ישראלי ראשון בצמרת מטא: גיא רוזן מונה לסמנכ"ל אבטחת המידע

מעבר לעובדה שמטא ממנה לתפקיד הרגיש אזרח ישראלי, זו גם הפעם הראשונה שבה ממונה סמנכ"ל אבטחת מידע לחברה האם של פייסבוק • כחלק מהתפקיד החדש, יהיה רוזן אחראי לא רק להיבטי אבטחת המידע של פייסבוק ואינסטגרם, אלא גם של רשת המטאוורס המתהווה

גיא רוזן / צילום: יח''צ
גיא רוזן / צילום: יח''צ

גיא רוזן, ממייסדי חברת הסטארט-אפ אונאבו שנרכשה על ידי פייסבוק לפני תשע שנים, הפך אתמול (ב') רשמית לחבר הנהלה בכיר בתאגיד הענק מטא, כך על פי שירות המידע. מעבר לעובדה שמטא ממנה לתפקיד הרגיש אזרח ישראלי, זו גם הפעם הראשונה שבה ממונה סמנכ"ל אבטחת מידע לחברת האם של פייסבוק, מטא. סמנכ"ל אבטחת המידע של פייסבוק, אלכס סטמוס, עזב את החברה כבר ב-2018, לאחר שהטיח ביקורת במנכ"ל מארק צוקרברג. באותה שנה עוררה סערה אונאבו, שלהקמתה היה שותף רוזן, לאחר שאפל קבעה שהאפליקציה אוספת מידע על פעילות המשתמש במכשיר בניגוד לכללי השימוש שלה, והסירה אותה מהחנויות.

■ היחסים שהתקררו והפרשות בדרך: כך מצאה עצמה שריל סנדברג מחוץ לפייסבוק 
כמה הרוויח עד היום מי שהשקיע אלף דולר בהנפקת פייסבוק? 

כחלק מהתפקיד החדש, יהיה רוזן אחראי לא רק להיבטי אבטחת המידע של פייסבוק ואינסטגרם, אלא גם של רשת המטאוורס המתהווה - ושבה טמונים איומי סייבר חדשים, כמו התחזויות, תרמיות קריפטו ו-NFT, או חדירה לרשת דרך משקפי המציאות המדומה, שעל פי כל ההערכות הולכים לשחק תפקיד מרכזי באסטרטגיה של החברה בשנים הבאות.

רוזן מכהן כבר שנים בתפקידים בכירים בחברה, אך לא היה חבר בצוות ההנהלה הבכיר. קודם לכן שימש רוזן כסגן נשיא לענייני יושרה, תפקיד שבפועל העניק לו סמכויות פיתוח של טכנולוגיות לאיתור הפצה של חדשות מזויפות וזיהוי פרופילים מזויפים. קודם לכן היה שותף לפרויקט Internet.org, אחת מהתוכניות של פייסבוק להנגשת רשת האינטרנט - ושירות פייסבוק בתוכו - לאוכלוסיות מוחלשות וחסרות גישה לרשת.

למרות המעבר לתפקיד החדש, בפייסבוק מדגישים כי רוזן ימשיך לתמוך במאמצי "היושרה" של החברה, במטרה להפוך את הרשת לסביבה ידידותית והגונה יותר כלפי משתמשיה, וכן יעבוד בצמוד לסגן הנשיא לאבטחה, קלייד רודריגז, ולסמנכ"ל הפרטיות מייקל פרוטי.