כמה הרוויח עד היום מי שהשקיע אלף דולר בהנפקת פייסבוק?

בימים הראשונים לאחר הנפקת פייסבוק, מחיר מניה אחת שלה עמד על 38 דולר • כיום, עשור אחרי, המחיר למניה עומד על כ-181 דולר • כמה הרוויח עד עכשיו מי שהשקיע אז, וכמה קיבל מי שהחליט למשוך את ההשקעה שלו כשהחברה הגיעה לשיא וחצתה את רף הטריליון דולר?

משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock
משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock

לפני עשור, ענקית הטכנולוגיה מטא , פייסבוק לשעבר, הייתה בימיה הראשונים לאחר ההנפקה. אז מחיר המניה עמד על 38 דולר למניה, כיום המחיר למניה עומד על כ-181 דולר. לפי בית ההשקעות IBI, השקעה של אלף דולר בפייסבוק לפני עשור, שווה היום כ-3,690 דולר. בחודש ספטמבר האחרון, פייסבוק הגיעה לשיא וחצתה את רף הטריליון דולר בשווי שוק, אם הייתם מושכים את ההשקעה שלכם אז, הייתם מרוויחים 7,770 דולרים.

עשור להנפקת פייסבוק: השם התחלף, המנכ"ל והבעיות הישנות נשארו

אם הייתם משקיעים לפני עשור בנאסד"ק 100, המדד שמאגד את 100 החברות הגדולות בארה"ב הרשומות לנאסד"ק ואינן בתחומי הפיננסים והמטה-טכנולוגיה, היה מעט יותר בחשבון - 3,740 דולרים. במקביל, אם הייתם בוחרים להשקיע ב-S&P 500, ההשקעה הייתה שווה 2,620 דולרים. בבית ההשקעות אומרים כי "היות שמדד ההשוואה העיקרי לפייסבוק הוא הנאסד"ק, אפשר לקרוא לזה ביצועי חסר".

 
  

לצורך השוואה, השקעה של אלף דולר בחברות טכנולוגיה אחרות הייתה נראית כך: טוויטר , שנמצאת כעת בהליך רכישה ע"י אילון מאסק, שווה כיום 1,375 דולרים ואמזון הייתה שווה 5,840 דולרים.