ראש הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו מסיים את תפקידו

נתניהו ששימש לפני כן כמנכ"ל עיריית חריש מונה לתפקיד בתקופתה של שרת התחבורה לשעבר מירי רגב • הוא כיהן בתפקיד פחות משנה, ועזיבתו מתקיימת לאור טענות לאי שביעות רצון מתפקודו שמגיעות מלשכת השרה הנוכחית מרב מיכאלי • לדברי נתניהו, "אני עוד לא יודע שאני עוזב את המשרד"

משרד התחבורה / צילום: ויקיפדיה
משרד התחבורה / צילום: ויקיפדיה

ראש הרשות לתחבורה ציבורית, יעקב נתניהו, מסיים את תפקידו. נתניהו שנכנס לתפקידו בתחילת 2021, מונה לתפקיד בתקופת כהונתה של שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ולפני כן שימש כמנכ"ל עיריית חריש. ברקע למינויו נשמעה ביקורת על כך שהוא אולי בעל רקע בניהול, אך חסר רקע בתחום התחבורה.

לאחרונה נחשף כי מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק בדקה את האפשרות לסיים את העסקתם של שני בכירים במשרד התחבורה שמונו לתפקידים בתקופתם של רגב, ושמזוהים עם הליכוד: נתניהו, ושילה אדלר ששימש תחילה כמשנה למנכ"ל ולאחר מכן מונה לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד. אתמול (ראשון) נחתם הסדר בין נתניהו לבין מנכ"לית המשרד שמהותו סיום תפקידו של נתניהו את התפקיד. יצוין כי נכון לעכשיו טרם ברור מתי הוא יסיים את תפקידו בפועל, אך לפי הערכות זה יקרה בטווח הזמן הקרוב.

למרות שגורם בכיר במשרד התחבורה אישר לגלובס כי נתניהו אכן מסיים את תפקידו, בשיחה שקיים גלובס עם נתניהו הוא טרם אישר סופית את עזיבתו. "אני בדין ודברים עם המשרד", אמר נתניהו, אך הוסיף כי "אני עוד לא יודע שאני עוזב את המשרד".

יוזכר כי גם קודמו בתפקיד, אמיר אסרף, עזב את תפקידו לאחר שנה וחצי בלבד, כאשר גם בהקשר לעזיבתו של אסרף נשמעו טענות כי חלק מהסיבות לעזיבה קשורות לרצון השרה דאז, מירי רגב, למנות גורם אחר בראש הרשות לתחבורה ציבורית.