״יש לי הרגשה רעה מאוד לגבי הכלכלה״: אילון מאסק עוצר גיוסי עובדים חדשים ומתכנן קיצוצים בטסלה

רויטרס חשף מייל פנימי שמנכ"ל טסלה שלח למנהלי החברה אתמול, שכותרתו "השהיית גיוסי עובדים ברחבי העולם" • נראה כי מאסק מתכנן קיצוץ של כ-10% בצוות העובדים של ענקית הרכב החשמלי • המניה יורדת בכ-3% במסגרת המסחר המוקדם בוול סטריט

אילון מאסק, מנכ''ל טסלה / צילום: Reuters, Steve Nesius
אילון מאסק, מנכ''ל טסלה / צילום: Reuters, Steve Nesius

מנכ"ל טסלה  אילון מאסק אמר שיש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה, וכי יצרנית המכוניות החשמליות צריכה לקצץ בסביבות 10% בצוות העובדים, כך לפי אימייל פנימי שהגיע לרויטרס.

לחברה יש קרוב ל-100 אלף עובדים בעולם, כך שקיצוץ כזה משמעו פיטורים של כ-10 אלף איש ואישה. על פי הערכות, לחברה יש גם כמה אלפים של משרות פתוחות - שכעת כאמור ייעצר הגיוס אליהן.

האימייל, שכותרתו "השהיית כל גיוסי עובדים ברחבי העולם", נשלח למנהלי טסלה ביום חמישי לפי רויטרס, אך טסלה לא הגיבה לבקשת התגובה.

מאסק ביקש מוקדם יותר השבוע מעובדי טסלה לחזור למשרד או לעזוב את החברה. "כולם בטסלה נדרשים לבלות מינימום של 40 שעות במשרד בשבוע", כתב מאסק באימייל אחר שנשלח לעובדים ביום שלישי בלילה, שכותרתו "עבודה מרחוק אינה מקובלת יותר". "אם לא תופיע, נניח שהתפטרת", נכתב בהמשך.

צייצן שאל בטוויטר האם יש לו מה למסור לאנשים שחושבים שהליכה פיזית לעבודה היא קונספט שחלף מן העולם כבר. מאסק ענה לכך: "הם צריכים להעמיד פנים שהם עובדים במקום אחר".