דירקטוריון דואר ישראל יתכנס בשבוע הבא לאישור תוכנית ההבראה

לגלובס נודע כי ביום חמישי נערכה פגישה בין ראשי הדואר, משרד התקשורת, אגף התקציבים ורשות החברות על מנת לסיים את המחלוקת סביב תוכנית ההבראה של החברה • לפי תוכנית ההבראה המעודכנת, הפיטורים צומצמו ל-1,100 עובדים, שעלותם 1.1 מיליון שקל לעובד • המדינה תגדיל את מימון הביניים ותקבל תמורה מ-42 נכסים שיימכרו

מבנה שירות המיון הארצי של דואר ישראל / צילום: איל יצהר
מבנה שירות המיון הארצי של דואר ישראל / צילום: איל יצהר

אגף התקציבים במשרד האוצר הציג לראשי דואר ישראל את התוכנית שלו לסיום המחלוקת סביב תוכנית ההבראה של החברה. בעקבות הצגת התוכנית, צפוי דירקטוריון דואר ישראל להתכנס בשבוע הבא ולקבל החלטה המאשרת או דוחה את התוכנית.

אחרי הסכם ההבראה: לאן מועדות פניו של דואר ישראל? 

לגלובס נודע כי ביום חמישי נערכה פגישה בין ראשי הדואר, משרד התקשורת, אגף התקציבים ורשות החברות, וזאת על מנת לסיים את המחלוקת סביב תוכנית ההבראה של החברה.

התוכנית המעודכנת מדברת על פיטורי 1,100 עובדים בשלב ראשון, שעלות הפרישה שלהם מוערכת בכ-1.1 מיליון שקל לעובד. המדינה תישא בעלות הפרישה של העובדים והתמורה תבוא ממכירת 42 נכסים שרשומים כרגע בספרי החברה בעלות היסטורית נמוכה, אך על פי הערכות שווים כיום כ-600 מיליון שקל. מדובר על נכסים במיקומים שחלקם מאד אטרקטיביים במרכזי ערים גדולות. בדואר חוששים לעומת זאת שהאטרקטיביות של החברה בעיני משקיעים תפחת כתוצאה מכך, אך באוצר כבר לא מתרגשים מכך ומבחינתם המכירה לא נועדה להשיא רווח למדינה אלא להיפטר מהניהול שלה כחברה ממשלתית.

באוצר הסכימו להיענות לבקשת דואר ישראל ויגדילו את תוכנית המימון לתקופת ביניים על מנת למנוע קריסה של החברה. מדובר על סכום של כ 250 מיליון שקל לערך עד שהחברה תונפק ולאחר מכן תופרט.

נדגיש כי יש הטוענים שהמדינה צריכה למכור את מלוא מניותיה בחברה בפעם אחת, במקום לחלק את התהליך לשני אירועי הנפקה בשיעור של 40% ולאחר מכן מכירת יתרת המניות לבעל שליטה במכרז.