עיכוב במיזוג רשת האירוח הישראלית סלינה לחברת SPAC

השלמת המיזוג לפי שווי חברה של יותר ממיליארד דולר נדחתה מהרבעון השני לשלישי • הכנסות סלינה, שעדיין רושמת הפסדים, עמדו ברבעון הראשון על כ-40 מיליון דולר, צמיחה של 150%

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי
רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

עיכוב במיזוג של רשת האירוח סלינה לחברת ה-SPAC האמריקאית BOA Acquisition Corp. סלינה הייתה אמורה להשלים את המיזוג ולהפוך לחברה ציבורית בבורסת ניו יורק עד סיום המחצית הראשונה של 2022, אך המועד מתקרב והשלמת המיזוג נדחית לרבעון השלישי, כך על פי דיווח שפרסמה החברה בתחילת שבוע המסחר.

סלינה, שהוקמה ב-2015 על ידי צמד הישראלים רפי מוסרי ודניאל רודבסקי, מפעילה רשת מתחמי אירוח שפועלת ביותר מ-20 מדינות. המיזוג לחברת ה-SPAC הוכרז בדצמבר שעבר, ונקב בשווי של 1.2 מיליארד דולר לסלינה אחרי הכסף, או 942 מיליון דולר בנטרול המזומנים (Enterprise Value).

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג חברה קיימת ובכך להפוך אותה לחברה שנסחרת בבורסה. עבור חברות פרטיות זו חלופה להנפקה רגילה (IPO). מאמצע 2020 עד הרבעון הראשון של 2021 נשברו שיאים בהנפקות SPAC בוול סטריט, ועד היום מספר רב של חברות SPAC שגייסו כסף מחפשות יעדים לרכישה.

עם זאת, בשנה האחרונה השוק התקרר באופן משמעותי, מה שהפחית את מספר הנפקות ה-SPAC, הגדיל את שיעורי הפדיון במיזוגים (למשקיעים יש אפשרות לפדות את הכסף שהשקיעו ולא להשתתף בעסקה) והוביל לירידות משמעותיות בשווי בחברות שכבר מוזגו ל-SPAC והחלו להיסחר.

הודעת המיזוג הגיעה אחרי התקררות שוק ה-SPAC

בסלינה, ההודעה על המיזוג הגיעה כבר לאחר ההתקררות בשוק ה-SPAC, כך שנראה שהשווי מגלם בתוכו חלק מהחולשה בשוק, אם כי מאז הדיווח מצב השווקים הורע על רקע החשש ממיתון, העלאות הריבית, המלחמה באוקראינה והמשך הקשיים בשרשרת האספקה העולמית.

חברה ישראלית אחרת שהייתה אמורה להשלים מיזוג ל-SPAC עד סוף המחצית הראשונה היא איטורו, רשת ההשקעות החברתית, שמיזוגה נדחה מסוף 2021 ותנאיו שונו על רקע העיכובים. למרות שאיטורו טרם דיווחה על כך רשמית, המיזוג בוטל ולא ייצא אל הפועל עד למועד שנקבע. חברה ישראלית אחרת, פאגאיה, הפועלת בתחום הפינטק, מתקדמת בתהליך למיזוג, ואסיפת בעלי מניות ה-SPAC הקולט תתכנס לאישור העסקה ב-17 ביוני.

לצד הדיווח על עיכוב בהשלמת המיזוג, פרסמה סלינה ביום שני מספר נתונים מדוחות הרבעון הראשון של השנה. החברה ציינה שהכנסותיה ברבעון הסתכמו ב-39.9 מיליון דולר, צמיחה של כ-150% ביחס לרבעון הראשון של 2021 (תקופה שבה הגבלות הקורונה עדיין השפיעו במידה רבה על עולם התיירות).

המנכ"ל והמייסד המשותף, רפי מוסרי, אמר כי "הביצועים החזקים של סלינה ברבעון הראשון מתבססים על המומנטום המצוין מ-2021, ומציגים את הקשר של המותג סלינה עם אורחים מקומיים, עובדים מרחוק ונוודים דיגיטליים. אני גאה במיוחד בשיפור שהצלחנו להשיג במהלך התקופה המאתגרת הזאת".

מוסרי הוסיף, כי "אנחנו ממשיכים להרחיב את הפורטפוליו של סלינה, וחתמנו על הסכמים או פתחנו 11 נכסים חדשים ברחבי העולם במהלך הרבעון הראשון של 2022. אנחנו משוכנעים בחוזק של הפלטפורמה המתרחבת במהירות והמבודלת שלנו, וביכולתה לענות על צורכי השוק הגדול והצומח". בין הנכסים שנפתחו בסלינה במהלך הרבעון מוזכרים אתרים בישראל, באוסטרליה ובברזיל.

התחזית: ה-EBITDA יהפוך לחיובי רק ב-2023

נתונים נוספים שפורסמו מהרבעון כוללים שיפור בשיעורי הרווחיות ברמת כל אתר פעילות (ירידה בשיעור ההפסדים) וכן עלייה של 57% בשיעורי התפוסה לעומת הרבעון המקביל, ל-51.1%.

סלינה צפויה לפרסם נתונים מלאים יותר, כולל נתונים על השורה התחתונה, כשיתפרסם הזימון לאסיפת בעלי המניות של ה-SPAC לאישור העסקה.

הנתונים שפורסמו כשדווח לראשונה על המיזוג הצביעו על כך שב-2020 החברה הציגה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי בגובה 61 מיליון דולר על הכנסות של 36 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 70 מיליון דולר על הכנסות של 69 מיליון דולר ב-2019, טרום תקופת הקורונה. בסיכום 2020, שנת הקורונה, סלינה רשמה הפסד נקי של 139 מיליון דולר, לאחר שב-2019 הציגה הפסד נקי בגובה 105 מיליון דולר.

תחזיות החברה לשנים הקרובות מציגות שיעור צמיחה צפוי גבוה - ההכנסות ב-2022 לפי התחזיות יגיעו ל-234 מיליון דולר וב-2025 כבר יהיו מעל 1.2 מיליארד דולר - אך ה-EBITDA יהפוך לחיובי רק ב-2023, כשהשנה הוא צפוי להיות שלילי בגובה 37 מיליון דולר.