המאבק ביוקר המחיה באוסטריה: מענקים של עד 1,000 אירו לכל אזרח

בניסיון לסייע לציבור להתמודד עם עליית המחירים שנרשמה בשנה האחרונה, ממשלת אוסטריה הודיעה על חלוקת מזומן לאזרחים • התוכנית למאבק באינפלציה שהציגה היום הממשלה תעלה כשישה מיליארד אירו מתקציב המדינה, ותושק בהדרגה בחודשים הקרובים, בתחילה לשכבות העניות ולאחר מכן ליתר האוכלוסייה

קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis
קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis

ממשלת אוסטריה הודיעה היום על חלוקת מזומן לאזרחים - בין 300 אירו ל-1,000 אירו במקרים מסוימים - בניסיון לסייע לציבור להתמודד עם עליית המחירים שנרשמה בשנה האחרונה. שיעור האינפלציה במדינה עמד על 8.1% בחודש שעבר. המענקים הנדיבים יחולקו בנוסף לסבסוד מחירי האנרגיה שכבר בוצע, וכן הקלות במסים שאומצו על ידי הממשלה הנוכחית.

התוכנית למאבק באינפלציה שהציגה היום הממשלה תעלה כשישה מיליארד אירו מתקציב המדינה, ותושק בהדרגה בחודשים הקרובים, בתחילה לשכבות העניות ולאחר מכן ליתר האוכלוסייה. משפחה אוסטרית עם שני ילדים תקבל מהממשלה כ-2,865 אירו בשילוב של מענקים והטבות מס. זוג פנסיונרים בעלי פנסיות שונות יקבל מענק של 1,726 אירו ואם חד-הורית תקבל כ-1,682 אירו. קנצלר אוסטריה קארל ניהאמר הציג היום את התוכנית, על רקע הפופולריות הצונחת של ממשלתו, קואליציה של השמרנים והירוקים.

בנוסף, אחת מהבטחות הבחירות של "הירוקים" והתנאי שלהם להצטרף לקואליציה - הטלת מס פחמן - תידחה באוסטריה לפחות עד אוקטובר, וייתכן כי מעבר לכך. "אלה זמנים קשים ויוצאי-דופן", נימק הקנצלר את הדחייה, שנועדה לצמצם את פליטות הפחמן הדו-חמצני של המדינה. "אנחנו רוצים להעניק ביטחון לציבור" אמר הקנצלר.