לאחר שעתר: אורי יוגב יוכל לעיין בבקשה לשיתוף הפעולה בין חברות הסלולר

בקשת חברות הסלולר לשיתוף פעולה בהקמת אתרים לרשות התחרות, הובילה לעתירה של חברת תיבר מקבוצת אלומה בראשות אורי יוגב, שביקשה לראות את הבקשה אך סורבה • לאחר שעתרה, הסכימו החברות כפשרה לחשוף חלק מהמסמכים

אורי יוגב / צילום: יונתן בלום
אורי יוגב / צילום: יונתן בלום

רשות התחרות והחברות הסלולריות פלאפון, PHI (החברה המשותפת לפרטנר והוט מובייל) וסלקום, הגיעו להבנות עם חברת תיבר מקבוצת אלומה, ויעבירו לה את הבקשה שהוגשה לרשות התחרות לשיתוף פעולה בהקמת אתרים סלולריים.

כפי שנחשף בגלובס, אלומה שבראשה עומד אורי יוגב, פנתה לרשות התחרות וביקשה לקבל את בקשת החברות הסלולריות לשיתוף פעולה ביניהן בהקמת אתרים סלולריים. החברות החליטו בשנה שעברה שהן רוצות להגביר את שיתוף הפעולה ביניהן על מנת להפחית את עלויות השכירות של האתרים ולנהל מו"מ משותף מול בעלי הנכסים. על אף שמדובר בפרקטיקה ישנה והחברות משתפות פעולה בתחום הזה כבר שנים רבות, הן החליטו לפנות לרשות התחרות ולמשרד התקשורת כדי למנוע אי הבנות.

רשות התחרות הציעה לחברות הסלולריות למשוך את הבקשה והבהירה שהיא מסתפקת ברגולציה עצמית שלהן, כך שלא נדרש אישור שלה להסדר כובל. לאחר היוודע עמדת הרשות, פנתה תיבר וביקשה לעיין במסמכי הבקשה. תיבר עוסקת בהקמת אתרים והחכרתם לחברות הסלולריות במודל שנקרא "sale and leaseback", כלומר היא קונה מהחברות את האתרים שברשותן והן בתמורה משלמות לה שכירות לתקופה ארוכה.
שיתוף הפעולה בין החברות מהווה לפיכך איום על תיבר כיוון שהוא מצר את צעדיה.

החברה פנתה לפי חוק חופש המידע וביקשה לקבל את ההתכתבות בין החברות לרשות התחרות. האחרונה החליטה להעביר לה מידע מושחר בטענה שמדובר במידע סודי של החברות הסלולריות, ובעקבות זאת פנתה תיבר לבית המשפט וביקשה לקבל את הבקשה לא מושחרת.

אחרי היוועצות בין רשות התחרות והחברות הסלולריות הוסכם שהבקשה לפטור מהסדר כובל תועבר לתיבר לא מושחרת אבל מסמכים נוספים שהועברו לרשות במסגרת הבקשה לא יועברו אליה. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין מבית המשפט.