עלייה בהכנסות ניו-מד אנרג'י; תחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון דולר

בזכות העלייה בהכנסות והירידה בהוצאות המימון, רשמה השותפות ברבעון הראשון צמיחה של 24% ברווח מפעילות נמשכת ל-116 מיליון דולר • יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י: "הגז הטבעי הוא הסחורה החמה ביותר בשוק האנרגיה העולמי והוא ימשיך להיות כזה בעתיד הנראה לעין"

יוסי אבו, מנכ''ל ניו-מד אנרג'י / צילום: איל יצהר
יוסי אבו, מנכ''ל ניו-מד אנרג'י / צילום: איל יצהר

שותפות חיפושי הגז והנפט ניו-מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים), ממשיכה להציג צמיחה בהכנסותיה על רקע העלייה ביצוא הגז הטבעי למצרים. היום דיווחה השותפות, כי הכנסותיה ממכירת גז טבעי וקונדנסט הסתכמו ברבעון הראשון ב-247 מיליון דולר, ושיקפו צמיחה של כ-14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ניו-מד אנרג'י  מחזיקה בכ-45.34% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, אשר במימי הים התיכון, וזאת לאחר שהשלימה בדצמבר 2021 את מכירת יתרת החזקתה במאגר הגז תמר. ברבעון הראשון של 2022 הסתכמה ההפקה ממאגר לוויתן בכ-2.7 BCM (מיליארד מ"ק), בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

מנתונים שפרסמה השותפות עולה, כי ברבעון הראשון גדל היצוא למצרים ל-1.1 BCM, לעומת 0.8 BCM ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, ירדו מכירות הגז לישראל ברבעון הראשון ל-0.9 BCM, לעומת 1.2 BCM ברבעון המקביל.

בניכוי תמלוגים ששולמו למדינה, רשמה ניו-מד אנרג'י ברבעון הראשון הכנסות של 211 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הציגה השותפות ברבעון הראשון ירידה בהוצאות המימון (נטו) של 52% ל-18 מיליון דולר, בעיקר בזכות פירעון אג"ח א' בסוף 2021, שהביא להפחתת החוב.

בזכות העלייה בהכנסות והירידה בהוצאות המימון, רשמה השותפות ברבעון הראשון צמיחה של 24% ברווח מפעילות נמשכת ל-116 מיליון דולר, וזאת למרות הפחתה של 11 בשווי החזקתה בקידוח אופק. עם זאת, הרווח הנקי ירד ברבעון הראשון ב-27% ל-84 מיליון דולר, לאחר שהשותפות רשמה לראשונה הוצאות מסים של 31 מיליון דולר עקב כניסתן לתוקף של תקנות המס החלות על שותפויות נפט וגז.

על הפער הגבוה בין הרווח הנקי ברבעון הראשון לרווח הנקי ברבעון במקביל, השפיע גם רווח מפעילות מופסקת של 22 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל בעקבות הסיכום על מכירת ההחזקה במאגר תמר.

עוד מציינת ניו-מד אנרג'י, כי היא ושותפותיה במאגר אפרודיטה בקפריסין, קיבלו החלטה על התקשרות עם אסדה לשם ביצוע קידוח פיתוח הפקה ראשון במאגר. מדובר בצעד משמעותי לקראת פיתוח אפשרי של אפרודיטה - תגלית הגז הטבעי הראשונה בקפריסין.

עוד מדגישה ניו-מד, כי לנוכח העימות הצבאי בין רוסיה לאוקראינה מדינות אירופאיות רבות מבקשות לגוון את מקורות הגז הטבעי שלהן, במטרה להפחית את התלות בגז הטבעי הרוסי, המהווה כיום כ-40% מסך צריכת הגז האירופאית. דבר זה עלול להוביל לביקוש משמעותי נוסף לגז טבעי מאזורים בעלי אפשרות התחברות לצנרת הולכת הגז הטבעי לאירופה וכן לעלייה בביקושים לגז טבעי.

לדברי ניו-מד אנרג'י, היא שילמה ברבעון הראשון של שנת 2022 תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 630 מיליון שקל, הכוללים בין היתר רווח הון בגין מכירת חלקה במאגר תמר. בנוסף, הודיעה השותפות על אימוץ תכנית רכישה עצמית של אג"ח לוויתן בונד בסכום מצטבר של עד 100 מיליון דולר.

כמו כן, החליט דירקטוריון על חלוקת רווחים בהיקף של 50 מיליון דולר, בהתאם לקריטריונים המקובלים. יצויין כי במהלך הרבעון חילקה השותפות רווחים (דמי איזון) למחזיקים בסך של 86 מיליון דולר.

יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד אנרג'י, מסר כי "הגז הטבעי הוא הסחורה החמה ביותר בשוק האנרגיה העולמי והוא ימשיך להיות כזה בעתיד הנראה לעין. הביקוש לכל מולקולה רק הולך וגובר - בשוק המקומי, האזורי והעולמי.

"אנחנו מגבשים בימים אלה את המתווה שבמסגרתו נגדיל באופן משמעותי את כמות ההפקה השנתית מלוויתן וכן פועלים כדי למקסם את הערך בנכסי הליבה הקיימים כדי לספק מענה לדרישות הגוברות בשוקי היצוא ובשוק המקומי, ומתקדמים בפיתוח אפיקי פעילות נוספים להשאת ערך נוסף למשקיעים".

ניו-מד אנרג'י נסחרת בבורסה לפי שווי של 11.3 מיליארד שקל, לאחר שרשמה תשואה מתואמת דיבידנדים של 48% מתחילת 2022. בעלת השליטה בניו-מד אנרג'י היא קבוצת דלק, שמחזיקה בשותף הכללי של ניו-מד אנרג'י וכן בכ-55% מיחידות ההשתתפות שלה.