזה הקלאסי של יוהאן אוגוסט סטרינדברג, ההופכת אותו למרתק במיוחד דווקא בימינו, שבהם היחסים בין נשים וגברים עוברים "ניסוח מחודש". בהצגה מדגים קוליאבין דרכי מניפולציה ושליטה באמצעות טלפונים סלולריים.

4. נטפליקס

זרה
ב"זרה" אני נהנית בעיקר מהמעבר בין התקופות השונות. הניסיון של הגיבורה לשנות את ההיסטוריה, דווקא כמי שחיה בתקופת מלחמת העולם השנייה, מביא פרספקטיבה מעניינת על אירועים מוקדמים יותר. זו סדרה שעשויה מצוין ומצליחה להחזיק את הצופה לאורך כל העונות.

5. טיפ ניהולי

לבנות צוות חלומות ולשמור עליו
מנהל טוב ככל שיהיה לא שווה כלום בלי צוות שיבצע את משנתו הניהולית. אלא שבשנים האחרונות שמירה על צוות טוב הפכה מאתגרת, שכן האפשרויות בחוץ גדולות ורבות. האנשים המוכשרים והמקצועיים שלצדי הולכים איתי כבר 30 שנה והם שותפים מלאים ליצירה, לתוכן ולתיאטרון.