מהדואר לעמידר: דני גולדשטיין מתמודד על תפקיד המנכ"ל

בפברואר האחרון הודיע גולדשטיין על פרישתו מהדואר לאחר שבע שנים • כעת נודע לגלובס כי גולדשטיין הגיש את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל חברת הדיור הציבורי, זאת במסגרת מכרז שפורסם באפריל

דני גולדשטיין / צילום: שלומי יוסף
דני גולדשטיין / צילום: שלומי יוסף

דני גולדשטיין, המנכ"ל הפורש של דואר ישראל, יתמודד על תפקיד מנכ"ל עמידר - כך נודע לגלובס. כזכור, גולדשטיין החליט על פרישתו מתפקיד מנכ"ל הדואר בפברואר האחרון. סביב הודעת הפרישה פרסמנו כאן כי בכוונת גולדשטיין להמשיך ולפעול במגזר הציבורי, ובעיקר בממשקים שבין המדינה לאזרח, ונראה כי ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל עמידר עונה על כוונות אלו.

המועמדים במכרז לבחירת מנכ"ל חדש צריכים להיות בעלי תואר אקדמי, בעלי ניסיון מצטבר של שש שנים לפחות ב-15 השנים האחרונות כמנכ"לים, סמנכ"לים או בתפקיד מקביל לסמנכ"ל, בתאגיד או בגוף בעל מחזור פעילות שנתי של 200 מיליון שקל ובו 150 עובדים לפחות, לא כולל עובדים במיקור חוץ. בתור מי ששימש מנכ"ל הדואר בשבע השנים האחרונות, וניהל יותר מ־5,000 עובדים, נראה כי גולדשטיין עומד בתנאי הסף שמגדיר המכרז.

גולדשטיין החליט לפרוש מדואר ישראל בעקבות שינויים בדירקטוריון, ולאחר שהגיע למסקנה כי מיצה את עצמו בתפקיד וכי את התוכנית הארגונית החדשה מוטב שיוביל גורם חדש.

את תגובתו של גולדשטיין לא ניתן היה להשיג.

תהליך האיתור לקראת סיומו

המכרז למנכ"ל החדש של עמידר פורסם באפריל האחרון. המנכ"ל שייבחר יהיה החמישי בתקופה של כשנתיים, זאת לאחר שבחירת המנכ"ל הקודם הסתיימה בפארסה לא קטנה: לפני כשנה וחצי נבחר אבי בנשימול כמנכ"ל החברה, אך לאחר כמה ימים הודיע כי הוא מוותר על התפקיד. במקומו מונה קובי מלכין, שהודיע על פרישתו לאחר חצי שנה בלבד.

בין שתי הודעות הפרישה מונה כמנכ"ל זמני שאול גליקסברג, ולאחר מכן יגאל אהרוני, שמשמש כיום כמנכ"ל. בספטמבר האחרון מונה אהרוני על ידי דירקטוריון עמידר למנכ"ל בפועל - עד למינוי של מנכ"ל קבוע, במכרז הנוכחי. אהרוני עצמו הגיש גם הוא את מועמדותו לתפקיד.

המנכ"ל החדש של עמידר ייבחר על ידי ועדת האיתור, וימונה לכהונה של חמש שנים. הוועדה נמצאת בימים אלו בעבודה, ואמורה להמליץ על המועמד המתאים בזמן הקרוב.

מחברת עמידר נמסר: "תהליך האיתור נמצא לקראת סיומו, ובסופו ייבחר לעמידר מנכ"ל/מנכ"לית ראויים ומקצועיים, כמו יתר חברי הנהלת עמידר שהצטרפו לחברה בשנה האחרונה. מטבע הדברים, לא נוכל להעביר מידע נוסף בשלב זה".