איש החינוך שהקים חברה להשקעות נדל"ן בארה"ב: "מיישמים כל הזמן כללי רגולציה מחמירים וזהירים"

ירון שיפוני, תושב בית קמה, בן 39 • נשוי פלוס 3 • מייסד ומנכ"ל מיאמי תל אביב השקעות נדל"ן • "הסכום הממוצע שמגויס על ידנו מהמשקיעים עומד על כ-3-5 מיליון דולר לעסקה בודדת" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ירון שיפוני, מייסד ומנכ''ל מיאמי־תל אביב השקעות נדל''ן / צילום: סמדר כפרי
ירון שיפוני, מייסד ומנכ''ל מיאמי־תל אביב השקעות נדל''ן / צילום: סמדר כפרי

חברת מיאמי תל-אביב עוסקת בהשקעות נדל"ן בארה"ב. הבעלים והמנכ"ל של החברה הוא ירון שיפוני. עד 2014 הוא היה בכיוון אחר לחלוטין בקריירה: במשך שנים הוא לקח חלק בתפקידי ניהול שונים בעולם החברתי-חינוכי, בעמותות וארגונים נוספים "אבל פתאום, בגיל 33, כשאני נשוי עם שלושה ילדים הרגשתי שאני חייב לעשות שינוי מקצועי כדי להגדיל את ההכנסות. השתתפתי בכנס בנושא נדל"ן בארה"ב, ומאותו רגע נפתח בפניי עולם שלא הכרתי".

שיפוני משתף כי "אנחנו כל הזמן לומדים כיצד ליישם בעצמנו כללי רגולציה יותר מחמירים וזהירים מאלה של הרגולטורים עצמם. לאחרונה התקשרנו עם הסטארטאפ Agora כדי להציג למשקיעים הקיימים את כל הנתונים שלהם סביב ההשקעה בצורה שקופה ושניתנת למעקב. אין דרישה כזו כיום מצד הרגולטור, אבל הבנו ששקיפות היא מעולה קודם כל למשקיעים וגם מתברר שלעסקים. ככל שתהיה יותר שקיפות, ככה יותר אנשים ישקיעו בנדל"ן ובסוף זה משהו שעוזר לכל התעשייה שלנו לצמוח".

"למרות שבנקים ישראלים לא מממנים עסקאות גדולות של השקעה בארה"ב, מצאנו פתרונות", הוא אומר. "הקדשנו הרבה מאוד שעות טיסה ועבודה מול גורמים אמריקאים מקומיים כדי לאפשר קווי אשראי ומימון לביצוע ההשקעות שלנו. מצאנו אפשרויות מימון אטרקטיביות בפרויקטים שאנחנו יוזמים בארה"ב ויש לכך השפעה על הרווחיות של הפרויקטים".

"כאדם שמתגורר ביישוב בדרום הארץ, הנושא של קידום הפריפריה קרוב לליבי וחשוב לי מאוד", משתף שיפוני. "כשאני משוחח עם משקיעים מהפריפריה, אני מרגיש שאני יכול לייצר איתם חיבור אישי קרוב וטוב. אם הייתה לי האפשרות הייתי מרכז את הפעילות שלי באזור הדרום בו אני גר כל חיי, אבל מטעמי נוחות ונגישות למשקיעים בחרתי להקים את משרדי החברה באזור יותר מרכזי ונח להגעה".

"כקרן השקעות שמלווה עד היום כבר מאות אנשים פרטיים בביצוע השקעות בפרויקטים של בנייני מגורים ומרכזים מסחריים בארה"ב, אנחנו יכולים לומר שהסכום הממוצע שמגויס על ידנו מהמשקיעים עומד על כ-3-5 מיליון דולר לעסקה בודדת, כאשר בממוצע כל משקיע מביא לפרויקט כ-150,000 אלף דולר", הוא משתף. "את שאר הסכום אנחנו מגייסים באמצעות מימון מבנקים מקומיים בארה"ב, מה שמאפשר לנו לבצע פרויקטים בשווי כולל של עשרות מיליוני דולרים לעסקה בודדת".

לסיכום הוא אומר כי "השאיפה המרכזית שלנו כיום היא לגדול הן מבחינת כמות הפרויקטים שאנחנו מנהלים בארה"ב והן מבחינת כמות המשקיעים. כבר היום אנחנו רואים מדי שנה גידול עקבי בשני הנתונים הללו, כך שמבחינתו אנחנו בכיוון הנכון. מטרה נוספת ומשמעותית עבורנו היא להקים סניף של החברה בארה"ב, כשאני יכול לספר שבימים אלה אנחנו עובדים על זה במלוא המרץ. אני מאמין שכבר בשנה הקרובה נהיה גאים לחנוך סניף ראשון של מיאמי תל-אביב בארה"ב, ככל הנראה בניו-יורק".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il