דלתא מותגים דיווחה על ירידה ברווח הנקי, והמניה התרסקה ב-7% בבורסה

חברת ההלבשה דיווחה על עלייה בהכנסות הרבעוניות, אך הרווח הנקי צנח ב-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד • בהשוואה לשנת 2019, טרום הקורונה, המכירות בחנויות זהות צמחו בכ-20%

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא / צילום: איל יצהר
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא / צילום: איל יצהר

חברת ההלבשה דלתא מותגים  פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2022. הכנסות החברה צמחו בשיעור של כ-11% והסתכמו בכ-215 מיליון שקל, לעומת כ-193.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול לא הספיק כדי לכסות את הוצאות השיווק והשכר שגדלו עם חזרת המשק לשגרה, והרווח הנקי צנח ב-25% והסתכם בכ-19.1 מיליון שקל (בהשוואה ל-25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל).

דלתא מותגים עוסקת בעיצוב, פיתוח, שיווק ומכירה בישראל של מוצרי הלבשה תחתונה, ספורט ופנאי, בעיקר תחת המותגים דלתא ופיקס. שווי החברה עומד על כ-1.8 מיליארד שקל. בתגובה לדוחות, המניה נפלה היום (ד') בקרוב ל-7% בבורסה.

היקף המכירות בחנויות הזהות ברבעון הראשון לשנת 2022 צמח ב-20.8% ביחס לשנת 2019, טרום הקורונה, והסתכם ב-143.1 מיליון שקל. השוואה מול השנתיים הקודמות קשה יותר לביצוע, בשל הסגרים הרבים שחלו על המשק במהלך הרבעונים המקבילים.

השפעה נוספת לסגרים ניכרת בתוצאות הרבעון הזה עם קיטון המכירות באונליין. סך המכירות אונליין ברבעון עמדו על 27.5 מיליון שקל, צניחה של 57% בהשוואה להכנסות האתר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המכירות אונליין מכלל מכירות החברה, שעמד בשנה שעברה על 33.7%, נחתך ל-12.8% בלבד. "המכירות אונליין ירדו כי בשנה שעברה היה סגר, אבל המכירות בחנויות צמחו הרבה יותר", מסבירה ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. "הן קיבלו את המעבר של הפדיון מהאונליין פלוס הצמיחה הטבעית של החנויות".

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-29.9 מיליון שקל, לעומת כ-39.2 מיליון שקל בשנת 2021. הרווחיות של החברה נשחקה מאוד, ושיעור הרווח התפעולי מההכנסות עמד על 13.9% לעומת 20.3% ברבעון הראשון של 2021. הקיטון נובע ברובו בין השאר מגידול בהוצאות המכירה והשיווק, וכן מאחר שברבעון המקביל לא היו לחברה הוצאות שכר עבודה, הוצאות שכירות ועמלות זכיינים משמעותיים.

נערכת להכנסת ויקטוריה'ס סיקרט לארץ

בהמשך לחתימת ההסכם לזיכיון בלעדי עם רשת ההלבשה התחתונה Victoria's Secret, החברה צפויה להשיק את אתר האינטרנט של המותג בתחילת נובמבר. "במהלך הרבעון הראשון של 2023 נפתח שתי חנויות פיזיות", אמרה בוגנר.

עוד הוסיפה כי "החברה מממשת את אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות, עם פתיחת הרשת החדשה Panta Rei מתחום היוגה ופילאטיס. עד כה נפתחו שלוש חנויות ואתר אונליין, ועד סוף השנה ייפתחו עוד שלוש חנויות".