סוני | בדיקת גלובס

האוזניות החדשות של סוני עולות הרבה כסף, אך התמורה שווה ואיכות הסאונד מרשימה

סוני השיקה באחרונה את אוזניות הקשת החדשות שלה, Sony WH-1000XM5, והן בין המוצרים הטובים שיש בשוק כיום • איכות הסאונד מדהימה, סינון הרעשים האקטיבי פועל כמו שצריך וחיי הסוללה מחזיקים לעד 40 שעות שימוש • החסרונות: האוזניות גדולות, בעלות תחושה פלסטית ואינן מתקפלות, כך שנשיאתן עשויה להיות מסורבלת

אוזניות Sony WH-1000XM5 / צילום: יח''צ
אוזניות Sony WH-1000XM5 / צילום: יח''צ

בין חברות ומותגי האוזניות יש בחירה ענקית, ולרוב לכל חברה יש את היכולות המזוהים איתה. אחת החברות המוכרות וידועות בפיתוח אוזניות, זו חברת סוני - שידועה במוצרי אוזניות עם איכות סאונד מרשימה. באחרונה, החברה השיקה את Sony WH-1000XM5 (תמיד השמות של המוצרים שלה מסובכים כך), אוזניות Over-Ear המכסות את כל האוזן. מה חשבנו על אוזניות הקשת החדשות של החברה?

סאונד: איכות האודיו נהדרת ומרשימה

בלי הקדמות מיותרות: מדובר באוזניות בעלות איכות הסאונד מהמרשימות שהתנסיתי בהן. אפשר להכתיר את האוזניות האלו כאחת ממוצרי אוזניות קשת פרמיום הטובות ביותר שנמצאות כיום בשוק. מה שמאפשר את הסאונד הזה אלו הדרייברים באוזניות. שהפעם קטנו ל-30 מילימטר - אך החוויה הייתה מגוונת וטובה. הסאונד היה ברור ומעולה, נהניתי רבות מהבס שהורגש לטובה, ולמעשה בכל התדרים הסאונד נשמע כמו שצריך.

הרבה חברות מדברות כיום על סאונד היקפי, כדי לתת תחושה שהמוזיקה והאודיו מקיפים את הצרכנים. מכיוון שאיכות האודיו טובה ואלו אוזניות ש"אוכלות" את האוזניים לגמרי, יש חוויה של צליל היקפי ומרשים במיוחד.

כמובן, חובה להתייחס גם לסינון הרעשים האקטיבי - ANC (Active Noise Cancelation). למעשה, בידוד הרעשים יורגש גם כשלא תפעילו מוזיקה. נכון, זה לא יהיה מספיק כדי לבלום כל רעש חיצוני, אבל ברגע שתפעילו את המוזיקה, תרגישו מנותקים מהסביבה. חשוב לציין כי האוזניות לא באמת יצליחו לגבור על הרעשים הקיצוניים יותר, אבל הן עושות עבודה מעולה בעיקר בזכות מעבד QN1 שמשמש אותה לביטול הרעשים. לצד זאת, ישנו גם את מצב Ambient Sound שמאפשר להיות מחוברים לסביבה, שעובד בצורה נהדרת.

לצד זאת, חשוב להזכיר את שמונת המיקרופונים שיש כעת באוזניות, גם זה חידוש. סוני העבירה אותם קרוב יותר לראשו של הלקוח, כך הוא יזהה כמו שצריך את הקול שמופק בעת שיחת טלפון וגם המיקרופונים כאן כדי להחליש את רעשי הרקע. הם עושים את עבודתם נאמנה.

עיצוב: פחות פרמיום ויותר פלסטיקי, אבל עובד

כאמור, מדובר באוזניות אובר-איר, משמע כאלו שמכסות את האוזניים לגמרי. האוזניות עצמן נראות גדולות במיוחד, מרופדות הרבה יותר ורחבות הרבה יותר, והן מחוברות בעזרת זרוע גבעולי לקשת הרחבה יותר. אין כאן משהו מאסיבי כפי שהיו בדורות הקודמות. הקשת עצמה שנחה על הראש הפכה דקה יותר, כשיש ספוג בקדקוד הראש ומציב את האוזניות בצורה נוחה ורכה למגע.

האוזניות מרגישות חזק בידיים, למרות שהן נראות מעט פלסטיות יותר מהדורות הקודמים. האוזניות שאנחנו קיבלנו היו בצבע שחור, וזה סגנון נקי במיוחד - אך פחות פרמיום. האוזניות מרגישות קצת יותר פלסטיק ביחס לדורות הקודמים, אבל אני חייב להודות שזה לא גורע מחוויית העיצוב שסוני מבקשת להעביר לנו.

קייס: ענק מדי ומסורבל מדי

לרעת האוזניות צריך להגיד שהניידות שלה היא בלתי נסבלת. האוזניות עצמן לא מתקפלות ולכן קייס הנשיאה צריך לדעת להכיל אוזניות גדולות יותר, וזה פשוט הופך את הניידות למסורבלת ומעיקה. הקייס תופס מקום רב מהתיק ותמיד מרגיש חנוק להסתובב איתו - כל התיק מרגיש עמוס במיוחד.

