10 מסעדות החוף הכי שוות מחיפה עד אשדוד

ממסעדות עילית עם פירות ים ותפריט יין מושקע ועד שניצל וצ'יפס אל מול הגלים, עם קולות של שחפים ברקע • אלה המקומות שלא כדאי לפספס, לארוחה מול הים התיכון

סינמה פרדיסו / צילום: אסף קארלה
סינמה פרדיסו / צילום: אסף קארלה

בשנים הקרובות, בתקווה שבמהרה, צפויה להסתיים סלילת שביל ההליכה והאופניים הבינעירוני שיחבר את חופי מטרופולין תל אביב, מחוף בת ים עד הרצליה. בינתיים רוכבים יכולים לשים נפשם בכפם ולנסוע על דרכי הבור עתירות המהמורות שבין הערים. שלא כמו אופני הכביש - גלגלי הבירוקרטיה נעים לאט. האמיצים שמגיעים כך לחוף הרצליה זוכים לגלות טיילת מושקעת ויפהפייה.

את מקומה של מסעדת חוף דבוש הוותיקה מחליפות מסעדות מושקעות - חלקן בהשראת ריזורטים מפוארים בסגנון דובאי, יוון והמזרח הקרוב ואיי תאילנד והמזרח הרחוק. שווה דיווש? שווה. גם נסיעה ברכב.

עם בוא הקיץ: 10 מסעדות חוף ששווה לבקר ברחבי הים התיכון המקומי.

הרצליה | גזיבו והרברט סמואל

צידון, שבעליה כיום חולשים על מסעדת המחתרת התאילנדית בפרדס חנה, הייתה סוג של מסעדת מסתור מוכרת ליודעי ח"ן בלבד בקצה חוף הרצליה. היורשת שלה היא גזיבו, מסעדה שממוקמת במועדון שיט, לא רחוק מכיכר דה-שליט. בתפריט - כל מה שכיף לאכול ליד הים: פיצות, מטוגנים (שניצלים וצ'יפס), שייקים וכמובן אבטיח.

בקצה השני של החוף, במרינה, ממוקמת הרברט סמואל. המסעדה הכשרה במלון ריץ-קרלטון מתמחה במטבח עילי מקומי וכשר, ומשקיפה על הים ועל הסירות מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים. תפריט היין מתמקד בהיצע מקומי מרשים.

אגב: במלון יש גם בר קוקטיילים קטנטן ומזמין בפאתי הלובי. בבניין הדולוס, בכניסה למרינה, אגב, אפשר למצוא גם את נאמוס - ממסעדות הסושי העקביות והיוקרתיות בישראל.

ועוד משהו קטן ונחמד על הדרך: בחוף אכדיה צפון (שלוותיקים מוכר גם כחוף דבוש), ששופץ קצת לפני הקורונה ונהנה מנגישות, אפשר למצוא מגוון פינות נוחות לישיבה נעימה. בדוכן חביב שהוקם על חורבות מסעדת דבוש אפשר להצטייד בתקרובת קלה ושתייה.

גזיבו. רמת ים 5 הרצליה. לא כשר.
הרברט סמואל. ריץ קרלטון (מרינה הרצליה). כשר

תל אביב | טורקיז, פורטונה דל מר, יוליה ועלמה ביץ'

בחוף הצוק ובחוף מנדרין התל אביביים פועלות בהצלחה זה שנים מסעדות חוף שעושות את העבודה עם אוכל נעים ולא מתיימר. לצדן, במתחם סי אנד סאן, מפליא ליצור השף רז סלע במסעדת טורקיז את אחד מתפריטי הדגים ופירות הים המושקעים והטובים בעיר.

המסעדה שעברה לכאן מיפו לפני כ-20 שנה שמרה על החיבור לדגי-ים ומתמחה כיום בין השאר במנות קרודו נאות וכן בתפריט משתנה של ספיישלים לפי ההיצע - עם דגים שלא רואים בכל מקום כמו סקומברי. תפריט היין מתבסס על אזורי יין משובחים מרחבי אירופה - משמפאן, שיינותיה נהנים מביקוש חסר תקדים בשנה האחרונה בארץ, ועד צפון איטליה.
בדרום העיר, בחיבור בין יפו ותל אביב, אפשר למצוא את מאנטה ריי הנהדרת, שכבר לא צריך להציג. בצדה השני של הקיר מככבת "עלמה ביץ'", שהוקמה על ידי אוריה גנור והיא כל מה שמאנטה ריי הייתה רוצה לעשות בסוף יום עבודה או ביום חופש.

על המוזיקה אמונים דיג'יים שמצליחים לנגן בווליום סביר פלייליסטים ידידותיים, ובתפריט מככבים להיטים כמו קלמארי מטוגן, סלט פטה ומנות במחירים זולים במיוחד לאור דרישות הפיקוח העירוני.

הכי שווה - מרגריטה אשכוליות קפואה שמדורגת דרך קבע במצעדי המשקאות המשתלמים בעיר, במיוחד אם מגיעים בהפי האוור שתקף גם בימי שישי ( 1+1 עד 14:00). בנוסף - בנמלי העיר מככבות שתי מסעדות חוף קלאסיות עם תפריט בהשראה ים-תיכונית, עתיר דגים ורעשי שחפים וגלים: יוליה הנהדרת בפינה היחסית שקטה על דק נמל תל אביב ופורטונה דל מאר המתקמקבקת, כפי שנראה ברשתות החברתיות - במרינה העירונית.

טורקיז - הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, לא כשר; פורטונה דל מאר - מרינה תל אביב, לא כשר; יוליה - נמל תל אביב, לא כשר; עלמה ביץ' - טיילת ת"א, לא כשר

עלמה ביץ' / צילום: Yuval co. Photography
 עלמה ביץ' / צילום: Yuval co. Photography

חיפה | סינמה פרדיסו

מסעדת חוף מושקעת התמקמה בשנה האחרונה בקו החוף הארוך של חיפה ומממשת את הפוטנציאל הגלום בעיר הנמל.

סינמה פרדיסו כוללת טאבון גדול ממנו יוצאות מנות הדגל שלה - פיצות, לחמעג'ון עם בשר טחון ופוקאצ'ה. לצדם אפשר למצוא כאן פסטות, בשרים צלויים והמבורגר. בסופי שבוע מוגש במקום בראנץ' עם מגשי גבינות ודגים מושקעים.

חוף זמיר, חיפה

אשדוד | פסקדו ורונג'אן

יחי זינו ושותפו ערן ז'אנו (ממשפחת הדייגים האשדודית) הקימו את מסעדת פסקדו הכשרה בקו כמעט ראשון לים - בטיילת מרטין בובר. במרוצת השנים הפכה מסעדת הדגים הקטנה למוקד עלייה קולינרי לרגל בזכות השילובים המפתיעים של זינו, שמחברים בין דגים באיכות עילאית למסע בעקבות מנות דגים מרחבי העולם, ממרוקו ועד פרו ויפן.
התפריט כאן מתומחר בהגינות ראויה לציון. כדאי להגיע בשעות הצהריים המאוחרות והרגועות יותר.

פסקדו באשדוד / צילום: גל זהבי
 פסקדו באשדוד / צילום: גל זהבי

עוד בעיר - רונג'אן התאילנדית הנהדרת, החריפה וההו-כה-לא-כשרה, שמתמחה במטבח של חבל איסאן בצפון תאילנד וממוקמת בסמוך.

פסקדו, טיילת מרטין בובר אשדוד. כשר
רונג'אן, מקס נורדאו 24, אשדוד. לא כשר