יבואן הצעצועים שמתמודד עם הקושי הבירוקרטי: "מצפים לראות כיצד רפורמת משרד הכלכלה תשפיע"

אנדרה מולכו, פתח תקווה, בן 73 • נשוי פלוס 2 ילדים ושישה נכדים • מנכ"ל ושותף בחברת אול טויס - יבואני צעצועי איכות • "כל הקלישאות נכונות, לא קל להקים ולנהל עסק בישראל" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אנדרה מולכו, מנכ''ל ושותף בחברת אול טויס - יבואני צעצועי איכות / צילום: ארז מולכו
אנדרה מולכו, מנכ''ל ושותף בחברת אול טויס - יבואני צעצועי איכות / צילום: ארז מולכו

אול טויס היא יבואנית המתמקדת בצעצועי איכות ומייצגת יצרני "לגאסי" מאירופה, יפן וארה"ב. בין המותגים משחק העץ הוותיק בעולם - "MATADOR" מאוסטריה המיוצר 120 שנה, ומשחקי ההרכבה האיכותיים של COBI המתחרים בלגו ומיוצרים באירופה ועוד ועוד. את העסק הקים אנדרה מולכו, מהדמויות המוכרות והוותיקות בענף החשמל בישראל. לאחר שמכר את הפעילות של א.ג.מולכו, ובימי הפנסיה שלו יצא למסע חדש וכך נולדה "אול טויס", עם שלושת שותפיה: סבא אנדרה המנכ"ל, הבן ארז וחברו הטוב חזי.

"כל הקלישאות נכונות", אומר אנדרה "לא קל להקים ולנהל עסק בישראל. הרגולציה והתקנות מכבידות עד לא הגיוניות, ואתגרי השנתיים האחרונות מחייבים תכנון מוקדם לכל צעד. למזלנו, הניסיון שלי במשך 40 שנה בתחום היבוא מסייע על בסיס יומי להימנע מבעיות וקשיים. בכל הקשור לרגולציה, אנו מצפים לראות כיצד הרפורמה החדשה של משרד הכלכלה תשפיע בפועל. מצד אחד, צריך גוף רגולטורי מפקח, מצד שני, חייבים לבצע מהלכים אמיתיים שיקלו באופן משמעותי על יבואנים על מנת להניע כלכלה. למשל, ניתן לוודא ולאשר דיגיטלית תעודות ותקנים ממעבדות מוכרות מכל מקום בעולם, כמו שנעשה באיחוד האירופי. תקן צעצועים EN-71 ממעבדה בצ'כיה יהיה תקף באוסטריה. מדוע מה שמתאים לאוסטרים או כל מדינה מערבית אחרת לא יהיה תקף בישראל? התקינה הישראלית מקבילה לאירופית בכל מקרה".

"כמו לא מעט בעלי עסקים ויבואנים, הקושי האמיתי מתגלה דווקא מחוץ לגבולות ישראל", משתף אנדרה. "עלויות הייבוא לישראל גדולות, וישנן רכיבים רבים בתהליך להם הצרכן הסופי לא מודע. לקלחת הזו נוספו בשנים האחרות ביתר שאת פעילות חברות האי-קומרס הגלובליות. תחרות תמיד מבורכת, אך ייתכן שמה שעולה מעט יותר זול עכשיו, כנראה יעלה ביוקר לכולם אח"כ. רשויות התחרות בארה"ב באירופה בודקות את התנהלותן חברות האי-קומרס הגדולות, שבבעלותן יכולות שליטה הן על המוצר, הן האחסנה והלוגיסטיקה, והדאטה העצום שנאסף. יבואן קטן תלוי באינספור ספקים חיצוניים בכל שירות".

"אמנם פתח תקווה אינה 'פריפריה', אך היא גם לא מרכז תל אביב" הוא אומר. "בחרנו להקים כאן אולם תצוגה וחנות קונספט על מנת לשרת את כל הארץ. כשתל אביבים שמבקרים אותנו שואלים למה אנחנו לא בדיזינגוף, התשובה פשוטה, הרי בכל מקרה הגעתם אלינו לחוויה המלאה - כל המשחקים והדגמים המיובאים מורכבים בחנות, ויש אף פינת התנסות לילדים לפני רכישה. אנו מפעילים גם סוכני שטח, שמגיעים לעשרות חנויות מדן ועד אילת".

"מטבע הדברים, הן בגלל אופי המותגים האיכותי, החדרתם לשוק הישראלי, כמות הזמן הרבה המושקעת בכל לקוח ברמת ההסבר ובהתאמת משחק לילד, מחייבת השקעה עצומה בשנתיים הראשונות", משתף אנדרה. "אנו עכשיו רואים את הפירות הראשונים, כשלקוחות חוזרים בפעם החמישית והשישית, כשמטאדור הפך למוצר בסיסי בעולמות החינוך המתקדם המונטסורי והאנטרופוסופי, ו-COBI צבר קהל נאמן שאף מזמין דגמים מראש עוד לפני הייצור. השקעה עצומה נעשתה גם בחנות הקונספט, עיצוב נקי ומכבד את משחקי האיכות ואת הלקוחות - כל פרט נלקח בחשבון".

לסיכום, אנדרה מספר כי "עד סוף השנה הבאה יצטרפו עוד מספר מותגים חדשים. השאיפה להיות בין המובילים בענף הצעצועים, למשחקי איכות מהעולם, את המותגים שלנו לא ימצאו ברשתות הגדולות, ולכן השאיפה להיות בכל חנות צעצועים איכותית בכל עיר בישראל. הקהל הישראלי מפתיע בכל פעם מחדש, ומסוגל להעריך מוצר פרימיום. אנו רוצים להציע "ילדות של איכות" לכל משפחה בישראל ובמחיר הגון , ואנו ללא ספק בדרך הנכונה להגשמת החזון".