עם כאלו חברים: ההשקעה בדיוויד שווימר השתלמה למיטב דש

השקעה מאסיבית במדיה ותוספת יח"צ בעקבות השימוש בדמותו של רוס מ"חברים" השתלמו לבית ההשקעות מיטב SA - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • למרות קליפ מושקע וצבעוני, קרן פלס ועומר אדם משיגים תוצאות ממוצעות לאופטיקנה

דיוויד שווימר בקמפיין מיטב דש / צילום: צילום מסך
דיוויד שווימר בקמפיין מיטב דש / צילום: צילום מסך

שלושה בתי השקעות עלו השבוע עם קמפיינים חדשים לאוויר - מיטב דש עם קמפיין בכיכובו של דיויד שווימר, הלא הוא רוס המיתולוגי מהסדרה "חברים"; מור בכיכובה של השחקנית קרן מור; ואלטשולר שחם, בכיכובו של הפרזנטור שמלווה אותם כבר תקופה לא מבוטלת, ירון בורובינסקי.

כל אחד מבתי ההשקעות הביא קריאטיב ודגש אסטרטגי אחר. במיטב דש שמו דגש על עניין הטיימינג בהשקעות, והקושי לדעת מתי ובמה להשקיע. מור שיחקו על הקשר בינם לבין שם משפחתה של קרן מור, ולכך שמשמעות המילה more היא יותר, ואילו באלטשולר שחם בחרו בקונספט של לא לוותר על חלומות.

רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
 רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

אבל בתוך ביקושים כה גבוהים לפרסום, כשהטלוויזיה מלאה והקשב הצרכני איננו בשיאו, שוב מתברר שאלא אם יש קונספט קריאטיבי יוצא דופן - מה שמדבר זה ההשקעה במדיה. הפרסומת היחידה מבין השלוש שמתברגת בדירוג הזכורות והאהובות היא הפרסומת של מיטב דש, בכיכובו של שווימר.

אפשר להתווכח על ההצדקה בשימוש בשחקן מוכר אבל לא בתוך דמותו המוכרת, ולשאול מה היתרון שהוא מביא לקונספט הקריאטיבי שלא היה מביא שחקן אחר. אבל בשורה התחתונה, השקעה מאסיבית במדיה בהיקף של 1.2 מיליון שקל, בתוספת ליח"צ שמגיע בגלל הבחירה בשווימר לפרזנטור, עוזרת לקמפיין לחצות את מכשול הזכירות ולהשתלב בדירוג - בשונה משני המתחרים האחרים בקטגוריה. לא רק הכסף מדבר: הפרסומת גם רושמת נתוני אהדה גבוהים וממוקמת בפרמטר זה במקום השני.

עומר אדם בקמפיין אופטיקנה / צילום: צילום מסך
 עומר אדם בקמפיין אופטיקנה / צילום: צילום מסך

לאחר המשבר המתוקשר עם טורנדו, שנגמר בפשרה משפטית, רותם סלע חוזרת למסך עם קמפיין חדש של החברה - הפעם כדי להיפגש עם המהנדסים היפנים שמייצרים את המזגן, שלהם היא עונה בשפתם. בשונה מפרסומות קודמות למותג, שזכו לשיעורי זכירות ואהדה גבוהים, הפרסומת הנוכחית מייצרת נתונים סבירים בזכירות אך לא גבוהים באהדה. במקביל ממשיכה סלע לככב בקמפיין של בנק דיסקונט, שהוא גם הזכור ביותר השבוע (11.6%), וגם זוכה לשיעורי אהדה נאים של 14.4%.

 
  

אופטיקנה מנסים לייצר בולטות באמצעות שיר קליט בכיכובם של שני מגה סלבס, עומר אדם וקרן פלס, שמדגישים את הרעיון שבגיל מסוים יש דברים שכבר אי אפשר לעשות - כמו להתאים משקפיים אצל גורם לא מקצועי. על פניו, מדובר בקמפיין שגזור למידותיו של דירוג הזכורות והאהובות: שיר קליט, קליפ מושקע וצבעוני, ויזואליה בולטת ופרזנטורים אהובים. במבחן התוצאה, הנתונים שהקמפיין משיג ממוצעים הן ברמת האהדה והן בזכירות.

בועיות

זוכרים את רוס

שיעורי האהדה לפרסומת של מיטב דש גבוהים בגילאי 30-50.

משקיעים פחות

ירידה מסוימת נרשמה השבוע בהשקעה לפרסום, מ-37 מיליון שקל שבוע שעבר ל-33 מיליון השבוע.

בין מזגנים למשקפיים

הפרסומת לטורנדו אהודה יותר בקרב גברים, ושל אופטיקנה בקרב נשים וככל שיורדים בגיל.