מאבטח נרצח בפיגוע באריאל; שני המחבלים נתפסו בכפר סמוך

אמש שני מחבלים הגיעו אל כביש הגישה המערבי בכניסה לאריאל  ואחד מהמחבלים שלף מהחלון תת מקלע מסוג "קרלו" וירה במאבטח • הרצח מעלה ל-15 את מספר ההרוגים בפיגועים שהחלו בבאר שבע לפני יותר מחודש סביב חודש רמדאן

לוחמי צה''ל במהלך המצוד אחר המחבלים, היום / צילום: דובר צה''ל
לוחמי צה''ל במהלך המצוד אחר המחבלים, היום / צילום: דובר צה''ל

בפיגוע ירי באריאל נרצח מאבטח בשנות העשרים לחייו שהיה בשער הכניסה המערבי לעיר. מפרטי האירוע כפי שנראו במצלמות האבטחה עולה כי שני מחבלים הגיעו ברכב מסוג סוזוקי שעליו לוחיות רישוי של רכב אחר, אל כביש הגישה המערבי, עצרו ליד הבודק, ואחד מהמחבלים שלף מהחלון תת מקלע מסוג "קרלו" וירה במאבטח.

הערב, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה״ל והימ״מ, נעצרו שני החשודים המרכזיים במעורבות בפיגוע הירי. שני הנשקים שחשודים שעשו שימוש בהם בפיגוע נתפסו גם הם במהלך המעצר, והחשודים הועברו להמשך חקירת שב״כ.

גורם בטחוני מסר לגלובס כי השניים נתפסו בכפר קראוות בני חסן, אליו נמלטו לאחר ששרפו את המכונית שעמה ביצעו את הפיגוע, ורכב מילוט המתין להם בסמוך.

ארגון חללי אל אקצה, זרוע הטרור המשויך לארגון פת"ח, טען לאחריות לפיגוע אבל אין אישור שהשניים אכן השתייכו לארגון הזה. 

לוחמי צה''ל במהלך המצוד אחר המחבלים, היום / צילום: דובר צה''ל
 לוחמי צה''ל במהלך המצוד אחר המחבלים, היום / צילום: דובר צה''ל

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, התייחס הערב למעצר המחבלים על ידי הימ"מ - היחידה הלאומית של משטרת ישראל ללוחמה בטרור. "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת השב"כ ובסיוע צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים. מרגע שהתרחש האירוע הוקפצו כוחות הימ"מ שביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור המחבלים בכפר קראוות בני חסן. הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם. המעצר הערב הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, כדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון".

במסגרת אירוע הירי אמש, ירדו שני המחבלים מהרכב וירו כדורים נוספים במאבטח - שהיה כבר שרוע על הארץ - כדי לוודא את הריגתו. סמוך לבודקה הייתה גם מאבטחת שלא נפגעה ולא הספיקה להגיב לירי. רכב ישראלי אחר שהיה מאחורי רכב המחבלים נמלט לאחור ובמצלמות האבטחה נראה אחד מהמחבלים רץ לעברו. אחר כך נמלטו שני המחבלים עם רכבם לכיוון מערב. צוות של מגן דוד אדום שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו של המאבטח שספג כדורים רבים.

כוחות גדולים של צה"ל והמשטרה הוזעקו למקום, מחסומים הוקמו ובכל ישובי הסביבה הוכרזה כוננות, אך עד לשעת לילה מאוחרת לא נתפסו המחבלים.

הפיגוע הגיע יום לפני סיום חודש רמדאן ודווקא לאחר שתפילות יום שישי הסתיימו בשקט יחסי, עם תקריות ידוי אבנים אל עבר הכותל אבל ללא התנגשויות נרחבות עם ההמון כפי שקרה בשבועות האחרונים.

רצח המאבטח מעלה ל-15 את מספר ההרוגים בפיגועים שהחלו בבאר שבע לפני יותר מחודש סביב חודש רמדאן, בעקבות הסלמה והסתה של חמאס וגורמים נוספים. בכל ארבעת הפיגועים הקודמים נהרגו המחבלים שביצעו אותם, ונעצרו עשרות שסייעו להם. זה הפיגוע הראשון בסדרה הזו שבו נהרג ישראל המתבצע ביהודה ושומרון ולא בתוך שטח ישראל. יתכן ותגבור הכוחות סביב גדר ההפרדה שהקשה על מחבלים לעשות פיגועים בתוך הקו הירוק, הפנה את האש אל ישובי יהודה ושומרון.