הישירות, ההומור, ניפוץ הצלחות וההשקעה הכספית השתלמו לפרטנר ולסטטיק

חלק מהקמפיינים שעלו לאחרונה לאוויר היו מושקעים מאוד מבחינה כספית אולם נחוו כרעש לבן - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בדלתא מציגים קמפיין נועז יחסית, שמצליח בזכות החן והקסם האישי של לי בירן

סטטיק בקמפיין של פרטנר / צילום: מתוך יוטיוב
סטטיק בקמפיין של פרטנר / צילום: מתוך יוטיוב

ברייק הפרסומות השבוע מזכיר עד כמה דל מבחר הפרזנטורים שעמם בוחרים המפרסמים לעבוד. נועה קירל מככבת בשתי פרסומות בעצמה - לפלאפון ול-yes - וזוכה לאזכור עוקצני בקמפיין החדש של פרטנר. רותם סלע מובילה שני קמפיינים - לבנק דיסקונט ולמזגני טורנדו. סטטיק אמנם מופיע רק בקמפיין של פרטנר, אולם קשה לשכוח שבימים כתיקונם הוא גם מוביל את הקמפיין של מילקי. לרגע אפשר להבין את מיטב, שבחרו להתבונן מעבר לים, ולהתקשר עם דיויד שווימר (רוס מ"חברים").

בתקופה האחרונה עלתה בבת אחת לאוויר כמות לא מבוטלת של קמפיינים. חלקם מושקעים מאוד, אולם רובם לא נכנסים לדירוג השבועי. או בגלל שהקריאייטיב לא זכיר מספיק, או כי מה שנעשה דומה מדי לקמפיינים אחרים שכבר נראו על המסך, ונחווים כנראה כרעש לבן. בחלק מהמקרים, כמו הקמפיין החדש של פסגות בכיכובו של יובל שמלא, ייתכן כי הסיבה לכך היא שמדובר בקמפיין חדש שרק עלה לאוויר.

נועה קירל בקמפיין של פלאפון / צילום: מתוך יוטיוב
 נועה קירל בקמפיין של פלאפון / צילום: מתוך יוטיוב

המקרה של פוקס שונה: הקמפיין כבר כשבועיים באוויר, משובצים בו שיר מוכר ופרזנטורים ידועים, ובכל זאת הוא לא חודר את רף המודעות ולא מתברג בדירוג. כך קרה גם עם הקמפיין החדש לביט של קבוצת הפועלים, שמנסה להטביע את המונח לבטבט.

לעומתם, הקמפיין החדש של פרטנר שממשיך לטווח את המתחרים בעקיצות מרומזות, זוכה באופן מיידי לשיעורי זכירות ואהדה גבוהים. אחרי שאת סבב הפרסום הקודם הקדישה פרטנר להתנגחות בבזק, הסבב הנוכחי מוקדש כולו ל-yes - כאשר סטטיק ואורחיו היוונים מנפצים צלחות, שמסמלות את צלחות הלוויין של החברה.

הישירות, ההומור וההשקעה בהפקה מציבים את פרטנר במקום הראשון בדירוג הזכירות, ובמקום השני בדירוג האהדה. לקריאטיב הזכיר והבולט מסייעת גם השקעה משמעותית במדיה - הפרסומת של פרטנר היא המושקעת ביותר השבוע, עם כ-1.3 מיליון שקל.

הפרסומת של מיטב זכתה לקיטונות של ביקורת בברנז'ת הפרסום והשיווק, בעקבות הבחירה בדיויד שווימר כפרזנטור כשהוא מוצג כאדם אמיתי, ולא בתפקיד המיתולוגי של רוס. אבל לפחות במבחן הזכורות והאהובות, התוצאה לא מצדיקה את הביקורת - גם השבוע הפרסומת למיטב היא האהובה ביותר. זאת בזמן שהפרסומות האחרות בקטגוריה שעלו לאוויר כמעט באותו זמן - לבית ההשקעות מור ולאלטשולר שחם - לא מתברגות בדירוג.

 
  

דלתא עלתה השבוע עם קמפיין נועז יחסית בכיכובו של לי בירן, שבו היא מתמודדת עם אתגר שיווקי-פרסומי לא פשוט: לדבר על יתרונות התחתונים החדשים שלהם לחלקים מסוימים בגופו של גבר, מבלי להגיד את השם המפורש ומבלי להפוך את היתרון לאינפורמציה מייבשת. בהרבה חן, ובתוספת הקסם האישי של הפרזנטור, באדלר-חומסקי סיפקו פתרון קריאטיבי מוצלח. כעת נותר לראות האם בירן יעשה לדלתא בקרב הגברים את מה שעשתה אשתו אליאנה תדהר לחברה בקרב נשים. לפחות כרגע, הפרסומת אהודה יותר בקרב נשים.

ליבי רן בקמפיין של דלתא / צילום: מתוך יוטיוב
 ליבי רן בקמפיין של דלתא / צילום: מתוך יוטיוב

יש מה להשקיע

הפרסומת למיטב אהודה יותר בקרב בעלי הכנסה גבוהה.

צעירים בעד סטטיק

הפרסומת לפרטנר אהודה ככל שיורדים בגיל.

משקיעים פחות

היקף הפרסום ירד מ-33 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-30.5 מיליון שקל השבוע.