המרוץ לתפקיד האיש החזק בענף הנדל"ן נכנס לשלב הסופי: אלה שמות שלושת המועמדים הסופיים

ועדת האיתור למינוי מנהל מינהל התכנון המליצה לשרת הפנים על שלושה מועמדים סופיים לתפקיד מנהל מינהל התכנון, והם ורד סולומון ממן, רפי אלמליח ושירה ברנד •  שרת הפנים איילת שקד צפויה לראיין את המועמדים ולקבל החלטה בימים הקרובים

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר

אחרי שלושה חודשי מיונים, ועדת האיתור למינוי מנהל מינהל התכנון בראשות עורך הדין שלמה הייזלר, יושב ראש מטה התכנון הלאומי, המליצה היום (שלישי) לשרת הפנים על שלושה מועמדים סופיים לתפקיד מנהל מנהל התכנון, והם ורד סולומון ממן, רפי אלמליח ושירה ברנד.

יצוין כי ורד סולומון ממן מאיישת את עמדת האדריכלית הראשית באגף בכיר תכנון במשרד הבינוי והשיכון, ברנד מונתה לתפקיד סגניתו של עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התיכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה רק בדצמבר האחרון. אלמליח מכהן משנת 2012 בתפקיד מנהל אגף בכיר לתכנון ופיתוח ברשות מקרקעי ישראל.

בחודש אוגוסט הקרוב, תסיים דלית זילבר את תפקידה כמנכ"לית מינהל התכנון, וזאת לאחר שתשלים קדנציה מלאה של חמש שנים. זילבר מונתה לתפקיד בשנת 2017, כשנתיים אחרי ההחלטה להעביר את מינהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר. לאחרונה, כידוע, חזר מינהל התכנון לפעול תחת משרד הפנים, כבעבר, כך שזילבר הספיקה להיות תחת שני המשרדים.

המכרז לתפקיד שמוגדר על ידי בכירי הענף כ"הבכיר ביותר בעולם התכנון" נפתח בחודש פברואר האחרון, ובורסת השמות מנתה מספר לא מבוטל של מועמדים. בין היתר הוזכרו שמותיהם של שירה תלמי־באבאי, מתכננת מחוז ירושלים, ליאת פלד, הסגנית החדשה של זילבר, והאדריכל רפי רייש, מנכ"ל חברת הייעוץ Suits. אליהם הצטרפו לאחרונה ברשימת המועמדים הלא רשמית דקלה פרסיקו, ששימשה בתפקיד מתכננת הוותמ"ל עד אמצע 2020; איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית במחוז חיפה; תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום; ושירה ברנד, שכאמור רק לאחרונה מונתה לסגניתו של עו"ד הייזלר.

שרת הפנים שקד צפויה לראיין את המועמדים ולקבל החלטה בימים הקרובים.