יצרנית הסוכר הגדולה בעולם החליטה להגביל את היצוא

גורם בממשל ההודי אמר כי המדינה עלולה להגביל את יצוא הסוכר העונתי ל-10 מיליון טונות • עד כה, הודו ייצאה בעונה הנוכחית 7.2 מיליון טונות סוכר • במפעלי הסוכר אופטימיים: "10 מיליון טונות זה עדיין רחוק"

סוכר / צילום: Shutterstock, Africa Studio
סוכר / צילום: Shutterstock, Africa Studio

לראשונה מזה שש שנים, הודו מתכננת להגביל את יצוא הסוכר על מנת למנוע עלייה במחירים המקומיים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, גורם ממשלתי אמר כי המדינה עלולה להגביל את היצוא העונתי ל-10 מיליון טונות סוכר.

הודו היא יצרנית הסוכר הגדולה ביותר בעולם והיצואנית השנייה בגודלה אחרי ברזיל. לפני כחודשיים רויטרס דיווחה כי הודו מתכננת לרסן את יצוא הסוכר כדי לשמר את רמת המחירים ולהבטיח אספקה קבועה לשוק המקומי.

תפוקת סוכר נמוכה יחסית בברזיל והעלייה במחירי הנפט, המעודדת את המפעלים שם לייצר יותר אתנול מבוסס-קני סוכר, הובילו להתייקרויות ברחבי העולם. בתחילה, הודו תכננה להגביל את יצוא הסוכר לשמונה מיליון טונות, אך מאוחר יותר החליטה הממשלה שם לאפשר למפעלים למכור עוד קצת סוכר בשוק העולמי, משום שתחזיות הייצור עודכנו כלפי מעלה. איגוד מפעלי הסוכר בהודו תיקן את תחזית התפוקה שלו ל-35.5 מיליון טונות לעומת האומדן הקודם, שעמד על 31 מיליון טונות.

מפעלי עיבוד הסוכר בהודו חתמו עד כה על חוזים לייצוא 8.5 מיליון טונות סוכר ב-2021\22, ללא סובסידיות ממשלתיות. מתוך אותן 8.5 מיליון טונות, נשלחו כבר 7.2 מיליון טונות.

מניות של מפעלי סוכר מובילים, כמו Balrampur Chini, Dalmia Bharat ו-Dwarikesh נחלשו היום בעד 8%. עם זאת, סוחרים אמרו שההחלטה לאפשר לתעשיית הסוכר המקומית לייצא 10 מיליון טונות תסייע למדינה למכור כמות גדולה יחסית של סוכר בשוק העולמי.

"המגבלה של 10 מיליון טונות היא די גדולה, וגם המפעלים וגם הממשלה יהיו מרוצים מכך", טען גורם ממומבאי שעובד בחברת מסחר גלובלית. לדבריו, כאשר תחל עונת 2022/23, יישארו כשש מיליון טונות סוכר - מספיק כדי לספק את הביקוש של עונת הפסטיבלים במדינה במהלך הרבעון של דצמבר.

אטול צ'טורבדי מ"Shree Renuka Sugars" אמר ל-"Economic Times" כי לא בטוח שההגבלה הכרחית: "יש לנו ספקות רציניות אם יגיעו ל-10 מיליון או לא. ראשית, נכון להיום יוצאו רק כ-7.2 מיליון טונות סוכר, וברגע שתגיע עונת הגשמים היצוא ירד בכל מקרה. 10 מיליון טונות זה עדיין רחוק".