הצוללת | פודקאסט

מהם מטבעות יציבים ומדוע קרס מטבע הקריפטו Terra Usd?

קריסתו השבוע של המטבע היציב Terra Usd הכתה גלים בעולם הקריפטו • הוא הותיר אחריו אנשים שאיבדו את כל חסכונותיהם, ויזם - דו קוון - שהתוודה שנשבר לו הלב. האם מדובר בסימן אזהרה עבור השוק כולו ומהם בכלל מטבעות יציבים? • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

דו קוון, אחד הכוכבים העולים של תחום הקריפטו ומי שהמציא את המטבע Terra Usd, אמר לפני כשבועיים בראיון אונליין שהתחזית שלו לעתיד הקריפטו היא ש: "95% מהחברות לא ישרדו את השנים הקרובות". הוא אפילו הוסיף שיש משהו מבדר בלראות חברות מתות. אלא שכמיטב פעולתה של הקארמה, בסוף השבוע האחרון היה זה המטבע של קוון שקרס קריסה מהדהדת והרשת התמלאה סיפורים של אנשים שאיבדו את כל עולמם. אחרי שנעלם למשך כמה ימים, קוון כתב בטוויטר שנשבר לו הלב בגלל הסבל שההמצאה שלו גרמה לחברי קהילה.

Terra Usd לא היה מטבע דיגיטלי ככל המטבעות. הוא היה אמור להיות מטבע יציב ובטוח, שהשער שלו לא משתנה, מה שנקרא Stable Coin. לכן הקריסה שלו עוררה כל כך הרבה רעש.

אך זהו לא רק סיפורו של מטבע אחד. שוק הקריפטו כולו יורד, ושער הביטקוין למשל קרס ב-50% בתוך חצי שנה. זה קורה כאשר שווקי ההון מסביב לעולם גם הם מצויים בסערה ורשמו ירידות חדות בחודשים ובעיקר בשבועות האחרונים. באקלים כזה, זה הזמן לתהות בנוגע לעתידו של שוק הקריפטו, כאשר אפילו המטבעות שאמורים להיות היציבים ביותר, אינם מצליחים להחזיק מעמד. אך נתחיל מההתחלה: מהם בכלל מטבעות יציבים, האם ומתי אפשר לסמוך עליהם והאם סיפורו של מטבע אחד יכול לבשר את גורלם של השווקרים כולם. על כל זה ועוד נדבר בפרק היום של "הצוללת של גלובס".