פורסם מכרז לתפקיד ראש רשות התחבורה הציבורית. ניסיון בתחום? לא חובה

לאחר חצי שנה ללא מנהל קבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית • הסרת הדרישה לניסיון קודם בתפעול מערכות תחבורה ציבורית - לא בוטלה

תחבורה ציבורית / צילום: Shutterstock, defotoberg
תחבורה ציבורית / צילום: Shutterstock, defotoberg

משרד התחבורה פרסם היום (א') את המכרז לתפקיד הבכיר שעומד בראש הרשות האחראית על תפעול התחבורה הציבורית בישראל, להוביל 100 עובדים ותקציב של 4 מיליארד שקלים, לפי המתואר במכרז.

התפקיד כולל את קידום פיתוח הפעלת התחבורה היבשתית בישראל ברמה הארצית ובמטרופולינים, גיבוש ויישום המדיניות הכוללת לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית לסוגיה ועידוד השימוש בה, ייזום והגשת הצעות חקיקה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית ועוד.

בדרישות הסף למשרה אין חובה לניסיון בניהול ובתפעול מערכות תחבורה ציבורית. למעשה, חובה זו הוסרה בתקופת כהונתה של מירי רגב במשרד התחבורה. למהלך יוחסו מניעים פוליטיים, והתנועה לאיכות השלטון אף הגישה על כך תביעה לבית הדין הארצי לעבודה, שהכשיר בסופו של דבר את המכרז.

המכרז דורש ניסיון ב"אחד או יותר" מארבע תחומים, שאחד מהם הוא תפעול מערכות התחבורה הציבורית.

בחודש נובמבר האחרון התפטר מתפקידו ראש הרשות הקודם, יעקב נתניהו, לאחר שבלשכת שרת התחבורה מרב מיכאלי לא היו מרוצים ממינויו שנעשה בתקופת כהונתה של השרה הממונה הקודמת מירי רגב. נתניהו כיהן במשרד זמן קצר, וראש הרשות שמונה לפניו כיהן מעט יותר משנה.