עדיין חולמת על הנפקה? סייבריזן מפטרת כ-100 עובדים

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית סייבריזן מעסיקה כיום מעל 1,500 עובדים וכעת 6% מהם ילכו הביתה • בפברואר פורסם כי סייבריזן הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה לפי שווי מעל 5 מיליארד דולר, אך כרגע נראה שחלון ההנפקות בוול סטריט נסגר

ליאור דיב / צילום: סייבריזן
ליאור דיב / צילום: סייבריזן

סטארט-אפ הסייבר הישראלי-אמריקאי סייבריזן מפטר כ-100 עובדים, כמה עשרות מהם בישראל. סייבריזן עוסקת בתחום של הגנה על נקודות קצה (מחשבים, טלפונים), תחום בו היא מתחרה בין השאר בסנטינל וואן ובקראוד סטרייק.

■ הקיצוצים הגיעו לפלייטיקה: החברה מפטרת 250 עובדים בצפון אמריקה ובאירופה 
■ הקיצוצים מגיעים לפינטק: קלרנה מתכננת לפטר 10% מהעובדים
■ סטארט-אפ המשלוחים AVO מפטר את רוב העובדים בישראל וסוגר את פעילותו בארץ 

לפני הפיטורים, העסיקה סייבריזן מעל 1,500 עובדים בישראל ובעולם. לפי לינקדאין, החברה גדלה ב-61% במצבת כוח האדם בשנה האחרונה וב-122% בשנתיים האחרונות. רק בחודש שעבר הודיעה סייבריזן על הקמת מרכז פיתוח שני בישראל, בבאר שבע, שיתווסף למרכז בתל אביב. אולם בשבועות האחרונים האקלים השתנה משמעותית בשוק הטכנולוגיה, כאשר החברות נדחקות לשפר את היעילות והרווחיות שלהן ולא רק לצמוח בכל מחיר כמו בעבר.

סייבריזן גייסה מעל 700 מיליון דולר מאז הקמתה והגיוס האחרון שלה, ביולי אשתקד, היה בהיקף של 275 מיליון דולר. גיוס זה בוצע לפי שווי של מעל 3 מיליארד דולר. לפי דיווח ברויטרס בפברואר, סייבריזן הגישה תשקיף חסוי לרשות ניירות הערך האמריקאית לקראת הנפקה לפי שווי של מעל 5 מיליארד דולר.

עם זאת, מאז נראה כי חלון ההנפקות נסגר כמעט לחלוטין. לא ברור האם סייבריזן מאמינה שתוכל להנפיק עדיין ומנסה להתייעל לצורך כך, או שהיא מנסה להקטין את שריפת המזומנים לאחר שהבינה כי לא תוכל להפוך לציבורית בקרוב. סייבריזן הוקמה ב-2012 על ידי ליאור דיב (מנכ"ל), יונתן שטרים-עמית ויוסי נער. מסייבריזן טרם התקבלה תגובה רשמית.

המהלך של סייבריזן מתווסף לצעדי פיטורים שביצעו בשבועות האחרונים חברות טכנולוגיה רבות בתחומים שונים. אתמול (ג') חשפנו בגלובס כי חברת הגיימינג פלייטיקה הסינית-ישראלית מפטרת 500 עובדים. בשבוע שעבר הודיע סטארט-אפ אבטחת הענן האמריקאי לייסוורק על פיטורי 300 עובדים וסטארט-אפ הפינטק בולט הכריז על 240 עובדים שיפוטרו.