שיאן תגמולים חדש בסקטור הטכנולוגיה בישראל: מנכ"ל סנטינל וואן

התגמול השנתי של תומר וינגרטן בחברת הסייבר עמד על 95 מיליון דולר, רובו ככולו הוני, וחלקו מבוסס ביצועים

תומר וינגרטן. מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן. מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

שיאן שכר חדש: עלות העסקתו של מייסד, יו"ר ומנכ"ל חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן, תומר וינגרטן, הסתכמה בשנה שעברה ב-95.4 מיליון דולר, מתוכם 94.4 מיליון דולר ניתנו לו בהקצאת תגמול מבוסס מניות. זאת לעומת תגמול בעלות של 3.6 מיליון דולר, מתוכם 3.1 מיליון דולר הוני, שנרשם בשנה הקודמת.

סנטינל וואן , שהונפקה בשנה שעברה בבורסת ניו יורק, פרסמה זימון לאסיפה השנתית של בעלי המניות שלה ובה גילוי על שכר הבכירים. בשנת הכספים 2022 (השנה שהסתיימה בסוף ינואר 2022), שכר הבסיס של וינגרטן הסתכם ב-472 אלף דולר והבונוס השנתי שלו הגיע לכ-542 אלף דולר.

הסכום של 94.4 מיליון דולר שניתן לווינגרטן כתגמול הוני מבוסס על השווי ההוגן של המניות החסומות והאופציות שהוקצו לו במהלך שנת הכספים 2022. בחברה מדגישים כי הסכום משקף את העלות החשבונאית של התגמול ההוני ואינו משקף בהכרח את הערך הכלכלי שלו.

בדיווח מפורט גם שבמרץ 2021 אישר דירקטוריון החברה לווינגרטן הקצאת תגמול הוני שהבשלתו מבוססת על ביצועים, תגמול שכולל אופציות לתקופה של 10 שנים לרכישת כ-1.3 מיליון מניות, במחיר מימוש של 9.74 דולר. נכון להיום מחיר המניה של סנטינל וואן הוא כ-23 דולר, לאחר שירדה ב-34% מההנפקה וב-70% מהשיא שאליו הגיעה בחודש נובמבר שעבר, אך התאוששה ועלתה ב-17% מהשפל שבו נסחרה לאחרונה. שווי השוק הנוכחי של החברה הוא 6.4 מיליארד דולר.

מכל מקום, התגמול ההוני מבוסס הביצועים יבשיל במלואו או כאשר שווי השוק של סנטינל וואן יהיה מעל 20 מיליארד דולר למשך לפחות 90 ימים רצופים, או במקרה של שינוי שליטה בחברה שבמסגרתו בעלי המניות יקבלו לפחות 20 מיליארד דולר. בהמשך הוענקו לווינגרטן 5.2 מיליון אופציות לרכישת מניות למשך 10 שנים, במחיר מימוש זהה של 9.74 דולר, והן יבשילו לאורך התקופה.

לפי דיווחי עלויות התגמולים של חברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בוול סטריט, בין מקבלי התגמולים הגבוהים ביותר אפשר להזכיר את רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל חברת הגיימינג פלייטיקה , עם שכר בעלות של 63.1 מיליון דולר ב-2021 (ללא רכיבים הוניים), את אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל חברת המלצות התוכן טאבולה  ואלדד מניב, נשיא ומנהל התפעול בטאבולה, עם עלויות שכר של 35 ו-36.8 מיליון דולר שרובם הגדול הוני, ואת גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט , עם עלות שכר של 26.1 מיליון דולר שכמעט כולה רכיב הוני.