אילון מאסק חוזר בו: "מספר העובדים הכולל של טסלה יגדל"

אחרי שהצהיר כי בכוונתו לפטר 10% מעובדי החברה ולעצור גיוסי עובדים חדשים, אתמול נשמע מאסק זהיר יותר • מנכ"ל טסלה ציין כי החברה תתמקד בגיוס עובדים בשכר שעתי, וכי מספר העובדים בשכר הגלובלי ישתנה מעט

אילון מאסק / צילום: Associated Press, John Raoux
אילון מאסק / צילום: Associated Press, John Raoux

אילון מאסק חוזר בו מההצהרה כי יפטר 10% מעובדי טסלה. מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות אמר אתמול (ש') כי מספר העובדים הכולל של החברה יגדל במהלך 12 החודשים הקרובים, אך מספר העובדים בשכר גלובלי אמור להשתנות מעט. כך פורסם ב"רויטרס". בהודעת דוא"ל ששלח לפני יומיים למנהלי החברה כתב כי יהיה צורך בקיצוצים של 10%.

"מספר העובדים הכולל יגדל, אבל השינוי במשכורות אמור להיות שטוח למדי", צייץ מאסק בתשובה לחשבון טוויטר שפרסם "תחזית" שמספר העובדים של טסלה יגדל במהלך 12 החודשים הבאים.

בהודעת הדוא"ל למנהלי טסלה, שנשלחה ביום חמישי ונחשפה ב"רויטרס" ביום שישי, כתב מאסק שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי כלכלת ארה"ב והוא צריך לקצץ משרות בכ-10% ולעצור גיוסים של עובדים חדשים. מניית טסלה  איבדה 9.2% ביום שישי לאחר פרסום הדברים.

באימייל אחר לעובדים, שנשלח ביום שישי, אמר מאסק שטסלה תפחית את מספר העובדים בשכר גלובלי ב-10%, מכיוון ש"בחלקים רבים ממנה יש יותר עובדים מהדרוש". עם זאת, מאסק ציין כי "מספר העובדים בשכר שעתי יגדל". לפי דיווחים רגולטוריים של טסלה בארה"ב, לחברה ולחברות הבנות שלה היו כמעט 100 אלף עובדים בסוף 2021. 

בתוך כך, מאסק ביקש ביום רביעי שעבר מעובדי טסלה לחזור למשרד או לעזוב את החברה. "כולם בטסלה נדרשים לבלות מינימום של 40 שעות במשרד בשבוע", כתב מאסק באימייל אחר שנשלח לעובדים ביום שלישי בלילה, שכותרתו "עבודה מרחוק אינה מקובלת יותר". "אם לא תופיע, נניח שהתפטרת", נכתב בהמשך.