מצטרפת למגמה: מנורה מבטחים תשקיע בחברת ההתחדשות העירונית רם-מוגרבי-ארדיטי

מנורה מבטחים תרכוש 20% ממניות רם-מוגרבי-ארדיטי בהשקעה כוללת של 55 מיליון שקל • בנוסף, מנורה תעמיד קו אשראי של עד 100 מיליון שקל לפיתוח פעילות החברה • אלעד שמרלינג, בעלים ומנכ"ל משותף רם-מוגרבי-ארדיטי: "חיפשנו שותף אסטרטגי. הרעיון מאחורי החיבור הוא לחזק את ההון של החברה וגם לתת גב לפרויקטים של הפינוי בינוי של החברה הבת"

מימין לשמאל: אלעד שמרלינג, יוסי מלמד, אסף מוגרבי, יגאל מוגרבי, אדי ארדיטי וקובי ארדיטי / צילום: ברק ברינקר
מימין לשמאל: אלעד שמרלינג, יוסי מלמד, אסף מוגרבי, יגאל מוגרבי, אדי ארדיטי וקובי ארדיטי / צילום: ברק ברינקר

חברת מנורה מבטחים  מצטרפת למגמה של משקיעים מוסדיים שמשקיעים בחברות נדל"ן למגורים ונכנסת כשותפה בחברת רם-מוגרבי-ארדיטי. העסקה תתבצע בשני שלבים, בסופם תרכוש מנורה מבטחים 20% ממניות החברה - תמורת 55 מיליון שקל. בנוסף, מנורה תעמיד קו אשראי של עד 100 מיליון שקל לפיתוח פעילות החברה.

האוצר: הרווקים והזוגות הצעירים הסתערו על הדירות בחיפה
סיוע משמעותי בשכר דירה ודיור בר השגה: תל אביב חושפת תוכנית חדשה 

במנורה מציינים ש"השקעת ההון וקו האשראי ישמשו את החברה לחיזוק ההון ופיתוח והרחבת הפעילות של החברה וחברת הבת RMA המרכזת את פעילות הפינוי-בינוי ולהשקעות משותפות עתידיות". בנוסף, מסבירים כי "ההתקשרות בעסקה נעשתה לאחר תהליך בדיקת נאותות ארוך ומעמיק המעיד על החוסן הפיננסי והיציבות של החברה וכן האמונה בשדרת הניהול איכותית שמסוגלת להביא צמיחה משמעותית בעתיד".

רם-מוגרבי-ארדיטי הוקמה בשנת 2015 כמיזוג של פעילויות ההתחדשות העירונית של קבוצת רם-הנדסה וקבוצת מוגרבי-ארדיטי. ומנוהלת על ידי אסף מוגרבי ואלעד שמרלינג, בתפקידי מנכל"ים משותפים.

לפי מידע שנמסר מהחברה, באמתחתם כיום כ-35 פרויקטים של התחדשות עירונית הנמצאים בשלבים שונים, במסגרתם יבנו כ-1,000 יחידות דיור, אשר רובם המכריע ממוקמים במרכז תל אביב. כמו כן, החברה מחזיקה בחברת בת בשם RMA הפועלת בתחום הפינוי-בינוי ומקדמת כמה פרויקטים בפתח תקווה, בחולון וברמת גן ומתכננת כיום כ-3,000 יחידות דיור. על פי הערכות החברה, צבר המכירות העתידי נאמד בלמעלה מ-2 מיליארד שקל (לא כולל פעילות הפינוי-בינוי).

"היו לנו פניות מכמה גופים מוסדיים"

אלעד שמרלינג, בעלים ומנכ"ל משותף ברם-מוגרבי-ארדיטי , מסביר ש"השוק של ההתחדשות העירונית לוהט, ובתקופה האחרונה הולך ומתפתח". לדבריו, "חיפשנו גוף מוסדי שיכול לתמוך בזרימת המימון להמשך פעילות החברה. היו לנו פניות מכמה גופים מוסדיים אולם בחרנו במנורה בגלל הגב הפיננסי שלהם וגם בגלל האנשים שהתאימו לחיבור בינינו".

עוד מוסיף שמרלינג: "חיפשנו שותף אסטרטגי. הרעיון מאחורי החיבור הוא לחזק את ההון של החברה וגם לתת גב לפרויקטים של הפינוי בינוי של החברה הבת, יתרה מזו, החברה מתכוונת לחזור לעסקאות הנדל"ניות הקלאסיות, כלומר רכישת קרקעות ובניית פרויקטים".

"במסגרת העסקה נקבעו קווים ברורים: מנורה תהיה משקיע ותשאיר לנו את המנדט להוביל את הדרך". באשר לתחזיות להתמתנות השוק בעקבות העלאת הריבית, שמרלינג מציין "שהחברה מעריכה שתהיה האטה ועצירה בתקופה הקרובה, אולם החברה ערוכה לכך, לכן זה מצדיק את החיבור עם חברה בעלת גב פיננסי חזק שתוכל לתמוך".

עומר שיפר, מנהל תחום קרנות השקעה והשקעות ישירות במנורה מבטחים: " אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם רם-מוגרבי-ארדיטי, חברה בעלת ניסיון רב בתחום ההתחדשות העירונית וצוות ניהולי איכותי עם יכולות מוכחות. תחום ההתחדשות העירונית הינו תחום צומח המהווה את הבסיס להגדלת מלאי הדירות בישראל באזורי ביקוש".