הסטארט-אפ הישראלי לניטור מערכות שמגייס 142 מיליון דולר דווקא בזמן המשבר

הסטארט-אפ הישראלי לניטור מערכות מתמודד מול ענקיות כמו דאטה דוג, אלסטיק וספלאנק בשוק תחרותי במיוחד • מנכ"ל קורלוג'יקס, אריאל אסרף: "קרנות הון סיכון הפכו ליותר סלקטיביות, אבל אנחנו חברה שעושה דיפ טק ופועלת בשוק מבוסס"

מנכ''ל קורלוג'יקס אריאל אסרף וסמנכ''ל הטכנולוגיות יוני פרין / צילום: באדיבות קורלוג'יקס
מנכ''ל קורלוג'יקס אריאל אסרף וסמנכ''ל הטכנולוגיות יוני פרין / צילום: באדיבות קורלוג'יקס

הסטארט-אפ הישראלי לניטור מערכות קורלוג'יקס הודיע היום (ד') על גיוס 142 מיליון דולר. רוב סכום הגיוס ילך לחברה אך הסיבוב כולל גם סקנדרי, מכירת מניות על ידי בעלי מניות קיימים.

עד לפני כמה חודשים גיוס כזה היה נחשב לעניין סטנדרטי, שום דבר מיוחד, אך קורלוג'יקס השלימה אותו בתחילת מאי, בזמן ששוק ההשקעות בסטארט-אפים נכנס להאטה משמעותית בהשפעת הירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט, האינפלציה, הריבית העולה והמלחמה באוקראינה.

לפי מנכ"ל קורלוג'יקס אריאל אסרף, הגיוס לא היה קשה במיוחד ונמשך חודש עד לקבלת מזכר ההבנות ועוד חודש לסגירה סופית. "לקרנות הון סיכון עדיין יש כסף, הן רק הפכו ליותר סלקטיביות בחלוקה שלו", הוא אומר. "אבל אנחנו חברה שעושה דיפ טק ויש לה קניין רוחני מורכב. אנחנו עובדים בשוק מבוסס על מוצר שכל חברה משתמשת בו. אנחנו חברה שמכניסה הרבה כסף ויש לה יוניט אקונומיקס (כלכלת יחידה), חברה יעילה שלא שורפת מזומן עם מרווח משמעותי של רווח על עסקה".

אסרף לא מספק מספרים על ההכנסות או על השווי של החברה ומסתפק בלומר כי "צמחנו ב-12 החודשים האחרונים ב-150%". כולל הגיוס הנוכחי, קורלוג'יקס גייסה 238 מיליון דולר, אך כאמור חלק מהגיוס הנוכחי ילך לסקנדרי. החברה הוקמה ב-2014 על ידי אסרף ויוני פרין (סמנכ"ל טכנולוגיות) ומעסיקה כ-180 עובדים.

"חוסכים בנפח אחסון"

קורלוג'יקס מתחרה בשוק התצפית (Observability), שאכן כל חברה שמפעילה מערכת או תוכנה כלשהי ורוצה לעקוב אחרי התפקוד שלהן זקוקה לשירותיו, אך שוק זה גם עמוס מתחרים. ההתמחות של החברה היא באיסוף, מיון וניתוח של מידע מכונה שפולטות תוכנות ומערכות מחשב, כמו לוגים (תיעוד טקסטואלי של כל פעולה במחשב), מטריצות (מדדים מספריים) ועקבות שימוש (Traces). על בסיס איסוף וניתוח זה, שולחת המערכת התראות שמשהו אינו עובד תקין ואחר כך עוזרת למפתחים לתחקר את הביצועים בזמן אמת. קורלוג'יקס התחילה מניתוח לוגים ומתרחבת לעולמות האחרים.

השחקנית הוותיקה בשוק היא ספלאנק, שהוקמה ב-2003 ושווה כיום 16.5 מיליארד דולר בבורסה. ספלאנק נחשב לשחקן שעובד עם גופי ענק מיושנים יותר כמו בנקים למשל. שחקן צעיר יותר הוא דאטה דוג, חברה ציבורית שקמה ב-2010 ושווה כ-30 מיליארד דולר. שחקן ציבורי נוסף הוא ניו רליק  השווה מעל 3 מיליארד דולר. חברה ציבורית רביעית בשוק ששווה קצת פחות מ-6 מיליארד דולר היא אלסטיק ההולנדית, שבין מייסדיה הישראלי שי בנון. גם Logz.io הישראלית פועלת בתחום.

טל סלובודקין, שותף בקרן סטייג' וואן ודירקטור בקורלוג'יקס / צילום: דודי מוסקוביץ
 טל סלובודקין, שותף בקרן סטייג' וואן ודירקטור בקורלוג'יקס / צילום: דודי מוסקוביץ

ההתמחות של קורלוג'יקס היא בעיקר בתאגידים גדולים עם חוזים שיכולה להגיע למאות אלפי דולרים בשנה. מה יכולה להציע קורלוג'יקס בעולם שיש בו כל כך הרבה מתחרים? לדברי טל סלובודקין, שותף בקרן סטייג' וואן ודירקטור בחברה, "הייחוד של קורלוג'יקס הוא בכך שהיא מנתחת את הלוגים במועד ההגעה, בלי שצריך לשמור אותם פיזית. זה מקטין את נפח האחסון שלקוחות צריכים לשלם עליו פי עשרה ומוזיל להם עלויות. זה גם משפר את המהירות והיציבות".

נכנסה לעולם האבטחה

העולם של תצפית (Observability) מתמזג בשנים האחרונות עם עולם האבטחה. חברות סייבר כמו סנטינל וואן  וקראוד סטרייק  כבר רכשו סטארט-אפים מעולמות התצפית, כדי לשפר את ההתמודדות והניתוח של דאטה ממקורות שונים לזיהוי פריצות והתקפות. גם חברות תצפית משתפות פעולה עם שחקני סייבר כדי להציע פתרון שידע לאסוף ולנתח מידע מכל מערכות האבטחה של הארגון. קורלוג'יקס הקימה אף היא במרץ חטיבת אבטחה שפועלת ומנוהלת מתל אביב וניו דלהי, הודו.

לדברי אסרף, "היעד שלנו הוא כרגע לגדול ולראות איך אנחנו מוכרים את ארבעת המוצרים שיש לנו. צריך לזכור שלפני שלוש שנים היינו חברה של 11-12 איש, אז יש אתגר גדול לשמור על התרבות של החברה כשאנחנו צומחים".

הסבב הנוכחי הובל על ידי הקרנות אדוונט (Advent) ובריטון פארק קפיטל. השתתפו בו גם Revaia Ventures והמשקיעים הקיימים סטייג' וואן, רד דוט קפיטל פרטנרס, גרינפילד פרטנרס, קרן O.G. Tech של אייל עופר, ג'ול (Joule) ונצ'רס ומאור השקעות.