נפתח המרוץ לתפקיד החזק של שוק הנדל"ן. אלו המועמדים

כפי שנחשף בגלובס, מנכ"לית מינהל התכנון הנוכחית דלית זליבר תשלים קדנציה מלאה של חמש שנים ותסיים את תפקידה באוגוסט הקרוב • בין השמות שמוזכרים להחלפתה: שירה תלמי־באבאי, ליאת פלד, דקלה פרסיקו, שירה ברנד, איתמר בן דוד ורפי רייש

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוני קלברמן
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוני קלברמן

ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל מינהל התכנון החדש יוצאת לדרך, ותחל בעבודתה בתוך שבועות ספורים - כך נודע לגלובס. כידוע, מנכ"לית מינהל התכנון הנוכחית, דלית זילבר, מסיימת את תפקידה באוגוסט הקרוב, ובכך תשלים קדנציה מלאה של חמש שנים.

נכון לעכשיו לא מסתמן מועמד מוביל לתפקיד, והרשימה פתוחה, אך מטרתה המוצהרת של שרת הפנים, איילת שקד, שמינהל התכנון פועל תחתיה, היא לאתר את המועמד המקצועי ביותר לתפקיד. עם יציאתה לדרך של ועדת האיתור באופן רשמי, ניתן יהיה להגיש מועמדות בהתאם לקריטריונים שייקבעו על ידה. בראש ועדת האיתור יעמוד ראש מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר. זהות יתר חבריה טרם נקבעה.

כפי שפרסמנו כאן לאחרונה, בין המועמדים שהוזכרו כמחליפים לזילבר נמצאים שירה תלמי־באבאי, מתכננת מחוז ירושלים, ליאת פלד, הסגנית החדשה של זילבר, והאדריכל רפי רייש, מנכ"ל חברת הייעוץ Suits. אליהם הצטרפו לאחרונה ברשימת המועמדים הלא רשמית דקלה פרסיקו, ששימשה בתפקיד מתכננת הוותמ"ל עד אמצע 2020; איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית במחוז חיפה; תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום; ושירה ברנד, שרק לאחרונה מונתה לסגניתו של עו"ד הייזלר.

דלית זילבר, מנכ''לית מינהל התכנון / צילום: ניב קנטור
 דלית זילבר, מנכ''לית מינהל התכנון / צילום: ניב קנטור

תפקיד מנכ"ל מינהל התכנון הוא לא היחיד שממתין למינוי חדש במוסדות התכנון: עם מינויה של ליאת פלד לסגנית מנהלת מינהל התכנון, נותר תפקידה כמתכננת מחוז חיפה ללא איוש; יו"ר הוועדה המחוזית במחוז מרכז, שירה ברנד, מונתה כאמור לסגנית ראש מטה התכנון הלאומי - וטרם נמצא לה מחליף; יו"ר הוועדה המחוזית בירושלים, עו"ד עמיר שקד, מונה לשופט בית משפט השלום - ועדיין לא מונה יו"ר חדש במקומו; יו"ר ועדת הערר במחוז תל אביב, עו"ד הילה סירוטה ליבנה, סיימה את תפקידה רשמית החודש - וכרגע הוועדה ללא יו"ר; ויו"ר הוועדה המחוזית צפון, אורי אילן, פורש בקרוב לגמלאות.