נובה עקפה את הצפי בשוק ומספקת תחזית חיובית לרבעון השני

נובה דיווחה על זינוק של כ-60% בהכנסות הרבעוניות, ולצד זאת הרווח הנקי קפץ פי שניים - הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים

נובה בנאסד''ק / צילום: נאסד''ק
נובה בנאסד''ק / צילום: נאסד''ק

מניית נובה  עולה בטרום מסחר בנאסד"ק אחרי שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון של השנה וסיפקה תחזיות חיוביות לרבעון השני של השנה. נובה היא ספקית של פתרונות מדידה לבקרת תהליכי הייצור של מוליכים למחצה. ברבעון הראשון, הכנסות החברה צמחו ב-59.2% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-134 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-127 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי גדל ב-93.9% ל-34.2 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי גדל ביותר מפי 2 מהרבעון המקביל, ל-41.5 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.3 דולר, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד ביחס לרבעון המקביל ב-60.9% והסתכם ב-12.9 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לנובה מזומנים והשקעות בסך 477 מיליון דולר לעומת חוב של 195 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה. בשנה שעברה נובה רכשה חברה גרמנית, אנקוסיס, תמורת 100 מיליון דולר.

ברבעון השני נובה צופה הכנסות בסך 133-141 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 1.09-1.23 דולר למניה - בשני המקרים מדובר על תוצאות גבוהות יותר מתחזיות האנליסטים.

"נובה פתחה את השנה בצורה מצוינת, מעל התחזיות שסיפקה לרבעון הראשון של השנה, עם רבעון שמיני רצוף של צמיחה בהכנסות. הביצועים המצויינים שלנו נובעים מהמיצוב המתחזק שלנו באזורים מגוונים בתעשייה ובצמתי טכנולוגיה שונים", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "בהמשך להשלמת הרכישה של אנקוסיס, זהו הרבעון הראשון בו אנו משלבים מכירות מתחום המטרולוגיה הכימית בדיווח המאוחד שלנו. במהלך הרבעון המשכנו לשלב את אנקוסיס כחטיבה בתוך נובה, תוך פיתוח קווי מוצרים והזדמנויות מגוונות, בתהליכי ה- front-end וה- back-end. הביקוש לפתרונות של נובה, המורכב מתמהיל של פתרונות ממדים, חומרים וכימיה, ממשיך להיות חזק, וביחד עם שיא בהזמנות הרבעוניות ובצבר ההזמנות השנתי, אנו מצפים להמשיך בצמיחה היציבה שלנו גם בשנה הזו".

נובה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 2.6 מיליארד דולר.