תחזרו למשרדים או שתתפטרו: האולטימטום של אילון מאסק לעובדי טסלה

האיש הכי עשיר בעולם, אילון מאסק, שוב יוצא נגד עבודה מהבית, כך לפי אימייל ששלח לעובדי טסלה לכאורה בכותרת "עבודה מרחוק אינה מקובלת יותר" • זו לא הפעם הראשונה שמאסק מתנגד למה שהוא מכנה כ"חוסר יעילות" וכבר איים בפיטורים בעבר, כשניהל בחברות אחרות

אילון מאסק, האיש הכי עשיר בעולם ומנכ''ל טסלה / צילום: Associated Press, John Raoux
אילון מאסק, האיש הכי עשיר בעולם ומנכ''ל טסלה / צילום: Associated Press, John Raoux

נראה שלאיש הכי עשיר בעולם פשוט נמאס מכל הסיפור של עבודה מהבית.

■ לישון עד מאוחר כשאתם עובדים מהבית עושה יותר נזק מתועלת - הנה הסיבות 
■ מנהלים שימו לב: זאת ההשפעה של עבודה מלאה מרחוק על העובדים 

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, התערב בדיון החזרה למשרדים היום (ד') ברשת החברתית טוויטר. מנכ"ל חברת הרכב החשמלי התייחס לציוץ על דואר אלקטרוני שככל הנראה שלח לצוות הניהול הבכיר בטסלה.

בשורת הנושא מאסק כתב "עבודה מרחוק אינה מקובלת יותר", ובהמשך המייל כתב "מי שמעוניין לבצע עבודה מרחוק, חייב להימצא במשרד לתקופת מינימום של 40 שעות שבועיות או להיפרד מטסלה".

בהמשך המייל הוסיף מאסק כי המשרד בו נמצאים "חייב להיות משרד טסלה ראשי, לא חלל משרדי משותף כלשהו שלא באמת קשור. לדוגמה, להיות אחראי על יחסי אנוש במפעל בפרימונט, אך שמשרדכם יהיה במדינה אחרת בארה"ב".

בעוד מאסק לא התייחס בישירות לשאלת האותנטיות של המייל בטסלה, הוא בהחלט רמז לכך כשהשיב לצייצן ששאל האם הליכה לעבודה היא קונספט שחלף מן העולם כבר. מאסק ענה לכך: "הם צריכים להעמיד פנים שהם עובדים במקום אחר".

זו לא הפעם הראשונה שאילון מאסק מפגין טיפול ב"אהבה קשוחה" בעובדי טסלה. כשבועיים לפני שמאסק חשף את נסיונו לרכישת טוויטר, היזם ומשקיע ההון סיכון קית' ראבוה צייץ סיפור על ימיו של מאסק בשוק הסטארט-אפ.

בחברה Space Exploration Technologies, מאסק הבחין בקבוצת מתמחים משתטים בעודם מחכים בתור לקפה. עבור מנכ"ל טסלה לעתיד, זה נחשב לזלזול ביעילות. לפי סיפורו של ראבוה, שמכיר את מאסק מימיהם בפייפאל, מאסק איים לפטר את כל המתמחים אם המקרה יחזור על עצמו, והתקין מצלמות בטיחות כך שהחברה תוכל לעקוב אחר פעילות העובדים.

ההתייחסות של המייל שלכאורה נשלח בטסלה לעובדי המפעל מעורר עניין על רקע מצבה של החברה עם מפעלה בשנגחאי. אלפי עובדים דה-פקטו נעולים בתוך המפעל, עובדים משמרות של 12 שעות ביום ועד לאחרונה - רבים מהם ישנו על רצפת המפעל כחלק ממה שכונה מערכת לופ יצרני שהייתה אמורה למנוע הידבקות בקורונה והמשך רצף ייצור הרכבים.

עובדים הובאו למפעל בשנגחאי כדי להחזיר את מהירות הייצור לשגרה. כעת עובדים אלו מובלים בשאטלים הלוך ושוב בין המפעל ומגוריהם - מפעלים שוממים שהוסבו או בסיסים צבאיים לשעבר. בנוסף עובדי משמרת בוקר ולילה חולקים מיטות במשמרות במגורים המוסבים.