המקדמה לרכישת אגד הועברה לנאמן - העסקה עוברת לאישור בעלי המניות בחברה

קרן התשתיות הסחירה קיסטון העבירה לחשבון הנאמן סכום של 350 מיליון שקל, מקדמה שנדרשה לשלם לצורך התקדמות ברכישת החברה לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • מנכ"ל אגד אבי פרידמן: אירוע מרגש והיסטורי

אוטובוס של אגד
אוטובוס של אגד

עסקת אגד עוברת לאישור בעלי המניות. קרן התשתיות הסחירה קיסטון העבירה לחשבון הנאמן סכום של 350 מיליון שקל, מקדמה שנדרשה לשלם לצורך התקדמות ברכישת החברה לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל.

בנוסף השלימה הקרן סגירה פיננסית עם בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי למסגרת אשראי של 1.5 מיליארד שקל למימון התשלום הנדרש. קרן קיסטון רוכשת עד 60% ממניות אגד, כשבשלב הבא צפויה אסיפת בעלי המניות באגד, שתתקיים לקראת סוף החודש מאי.

מנכ"ל אגד אבי פרידמן שלח הערב (א') סרטון ל-1300 בעלי המניות בחברה וציין כי מבחינתו מדובר באירוע מרגש והיסטורי.

לגלובס נודע כי אגד צפויה לקיים את האסיפה באופן דיגיטלי, באמצעות תוכנת זום או אפליקציה דומה. לפני האסיפה ייפתח חדר מידע ייחודי לבעלי המניות וייערך מסע הסברה להצגת פרטי העסקה.

נבות בר, מנכ"ל קיסטון, מסר: "התחבורה הציבורית הינה אחת מענפי התשתיות הלאומיות הקריטיות לתפקודו של המשק, וחשיבותו לפיתוח וצמיחת הכלכלה הישראלית הולכת וגדלה. למרות היתרונות של השקעה בתשתיות, עד לאחרונה היו השקעות אלו שמורות רק למספר שחקנים מצומצם וריכוזי. השקעה בתשתית לאומית ואיכותית כמו אגד הופכת כעת נגישה לציבור הרחב באמצעות קיסטון".

הדרישות שהעמידה הנהלת אגד מיד לאחר שהתפרסמו תוצאות ההתמודדות היו מקובלות ומובנות לקיסטון, ולראייה הצליחה קיסטון לעמוד בהן ולהוכיח את יכולותיה בזמן קצר מאוד. קיסטון מביאה איתה לאגד עוצמה פיננסית ויכולות אסטרטגיות שיבטיחו את המשך הפיתוח וההובלה של אגד, אשר יטיבו עם אגד, הציבור, בעלי מניותיה ומשקיעי קיסטון".

קיסטון, בניהולו של נבות בר, המשקיעה בנכסים בתחום התשתיות, מדווחת היום (יום ראשון 8 במאי 2022) כי בהתאם לתנאי ההליך התחרותי לרכישת מניות אגד ומכתב התנאים שקיבלה מאגד לצורך הכרזתה כזוכה בהליך התחרותי, הופקד בחשבון נאמנות סך של כ- 350 מיליון שקל, המהווה מקדמה על חשבון רכישת מניות אגד. קיסטון מימנה, ממקורותיה (לרבות באמצעות משיכה ממסגרת אשראי קיימת) כ- 74% מסכום זה, כאשר היתרה הועמדה על-ידי קרן המורים והגננות השותף לרכישה.

טרם הפקדת המקדמה, הקימה קיסטון תאגיד ייעודי לצורך רכישת מניות אגד אשר התקשר בהסכם מימון עם קונסורציום בנקאי בהובלת בנק לאומי ובנק מזרחי ואליו יוזרם הון עצמי על-ידי השותפים בתאגיד הייעודי. הסכם המימון מסדיר קבלת הלוואות בהיקף של עד כ-1.44 מיליארד ש"ח המהוות את יתרת הסכומים הנדרשים לתאגיד הייעודי לרכישת מניות אגד.

כמו כן, חתם התאגיד הייעודי על ההסכם לרכישת 50.01% עד-60% ממניות אגד, הכולל גם אופציות put לבעלי המניות באגד למכור את יתרת אחזקותיהם בה, לפי אותו שווי חברה שלפיו נקבעה התמורה עבור מניות אגד, בהתאמות שנקבעו בהסכם.

בכך, השלימה קיסטון את כל התנאים הנדרשים מצדה להכרזתה כזוכה בהליך התחרותי.

נוכח השלמת התנאים להכרזת החברה כזוכה בהליך התחרותי, אגד תפעל לזימון אסיפה כללית של בעלי מניותיה לצורך אישור מכירת מניות אגד, באופן שבו האסיפה תתקיים עד לסוף חודש מאי 2022. ככל שיתקבל אישור האסיפה הכללית, יחתם הסכם הרכישה גם על ידי מוכרי מניות אגד סמוך לאחר.

עוה"ד איתי גפן ורונית רוזנשטיין-בראל ממשרד גורניצקי ושות', Tasc (יועצים פיננסים) ו-PwC מלווים את קיסטון בעסקה.