עקב מחאות עובדים: אל על מבטלת טיסות ולא משתתפת במטס

ביומיים האחרונים ביטלה החברה טיסות לוונציה, לבוסטון, לאתונה, לבריסל ולפרנקפורט • החברה טוענת כי הביטולים הם על רקע סיבות מבצעיות, אלא שמדובר בביטולים כתוצאה ממחלוקות שכר בין ההנהלה לטייסים • יתר ועדי העובדים מחו על ביטול הטיסות וביטלו את השתתפות החברה במטס ליום העצמאות, שהיא לדבריהם צעד יחצ"ני של הטייסים

מטוס אל על / צילום: דני שדה
מטוס אל על / צילום: דני שדה

נוסעי אל על מתבשרים ביומיים האחרונים על ביטולי טיסות - בהודעות של הרגע האחרון. לנוסעים מנמקת אל על כי מדובר בביטולים הנובעים מנסיבות מבצעיות, אלא שמדובר בתוצאה של מחלוקות בין ההנהלה והטייסים.

אתמול (ד') בוטלו טיסות לוונציה ולבוסטון, היום בוטלו עד כה טיסות לאתונה, לבריסל ולפרנקפורט.

המחלוקות מתייחסת ברובה לשכר של הטייסים, שקוצץ ב-30% בתקופת הקורונה ועדיין לא עודכן לגובה השכר של לפני המגפה, ומי שמשלם את מחיר השיבושים הם הנוסעים כמובן. נזכיר כי על פי חוק על החברה להשיב לנוסעים את כספם בנוסף לפיצוי בגובה של 1,000-3,000 שקל על פי מרחק הטיסה.

מחברת אל על נמסר כי "אל על נאלצת לבטל מספר טיסות מסיבות מבצעיות שאינן בשליטתה. החברה, בשיתוף כלל מגזרי העובדים ובכל הסקטורים, עושים מאמצים רבים על מנת שניתן יהיה להוציא את הטיסות. צוותי אל על פועלים ברגעים אלה על מנת למצוא ללקוחות טיסות אחרות או פתרון חלופי הולם".

אם לא די בכך שיבושים של מכונאי אל על מנעו בהפתעה את ההשתתפות החברה במטס יום העצמאות. השיבושים הגיעו בעקבות ביטול הטיסות על ידי טייסי אל על - שלא היו מקובלים על ועדים אחרים בחברה. מטוס הדרימליינר של אל על תכונן להמראה לאחר טקס חגיגי, אלא שמחאת עובדים, הובילה לביטול במטס. מטוסי ארקיע וקאל ישתתפו כמתוכנן.

מאל על נמסר כי "אנו מצרים על כך שנבצר מחברת אל על ליטול חלק במטס החגיגי של יום העצמאות ה-74, זהו אירוע חמור. אנו לומדים את הפרטים ונטפל על מנת שאירוע כזה לא יישנה".

מוועד עובדי אל על נמסר: "היום עצרנו את המטס מסיבה פשוטה, 11 מטוסים נשארו על הקרקע בגלל איוש טייסים בניסיון להחזיר את שלקחו להם בהסכמי בקורונה, בדיוק כפי שכל מגזר נרתם אז להצלת החברה. הכל על חשבון נוסעים וסיכון הפרנסה של כולנו.

"מצד שני איגוד הטייסים מרים מטס בהשתתפות מטוס אל על בכדי לשווק את עצמו. בשביל מטס יש טייסים בזמן ש-11 מטוסים ואלפיים נוסעים נשארים בטרמינל, במקום לאייש טיסה נוספת ולקחת את הנוסעים שחסכו שקל אחר שקל בכדי לצאת עם משפחתם לנופש ונתנו בנו אמון להטיסם.

"על כן החליטו כלל המגזרים, דיילים מנהלי ותחזוקה להשאיר את ספינת הדגל שבנו לעצמם הטייסים בתצורת מטס על הקרקע. אם ימשיכו כך, הדבר עוד יחמיר וננקוט פעולות קשות יותר בכדי לעצור את סבל הנוסעים שלנו".