נופר מתרחבת ברומניה: נכנסת לפרויקט בהספק של 169 מגוואט

לדברי נופר עלויות ההקמה של הפרויקט מוערכות בכ-454 מיליון שקל והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-60 מיליון שקל ו-EBITDA שנתי של כ-52 מיליון שקל

עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י  ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובאלית ומגדילה את פורטפוליו הפרויקטים שלה ברומניה באמצעות פלטפורמת הייזום המקומית, העוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, ניהול והחזקה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת במדינה. 

הבוקר דיווחה נופר על כניסה לפרויקט נוסף בהספק מותקן של 169 מגוואט. הפרויקט מורכב משני פרויקטים סולאריים המצויים בסמיכות, כאשר עבור אחד מהם כבר התקבל אישור חיבור ועבור השני צפוי להתקבל אישור חיבור בשבועות הקרובים. בנוסף, קיבלה החברה אופציה לכניסה לפרויקטים נוספים בהספק מותקן של 231 מגוואט.

לדברי נופר עלויות ההקמה של הפרויקט מוערכות בכ-454 מיליון שקל והוא צפוי להניב הכנסות שנתיות של כ-60 מיליון שקל ו-EBITDA שנתי של כ-52 מיליון שקל.

החברה צפויה להתחיל את הקמת הפרויקט לאחר קבלת האישורים הנדרשים, והוא צפוי להתחבר לרשת החשמל במהלך 2024.

במקביל, נופר ממשיכה לקדם ברומניה את הקמתו של פרויקט Ratesti, בהספק מותקן של 155 מגוואט חשמל, במסגרת השותפות עם חברת אקונרג'י. 

מנכ"ל נופר, נדב טנא, ציין היום כי  "עסקה זו מצטרפת לפרויקט קיים המצוי בהקמה , במסגרת השותפות המוצלחת עם חברת אקונרג'י , ולפרויקטים נוספים המקודמים במסגרת פלטפורמת הפיתוח. המיקוד בשווקים ובסגמנטים המאופיינים בצמיחה מואצת ובתשואה עודפת, לצד מודל פלטפורמות הפיתוח המקומיות, וההתמחות שפיתחנו בתחומי המימון והסחר בחשמל צפויים להמשיך את קצב הצמיחה המואץ והרווחיות הגבוהה שהחברה מציגה בפעילויותיה השונות".