עכשיו זו נקודה חשובה במיוחד, כי כשאנחנו מדברים על סינון רעשים, אנחנו לא מדברים רק על משרדים רועשים, אלא גם נסיעות ומקומות רועשים במיוחד בחוץ. אז אם הקייס לא נוח ולא נייד, זה הופך את החוויה הזו למורכבת ומסורבלת הרבה יותר.

נוחות: לא כבדות וסבילות לאורך זמן

יש יתרון לאוזניות אובר-איר בהגדרה - מכיוון שאינן לוחצות על האוזן - הן הרבה יותר נוחות לשימוש. תוסיפו לזה שהאוזניות החדשות הללו באות עם כריות ספוגיות נוחות, אז הן לא לוחצות ומאפשרות עבודה לאורך זמן רב יותר. עם זאת, אני אדם שנוסע בתחבורה ציבורית ולא הייתי ממליץ להירדם איתן, כי אז תוכלו להרגיש קצת לחץ באוזניים.

האוזניות נוחות לשימוש ופשוטות, לא צריכים לשבור את הראש כדי להבין איך מתפעלים את האירוע הזה. לסוני יש את האפליקציה שלה עבור האוזניות כדי שיהיה אפשר לשלוט על הפעילות, ואם יש משהו שאתם לא אוהבים או רוצים לשנות - האפליקציה תאפשר לכם לעשות את זה בפשטות.

משקל האוזניות עומד על 250 גרם ולמשתמשים המסורתיים שמעדיפים כבל חוטי, יש אחד כזה במארז לשימוש הכלל.

סוללה: כמו שצריך וטוב שכך

יש את הציפייה הזו שברגע שהחברה מספקת איכות סאונד מרשימה או עיצוב מרהיב, אז זה חייב לעלות על חיי הסוללה המוצעים. סוני מבטיחה 30 שעות שימוש (במצב בו ביטול הרעשים האקטיבי פעיל, ו-40 שעות אם הוא כבוי) לפני הצורך להטעין - ואכן היא עומדת בזה. וטוב שכך, כי צריך אוזניות שיכולות להחזיק לאורך זמן ולא לדאוג מטעינה כל הזמן.

תוספת חשובה במיוחד של סוני זו הטעינה המהירה - כך שטעינה של שלוש דקות, תזכה אתכם ב-3 שעות האזנה. וזה לא רק גימיק או פיצ'ר נחמד, זה הופך את השימוש באוזניות לחוויה הרבה יותר טובה.

וגם: יש פיצ'רים נהדרים ויש כמה דברים בעייתיים

אתחיל דווקא בפיצ'ר שאני רק מקווה שסוני ימצאו דרך לשפר - וזה Speak to Chat. זה אחד הפיצ'רים הכי פחות אהובים עליי: האוזניות למעשה מזהות כשאנחנו מדברים ועוצרת את המוזיקה. אני בחור שאוהב לשיר ובכל פעם שכזו המוזיקה נעצרת. סוני צריכה לעבוד על זה כדי להצליח לזהות אם הלקוח שר עם המוזיקה, ולא לעצור את המוזיקה.

לצד זאת, האוזניות אינן עמידות במים, וזה משהו שכיום נראה כדבר סטנדרטי. אם אתם אנשים שיותר מזיעים, בטח אם אתם עושים ספורט, אז כדאי לחשוב על זה בשנית ולא לרכוש דווקא את האוזניות הללו.

לאוזניות יש פיצ'ר בשם Quick Attention Mode, שהוא נהדר, והוא יעזור לכם לחזור למציאות לכמה שניות. אם תכסו את גב האוזנייה הימנית, תנמיכו את המוזיקה בצורה מידית ותחזרו לשמוע את הסביבה שוב. בנוסף, אם תסירו את האוזניות מכם, חיישן הקרבה שיש באוזנייה השמאלית תזהה זאת, ותדע לעצור את המוזיקה בהתאם.

פיצ'ר נוסף שצריך להזכיר זו היכולת להתחבר בבלוטות' לשני מכשירים במקביל. הרבה אנשים עובדים עם יותר ממכשיר טכנולוגי אחד, מחשב, סלולרי ועוד, וטוב שיש את האפשרות לשחק עם שני המצבים הללו.

מחיר: לא זול, אבל הגיוני

אין ספק, כדי לקבל אוזניות איכותיות וטובות צריך לשלם. ותג המחיר שעל האוזניות האלו ללא ספק יכול לאיים במיוחד. לפי היבואנית הרשמית של מוצרי סוני בישראל, ישפאר, המחיר לצרכן הוא 1,590 שקלים. כאמור, מחיר לא פשוט, אבל ביחס לתמורה שמקבלים זה מחיר סביר והגיוני.

בשורה התחתונה: אולי האוזניות הטובות שניסינו

חברת סוני מוכיחה שוב מחדש שיש לה את המתכון המנצח למכשירים טובים. לצד מגרעות ברורות כמו קייס ענק ומסורבל ופיצ'רים מעייפים, איכות הסאונד, העיצוב הסולידי והנוחות בשימוש - פשוט יוצרים את המכשיר בעל התמורה ששווה במיוחד את המחיר הלא-פשוט לצרכן. אפשר להכתיר את האוזניות האלו כבין האוזניות הטובות ביותר שניסינו, וזה אומר הרבה.

**גילוי מלא: חברת ישפאר, יבואנית מוצרי סוני הרשמית בישראל, סיפקה את המוצר לסקירה.