ממשיכה להסתבך: הרשות להגנת הפרטיות חוקרת את שטראוס

בעקבות מידע שהגיע לרשות להגנת הצרכן ולרשות להגנת הפרטיות, מפקחים התייצבו הבוקר במשרדי שטראוס כדי לבדוק את המידע שאוספת החברה במסגרת הריקול • על פי המידע הנבדק, במסגרת הליך הריקול שמבצעת החברה היא דורשת מצרכנים המעוניינים לקבל ממנה החזר כספי למסור לה מידע אישי, לרבות מספר תעודת זהות

ריקול של מוצרי שטראוס בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי
ריקול של מוצרי שטראוס בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי

מפקחי הרשות להגנת הפרטיות התייצבו הבוקר (ה') במשרדי חברת שטראוס כדי לבדוק את המידע שאוספת החברה במסגרת הריקול. זאת בעקבות מידע שהגיע לרשות להגנת הצרכן ולרשות להגנת הפרטיות, על חשש לפגיעה בציבור הצרכנים באיסוף מידע אישי כתנאי להחזר.

הסלמונלה, החומוס והמלחמה באוקראינה: הרווח הנקי של שטראוס נחתך ב-93% ברבעון הראשון 

הרשות בודקת האם אופן איסוף המידע על ידי שטראוס ואופן אבטחתו נעשים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות ולתקנות מכוחו. שטראוס משתפת פעולה עם הרשות.

על פי המידע הנבדק, במסגרת הליך הריקול שמבצעת החברה בעקבות פרשת הסלמונלה היא דורשת מצרכנים המעוניינים לקבל ממנה החזר בגין מוצרים האסורים לצריכה, למסור לה מידע אישי, לרבות מספר תעודת זהות. וזאת כתנאי לקבלת ההחזר הכספי.

הרשות להגנת הפרטיות הבהירה היום כי איסוף מידע רגיש לרבות מספרי תעודות זהות מהווה מאגר מידע כמשמעותו בחוק וקיימת חובה לרושמו בפנקס מאגרי המידע. בנוסף, חלה על מאגר מסוג זה לכל הפחות רמת אבטחה בינונית בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות.

הרשות להגנת הפרטיות מפנה את תשומת לב הציבור לכך שמי שמבקש מידע מהצרכנים במסגרת הריקול נדרש להודיע לצרכן אם הוא מחויב למסור את המידע או שהיא תלויה ברצונו ובהסכמתו; המטרה אשר לשמה מבוקש המידע; למי יימסר המידע ומטרות המסירה.