מידרוג מזהירה: פרשת הסלמונלה עלולה לפגוע בדירוג האשראי של שטראוס

במידרוג הכניסו את דירוג האשראי של שטראוס לבחינה עם "השלכות שליליות" • כיום לענקית המזון דירוג של Aa1, נמוך בדרגה אחת מדירוג אשראי מושלם • הדירוג עלול להיפגע בקרוב בשל השלכות הפרשה על הכנסות ורווחיותה של שטראוס

הריקול של שטראוס ברחבי המרכולים / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
הריקול של שטראוס ברחבי המרכולים / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

פרשת הסלמונלה מגיעה לדירוג האשראי של שטראוס גרופ. חברת מידרוג הודיעה היום (ב') כי היא מכניסה לבחינה את הדירוג של החברה עם "השלכות שליליות". הודעה זו מלמדת כי הדירוג של ענקית המזון עלול לרדת בקרוב.

לשטראוס יש כיום דירוג אשראי קרוב למושלם. שתי סדרות האג"ח שלה מדורגות בדרגת Aa1.il, שהמקבילה לה בסקאלה של סטנדרד אנד פורס היא AA+. 

"הצבת הדירוג תחת בחינה היא בעקבות דיווחי החברה בדבר גילוי מספר דגימות עם סלמונלה במפעל הממתקים של החברה בנוף הגליל", ציינו במידרוג. "הצעד שהוביל לקריאה להחזיר (ריקול) את כלל מוצרי שטראוס אל המפעל, הוביל להשבתת חלק מפעילות החברה לתקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון הליקויים".

מידרוג מציינן כי בכוונתה לבחון "את ההשלכות על הדירוג בדגש על הפרמטרים הפיננסים והמיצוב העסקי של החברה, וזאת גם כתלות בהתפתחויות הנוגעות להיבטי ניהול הסיכונים בעקבות האירוע האמור".

הפגיעה בדירוג עלולה להגיע בשל השלכה שלילית על הכנסות החברה לאורך זמן ועל הרווחיות השוטפת שלה. כל אלה עלולים להשפיע "על הפרופיל הפיננסי של החברה, כפועל יוצא בין השאר מהפרשות שתבצע החברה בגין אירוע זה וכן השפעה על יחסי הכיסוי". 

עדיין אחת החברות היציבות במשק

עם זאת, שטראוס עדיין נחשבת לאחת החברות היציבות במשק. בחברת הדירוג מציינים לחיוב כי דירוג של שטראוס מסתמך על "מיצוב פיננסי חזק בזכות תזרימי מזומנים גבוהים ומינוף מתון, עם מחזור פעילות משמעותי של כ-8.8 מיליארד שקל ורווח תפעולי מנוטרל פחת והפחתות (EBITDA) של כ-1.3 מיליארד שקל בשנת 2021".

מניית שטראוס  ירדה היום ב-3.1%, ירידה שנובעת ככל הנראה מהמגמה השלילית שפקדה היום את כלל מדדי הבורסה התל אביבית. מניית שטראוס משלימה ירידה של קרוב ל-7% מתחילת השנה, כאשר שווי השוק של החברה עומד על 10.2 מיליארדי שקלים. במונחי שווי שוק, שטראוס גרופ היא החברה ה-18 בגודלה בתל אביב.

לשטראוס יש שתי סדרות אג"ח שקליות (סדרה ה'  וסדרה ו' ), שיתרתן מסתכמת ביחד ב-1.2 מיליארד שקל. המח"מ של שתי הסדרות עומד על 3.2 ו-8 שנים בהתאמה, והתשואה שלהן עומדת על 2.7% ו-3.66% בהתאמה.