חנן מור מצא אלטרנטיבה לשוק: מגייס מקרן ריאליטי 75 מיליון שקל להקמת מגדל בגבעתיים

לגלובס נודע כי חנן מור יקח הלוואה מהקרן למימון הקמת מגדל בן 50 קומות בגבעתיים • מור יעניק שיעבוד בדרגה שנייה לפרויקט ומוסיף בונוס: 10% מרווחי ההשבחה העתידית של הקרקע • הריבית בגובה של 5.5%, נמוכה משמעותית מהתשואה לפדיון באג"ח המקבילה

חנן מור מנכל חברת חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור מנכל חברת חנן מור / צילום: איל יצהר

חנן מור, בעל השליטה בקבוצת הבנייה היזמית הנושאת את שמו, מצא אלטרנטיבה נוחה לשוק ההון הסוער בימים אלה שהוביל לזינוק חד בתשואות לפדיון של אגרות החוב. מור, כך נודע לגלובס, לוקח הלוואה מקרן ריאליטי למימון הקמת מגדל בגבעתיים, בהיקף של 75 מיליון שקל. הריבית שישלם נמוכה משמעותית מזו שבה נסחרת אגרת החוב הדומה בתנאים שלה להלוואה.

לפי ההערכות בשוק הריבית בהלוואה מקרן ריאליטי עומדת על פריים + 3.25%, קרי כ-5.5% בשנה. אגרת החוב הדומה בתנאים שלה לזו של ההלוואה מקרן ריאליטי, היא אג"ח י"ד שנסחרת במח"מ של 2.77 שנים בתשואה לפדיון של 7.47% כעת בבורסה. כדי לשריין ריבית אטרקטיבית שכזאת, העמיד חנן מור לקרן שיעבוד מדרגה שנייה לפרויקט, כאשר השיעבוד בדרגה הראשונה הוא עבור בנק מזרחי טפחות. ובנוסף לכך העניק לה הטבה ( Kicker ) בצורה של 10% מרווחי ההשבחה של המגרש.

מגדל גבעתיים, קבוצת מור / הדמיה: משרד אדריכלים משה צור
 מגדל גבעתיים, קבוצת מור / הדמיה: משרד אדריכלים משה צור

מדובר בפרויקט בשם "טבנקין" שממוקם בסמוך לרחוב כורזין בגבעתיים להקמת מגדל שיתנשא ל-50 קומות לפחות. גובהו טרם נקבע סופית והוא נדון עדיין מול הרשויות הסטטוטוריות, ועשוי להגיע ל-55 קומות. במגדל ייבנו דירות למכירה, דירות להשכרה, ויהיו בו גם שטחי משרדים ומסחר. רכישת הקרקע בפרויקט בוצעה תמורת 241 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח ומס רכישה, לפני 4 חודשים. הרכישה מומנה בהון עצמי של 96 מיליון שקל ומימון חיצוני בהיקף של 145 מיליון שקל. הפרויקט יכלול כאמור קרוב ל-150 דירות למכירה וכן מספר דומה של דירות להשכרה. בנוסף ימוקמו בו 3 קומות למסחר ותעסוקה בהיקף של 15,000 מ"ר.

בשבוע שעבר, ביום חמישי דיווחה קבוצת חנן מור  כי תשלם תוספת ריבית למחזיקי אגרות החוב (סדרה י"ג ). זאת משום שטרם התקבלו מעיריית חיפה היתרי חפירה ודיפון. מדובר בפרויקט להקמת בנייני מגורים במבואות הדרומיים של העיר חיפה. בפרויקט שותפות גם חברות כגון שרבט ושבירו. העיכוב אינו תלוי בחברות השונות אלא בפעילות עיריית חיפה. לפי תנאי האג"ח חנן מור תשלם תוספת של 0.5% ריבית לסדרת אג"ח י"ג. שיעור הריבית השנתית יעלה לאחר התוספת מ-3.9% ל-4.4%. עם זאת, בעת קבלת ההיתרים הנדרשים תחזור הריבית לרמתה הנוכחית, כך שלפי ההערכות היות וההיתרים צפויים להתקבל בחודשים הקרובים, תוספת הריבית תהיה קצרת טווח. התשואה לפדיון (ברוטו) שבה נסחרות אגרות החוב מסדרה י"ג עומדת כעת על 6.27% והן במח"מ של 3.26 שנים.